Remleiding

• Maker
    Discussie
  • Beste,

Nadat ik de remmen vooraan van mijn 924 volledig vervangen heb ( zie ander topic ), wilde ik aan de achterste remmen beginnen.
    Hier stelde ik vast dat de remleiding , juist voor de achterbrug , volledig verroest zijn.

Het lijkt me niet evident om de leiding die naar links-achter gaat te vervangen omdat deze over de achterbrug/versnellingsbak heen gaat.

Kan iemand me zeggen of het plaatsen van de remleidingen mogelijk zijn zonder de achterbrug/versnellingsbak te demonteren ?

Mvg, Guy

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
    • Bedankt Wim voor je antwoord,

Ik ben in tussentijd begonnen aan de carroserie, dus de remleiding zal even moeten wachten.

Maar ik zal al op zoek gaan naar een flenspersje en een kopere remleiding

Mvg, guy

Wim

Oké dan. 😉
        Ben wel geen 924 man, maar zal je wat tips geven.

Als je de leidingen toch wil vervangen, dan het liefst zo origineel mogelijk doen.
        Als je de leiding verwijderd zorg dan dat je minimaal de zelfde lengte hebt in koper leiding. (rot niet meer en lekker buigzaam)
        Deze steek je eerst over de brug, en maak dan aan een kant met flens persje een holle of vlakke flens. (weet niet welke 924 gebruikt)
        Deze zet je dan al vast, en buig en druk dan zo de leiding in model via de originele bevestigingen zo naar het eindpunt toe, en daar als laatste weer een flens draaien.
        Vergeet niet eerst de wartels over de leiding te schuiven alvorens een flens te draaien.

Hallo,

Is er iemand die me kan helpen ivm de remleiding

Met vriendelijke groeten,

Guy

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.