Remlichten 3.2

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Remlichten 3.2

• Maker
    Discussie
  • Hallo iedereen.
    Gisteren een bizar fenomeen vastgesteld: de remlichten doen het alleen maar als de motor effectief draait, net als de elektrische ramen overigens. :think:
    Het was me voorheen nooit opgevallen maar ik vermoed dat dit niet de bedoeling kan zijn.
    Auto elektriciteit is niet mijn sterkste punt , dus iemand suggesties of raad waar ik moet beginnen zoeken? Alvast bedankt.

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Wim

[quote=”dirk l” post=145951] wat nu ❓ [/quote]

Kijken waar de draad naar toe gaat en afkoppelen (stroom draaiende motor)
      En volgens stroomschema terug origineel aansluiten.

[quote=”cabrio wim” post=145251].

Dus eerst gaan meten op verschillende punten van remlichten, en ik zou beginnen bij de rembekrachtiger waar de sensors zitten.[/quote]

Bedankt voor de raad: ik heb geen 12 V kunnen meten op de bedoelde contacten.
        Toch niet bij ingeschakeld contact. Wel bij draaiende motor 😯
        Zoals al vermeld: auto electro is niet mijn sterkste kant: wat nu ❓
        Binnenkort moet ik naar de technische controle: ik zie het al gebeuren: ruzie

Wim

Remlichten moet altijd kunnen branden, en de ramen die werken normaal op de accessoire stand of met draaiende motor, zet men daarna de motor uit en moeten de ramen ook nog elektrisch te bedienen zijn totdat de sleutel uit contact genomen is of er een deur open gedaan is.

Oorzaak: normaal werken de remlichten op een constante stroomdraad, als die ergens kapot gegaan is kan het zijn dat ze hem omgelegd hebben, en daardoor alleen werken als de motor draait.

Dus eerst gaan meten op verschillende punten van remlichten, en ik zou beginnen bij de rembekrachtiger waar de sensors zitten.

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.