remmen + aandrijving

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 remmen + aandrijving

• Maker
    Discussie
  • Gisterenavond ging bij mijn 964 C4 het waarschuwingslampje branden van de aandrijving, de remdruk en het centrale lampje (uitroepingsteken).
    Moest ineens ook veel harder trappen om te remmen en zelfs dan ging dat moeizaam. Sinds enkele dagen ging af en toe het lampje van de remschoenen al branden. Zou ik nu te lang gewacht hebben om deze te vervangen of heeft het één niets met het ander te maken? Heb het remoliepeil gecontroleerd, is zeker genoeg in, vind zelfs dat er nogal veel in zit.
    Ga alleszins en uiteraard al nieuwe remschoenen plaatsen. Kan iemand me vertellen of en waar ik op het internet informatie kan vinden om deze en ook andere klussen te helpen klaren (vraagbaak/werkplaatsboek). Ben momenteel enkel in het povere bezit van een franstalige “manuel technique”, met een hoop woorden die ik niet tegenkwam in de franse les (lang geleden), krijg er op den duur hoofdpijn van 😕

1 reactie aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Ik heb onlangs hetzelfde fenomeen gehad bij een C4, dezelfde lampjes gingen aan, je moest echt héél hard op de pedaal duwen om te remmen en zelfs dan nog niet de normale remdruk, het heeft dan enkele dagen zo geweest en toen was plotseling het reservoir leeg. Er bleek een busje uit de rembekrachtiger gelost te zijn (vlakbij de vloer naast de benzinetank) waardoor de remolie eruitspoot, om de één of andere reden liep het reservoir niet meteen leeg maar heeft dat enkele dagen geduurd…

Misschien je circuit eens overlopen om te zien of je nergens geen breuk in je remleiding hebt ?

1 reactie aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.