Remmen rondom Targa ‘ 71T

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Remmen rondom Targa ‘ 71T

• Maker
    Discussie
  • Even een vraag,

voor mijn Targa ’71 een betere remrespons te geven wil ik de remmen rondom vervangen.
    Na wat zoekwerk kom ik op EBC remmen gegroefd en geperforeerd, in combinatie met blue EBC blokken.
    Heeft iemand van jullie deze of een beter of goed alternatief?
    Alles zou wel origineel moeten passen dus geen ombouwsets van Brembo met grotere velgen, gewoon alles standaard op 15”.
    Alvast bedankt voor jullie respons.

Velg

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • 123

Zou moeten? nog geen test rit gedaan??

Bedankt allemaal voor jullie reacties!

Ik heb ondertussen originele schijven rondom gekocht, en originele blokken, de ophanging voorzien van nieuwe rubberen bussen, waren goed uitgesleten, het stuurhuis volledig uit elkaar gehaald controle op slijtage tandheugel en wormwiel en afgesteld, alles voorzien van nieuw vet, de stuurstangen vervangen door die van een 930 turbo dus geen rubbers meer aan de stuurstangen, de rubberen koppeling aan het stuurhuis vervangen.
        Nieuwe schokdempers vooraan.
        De remklauwen uit elkaar genomen en de zuigers nagezien, de remleidingen waren reeds eerder aangepakt door de vorige eigenaar.
        Ze zou nu strakker moeten sturen, en efficiënt moeten remmen.

Velg

J

Yep, een standaard remsysteem dat goed in orde is, is heel goed.

Heb net mijn remsysteem laten opfrissen, remklauwrevisie (was nodig), nieuwe remvloeistof, nieuwe remleidingen en gewoon goede remblokken (geen circuitremblokjes meer).
          Remt echt goed, recht en perfect te doseren.
          Als je remmen nog nooit zijn gereviseerd, ga dan even na of ze alle vier nog optimaal werken.
          Upgrades zijn altijd leuk maar voor straatgebruik echt niet noodzakelijk.

123

Zimmermann is ok
            En goed je leidingen ontluchten

Ik zou geen andere remklauwen of zo monteren, je gaat toch niks beters vinden dat onder een 15 inch velg past. Porsche remmen zijn ruim goed voor de standaasrd Porsche.

XXX

Als je andere schijven wil monteren neem dan origineel of Zimmerman.
              Die zijn overal te verkrijgen en zijn topkwaliteit.
              Zelfs autodoc biedt ze aan;
              https://www.autodoc.be/zimmermann/7689666

Ken EBC niet maar weet dat Zimmerman zeker goed is.

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.