Remmen upgrade voor de 3,2

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Remmen upgrade voor de 3,2

  • Maker
    Discussie
  • Op het porscheforum.nl vond ik dit :

    http://www.porscheforum.nl/album_pic.php?pic_id=7989

    Op mijn SC heb ik 964 remklauwen (4-zuigers) gemonteerd in combinatie met nieuwe geventileerde en geboorde remschijven.
    De remleidingen zijn vervangen door “staalommantelde” exemplaren.
    De achterremklauwen heb ik gereviseerd.

    De 964 remklauwen passen op een kleina aanpassing na perfect, je moet de bevestigingsgaten iets uitvijlen aangezien deze bij een 964 iets verder uit elkaar staan. De legering van de remklauwen is van dien aard dat dit heel goed met een normale vijl te doen is.

    Na montage van nieuwe remblokken een perfect remmend systeem.

    Heeft iemand hier meer info over? Ook bv wat de kostprijs hiervan zou kunnen zijn. Ik veronderstel dat je dus gebruikte 964 klauwen moet reviseren. Dit in combinatie met nieuwe schijven. En daarna nog een revisie voor de klauwen achteraan met uiteraard nieuwe schijven achteraan…

2 reacties aan het bekijken - 16 tot 17 (van in totaal 17)
    • Nu, Luc, ik kom maandag toch langs jullie om mijn P af te geven voor een weekje. Dan kunnen we het daar misschien ineens over hebben.

      Zijn er misschien prijzen bekend van klauwen en schijven? BV wat kosten die geperforeerde schijven? En is het na optisch knapper ook effectief efficienter?

        Die aanpassing is perfect te doen, ik heb deze al meerdere malen uitgevoerd voor klanten en op mijn persoonlijke wagen heb ik dit ook gedaan. Nu zit het wel zo dat je in plaats van uit te vijlen zoals ze hier vertellen toch beter je remklauwen laat uitfrezen en dan bussen er in te laten monteren met opkant. Dit is eigelijk veel beter en je klauw behoud haar sterkte ook nog eens en je hebt geen gepiep enz.
        De stallen remleidingen zijn in België wel verboden maar elke goede Belg vind daar natuurlijk wel iets op zodat ze het niet meer kunnen nazien. Nu vooraan remschijven vervangen door geperforeerde met attest niet vergeten en dan remblokken van een 964 monteren, achteraan de remklauwen reviseren en nieuwe remblokken monteren met nieuwe geperforeerde remschijven met attest.
        Deze werken kan je gerust in onze werkplaats laten uitvoeren en dan ben je voor 100% zeker dat je geen problemen zal hebben. Je mag gerust eens langskomen voor meer vrijblijvende info aangaande je aanpassing.

        Luc

      2 reacties aan het bekijken - 16 tot 17 (van in totaal 17)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.