Remmen upgrade voor de 3,2

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Remmen upgrade voor de 3,2

  • Maker
    Discussie

  • Geert
    Deelnemer

      Op het porscheforum.nl vond ik dit :

      http://www.porscheforum.nl/album_pic.php?pic_id=7989

      Op mijn SC heb ik 964 remklauwen (4-zuigers) gemonteerd in combinatie met nieuwe geventileerde en geboorde remschijven.
      De remleidingen zijn vervangen door “staalommantelde” exemplaren.
      De achterremklauwen heb ik gereviseerd.

      De 964 remklauwen passen op een kleina aanpassing na perfect, je moet de bevestigingsgaten iets uitvijlen aangezien deze bij een 964 iets verder uit elkaar staan. De legering van de remklauwen is van dien aard dat dit heel goed met een normale vijl te doen is.

      Na montage van nieuwe remblokken een perfect remmend systeem.

      Heeft iemand hier meer info over? Ook bv wat de kostprijs hiervan zou kunnen zijn. Ik veronderstel dat je dus gebruikte 964 klauwen moet reviseren. Dit in combinatie met nieuwe schijven. En daarna nog een revisie voor de klauwen achteraan met uiteraard nieuwe schijven achteraan…

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
      • Steek geperforeerde remschijven en nieuwe blokken en de remkl. mogen zo blijven hoor.

          Je kan je originele remschijven behouden.
          Als ze wat ongelijk afgeleten zijn kan je ze laten afdraaien (heb ik ook gedaan) 😉

            Als ik de klauwen 2de hands koop, laat ik ze dan best niet reviseren en opnieuw poedercoaten? Of kan daar weinig aan gebeuren? Prijs valt inderdaad goed mee, maar dan moet ik nog wel schijven en remblokken kopen.

              Ik heb de mijne via ebay gekocht aan ietsje meer dan 300€ voor de set inclusief nieuwe remblokjes 😉

                wow 300 euro is wel cheap…
                ik zie op het net prijzen van 200 à 250 euro per Carrera 4 klauw zelfs zonder blokken ?

                  Een setje gebruikte klauwen van de 944 +nieuwe remblokjes rond de 300€
                  Uitfrezen van onderste gat was ongeveer 20€ en dan het plaatsen en remolie 😉

                    Iemand een ideetje van de kostprijs van deze aanpassingen?

                      Ik had op mijnElf (ook zonder ABS) grotere klauwen gezet op de originele schijven.
                      Ik heb er geen nadelen van gemerkt en enkel voordelen.
                      Met de originele waren mijn schijven (net als bij Geert) na 3 rondjes superheet.
                      Met de grotere kklauwen kon ik blijven doorrijden en zelfs na een uur non stop op het circuit waren de voorste nog perfect.
                      De achterste darentegen waren op het einde van de dag loeiheet en hadden quasi geen grip meer met als gevolg dat sterk remmen in bochten af en toe het gat wel eens liet gaan 😉

                        [quote=”Geert”:29epcab0]Wat ik mij laatst begon af te vragen … Mijn wagen heeft geen ABS, kom ik dan niet veel sneller in de problemen met grotere schijven vooraan? En als je enkel vooraan vergroot, wordt dan de remkrachtverdeling niet te groot vooraan te opzichte van achteraan?[/quote]
                        Met grotere schijven niet direct, met grotere remklauwen daarintegen wel, als je dan alles toegooit zullen de klauwen veel beter op de schijven gaan ingrijpen en gaan de schijven sneller warm worden(standaard remschijven).
                        Vanvoor moet je juist meer remkracht hebben dan achter aangezien de auto nog doorgeduwd wordt daar alles achter de voorremmen.

                          Wat ik mij laatst begon af te vragen … Mijn wagen heeft geen ABS, kom ik dan niet veel sneller in de problemen met grotere schijven vooraan? En als je enkel vooraan vergroot, wordt dan de remkrachtverdeling niet te groot vooraan te opzichte van achteraan?

                            Ik heb de platen gewoon weggehaald. Nooit een nadeel van gehad.
                            Er zitten standaard ook geen bussen in.
                            Ik heb ze niet zelf uitgeveild , maar heb ze weggebracht naar een freesbedrijf die dit dan perfect machinaal gedaan hadden .

                              [quote=”911-lover”:ye9wirus]Ik heb destijds de klauwen (4 pistons) gezet op mijn 911 3.2 Carrera.
                              Dit ging zonder probleem en ze konden gewoon gebruikt worden met de originele schijven.
                              Ik heb deze klauwen tweedehands aangekocht.
                              Twee puntjes waar je op moet letten
                              * Beschermplaat weghalen bussen monteren en de gaten iets groter maken maar nooit vijlen
                              En ik kan je zeggen dat ze perfect remden.[/quote]

                              Luc

                                Ik heb destijds de klauwen (4 pistons) gezet op mijn 911 3.2 Carrera.
                                Dit ging zonder probleem en ze konden gewoon gebruikt worden met de originele schijven.
                                Ik heb deze klauwen tweedehands aangekocht.
                                Twee puntjes waar je op moet letten
                                * Beschermplaat weghalen
                                * Onderste bevestigingsgat ongeveer 3mm naar onder laten uitfrezen

                                En ik kan je zeggen dat ze perfect remden.

                                  ja zeer veel zelf

                                    dit lijkt ook wat voor mij , geeft het echt een voelbaar verschil?

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.