Remmen: Sebro of Pagid of ???

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Remmen: Sebro of Pagid of ???

• Maker
    Discussie
  • Ben toe aan nieuwe remschijven en blokken.

Beetje research aan het doen en al wat gelezen.
    Buiten de remschijven en blokken heb je nog een hoop te vervangen zoals nieuwe bouten, rembevestigingen, dempingsplaatjes en sensors.

Naar wat ik lees zou SEBRO de OEM schijven voor Porsche vervaardigen. Ook Pagid krijgt goede commentaren en is ook nog eens een pak goedkoper.

Wie heeft er hier ervaring met schijven en of remblokken van Sebro en Pagid?

Uiteraard zijn aanbevelingen of ervaringen van andere merken welkom

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
    • Idd! Had zo echt het idee van: Cool dat heb IK gedaan!
      Allez, toch 1 van de 4 😉 De rest heeft Tickle gedaan 8)

0

:applaus: Mush.
        Dingen zelf doen aan de auto is :up:

0
        PB

Mushroom© :mrgreen:

0

Goed gedaan Mus(c)h ! :happydance: :up:

0

Heb in het verleden zelf altijd zeer goede ervaringen gehad met Pagid, maar ook met Brembo waarin je verschillende types van schijven en blokken kan krijgen al naargelang het gebruik ervan. Er zijn wel meerdere goede remschijven en remblokken verkrijgbaar, het is maar waarvoor je het wil gebruiken en wat je eraan wilt geven.

0
              PB

Nee?! zijn er mensen die dat doen? tsssss

0

Ooops, ‘t is Tickle?! 😳
                  Da’s bijna zo erg als Mushroom met een c schrijven 8)

0
                  PB

you’re welcome tim. 😉

0

Nieuwe remmen zijn idd toppie! :up: :first:
                      Nogmaals bedankt Trickle!! :coolness:

0
                      PB

Even topic terug naar boven schoppen.

Gisteren hebben we op een 996 4S van een niet nader te noemen Mod. :mrgreen:
                        dezelfde combinatie van Zimmerman schijven en Textar blokken gestoken.

De middag begon goed toen ik mijn jas MET de P. sleutel erin,
                        in de achterste koffer van de Boxster legde en er pas na een tijdje achter kwam, dat ik een stommiteit begaan had. :relaxman:

Dus was een verplicht ritje met de 4S naar mij thuis om de reserve sleutel op te pikken, een leuk tussendoortje. :up:

Eens terug zijn we aan het sleutelen gegaan, nadat ik wat uitleg had gegeven en een schijf met blokken had voor gedaan,
                        was het de beurt aan onze nieuwe “Redneck sleutelaar” om zelf aan de slag te gaan, en wonder boven wonder,
                        het is nog gelukt ook. :up: :coolness: :happydance:

Ik ben benieuwd om het geheel een keertje te testen als de boel ingereden is,
                        en ik er zeker van ben dat er geen doden gevallen zijn. :happydance:

0

Het zijn Zimmerman schijven en textar blokken geworden rondom rond…
                          Dempingsplaatjes en contacten heb ik gerecupereerd. Bouten remklauwen wel vervangen door nieuwe.

0

[quote=”Funny” post=92262]Tot nu toe enkel maar goede ervaringen met Pagid .Ze kunnen wel iets meer lawaai maken dan andere blokken .Circuit-rijders maken heel vaak gebruik van pagid’s.[/quote]
                            En Pagid schijven?

0

Tot nu toe enkel maar goede ervaringen met Pagid .Ze kunnen wel iets meer lawaai maken dan andere blokken .Circuit-rijders maken heel vaak gebruik van pagid’s.

0
                              PB

Voor de 986 van mijn vrouw, ben ik ook aan ‘t uitkijken om iets beters te steken.
                                Zonder dat de prijzen de pan uit swingen. :mrgreen:

Op mij Audi ben ik zeer tevreden over de combinatie Zimmermann schijven met Ferodo DS2500 blokken, dit bracht een serieuze verbetering te weeg ten opzichte van de originele remmen.

Maar ik volg deze topic met alle plezier, want een P. is geen A. 😎

0
                              14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.