Remlichtsensor

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Remlichtsensor

• Maker
    Discussie
  • Bij de Oost-West rit kreeg ik van een achteropkomende piloot (kwam bijwijlen erg dicht 😉 ) de opmerking dat mijn remlichten niet werkten. Bij controle leken ze het echter toch te doen. Ondertussen valt het mij geregeld op dat achterliggers wanneer ik afrem toch wel erg dichtbij komen, wat mij dan weer mateloos irriteert 🙁 . Nu heb ik bij stilstand aan een rood licht wat op de remmen zitten duwen zodat ik kon zien wat er gebeurde in de reflectie van de achterligger en ik denk het probleem gevonden te hebben :think: . De remlichten werken wel degelijk, maar ze floepen pas aan wanneer ik het rempedaal volledig indruk. Aangezien je dit enkel in noodsituaties doet, rem ik dus de facto meestal zonder remlichten, niet echt veilig dus. Ik vermoed dat ik de switch voor de remlichten wel kan afgesteld worden. Ik heb al wat zitten zoeken in het werkplaatshandboek maar ik kan niet vinden hoe dit moet, noch waar de sensor eigenlijk zit, vandaar deze post in de hoop dat iemand hier mij uit de brand kan helpen.

Nog vergeten te zeggen: het gaat om een 911 carrera 3.2 uit 1987

Alvast bedankt
    Eric

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
    • :applaus: blijft topforum en de max om zelf te kunnen werken aan de P :drink:

Vanmiddag de remlichtschakelaartjes vervangen (15,05€ per stuk). Klein uurtje prutsen, vooral het achterste was moeilijk bereikbaar. Nu werken de remlichten weer normaal :happydance: en kan ik weer veilig de baan op :driver:

Vervangen zal niet nodig zijn – maar bijvullen wellicht wel – omdat er toch wel wat vloeistof uit zal komen ten tijde van de wisseling.

Als je niet weet wat voor remvloeistof je nu in het systeem hebt, zou je even met je garagist kunnen bellen.

Standaard zal het DOT4 zijn.

Kijk even wanneer je vloeistof voor het laatst is vervangen – mss dat je er dan verstandig aan doet om toch tot ‘n wissel over te gaan – en dan maakt het ook niet zo zeer meer uit wat je er in kiepert 😉

[quote=”Egheuens” post=130522]Voorlopig nog even de billen dichtknijpen als ik iemand zie naderen terwijl ik aan het remmen ben ;)[/quote]

… je kan dan ook even die knop links naast het contactslot indrukken 💡

De remlichtschakelaartjes zijn besteld. weet iemand of ik de remvloeistof moet vervangen of bijvullen na het vervangen van de schakelaartjes? En zo ja, welke remvloeistof gebruik ik daar best voor?

Heb de connectoren losgemaakt – vrij makkelijk te bereiken als je de ventilatiebuizen losmaakt – en de contactjes wat proper gemaakt, maar dat biedt geen oplossing. Las Hier dat dit blijkbaar een veel voorkomend probleem is en dat het vervangen van de remlichtschakelaartjes de oplossing is. Kosten ongeveer 15€ per stuk, dus dat valt mee en het zou ook relatief simpel moeten zijn (± 1 uur werk). Voorlopig nog even de billen dichtknijpen als ik iemand zie naderen terwijl ik aan het remmen ben 😉

Hartelijk dank Janick

Was eigenlijk net van plan om er eens naar te gaan kijken. Betekent dat dan dat een van de contacten stuk is? Kan ik dat zelf repareren of moeten er gewoon nieuwe sensoren op?

Eric

remcontacten zitten op de hoofdremcilinder onder de voor klep, meestel 2 stuks met drie of twee contactpunten, in serie als de ene stuk gaat werkt de andere nog. Aan uw pedaal zit geen contact!
                  Normaal merken ze dit op in de keuring en krijg je hiervoor een bemerking.

Hoi Eric :drink: ik denk wel dat je het remcontact op de rempedaal kan afstellen,dit moet simpel af te stellen zijn door de afstand tussen rempedaal en contact te verkleinen dit door een borgmoer te lossen en het contact in en uit te draaien ik weet niet zeker dat het bij jou wagen zo opgelost kan worden maar ik heb het bij andere wagens zo al verholpen ,je zal jou hoofd is even onder het dashboard moeten wurmen denk ik :salut:

Groeten Rudi

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.