Remolie

• Maker
    Discussie
  • Na Zolder had ik na 20min toch wat last van de remmen beetje sponszerig gevoel. Nu even de remolie vervangen naar ATE Bleu remolie :popcorn: ben benieuw naar het resultaat :happydance:
    IMG_6117.jpg

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
    • Ik wissel de olie jaarlijks.
      Ik moet voor keuring mijn voorste remklauwen wisselen.
      Dus tijdens deze werken 2 maal dus erop en eraf spoel ik met nieuwe remolie.
      Gisteren met mijn kameraad nog over de koppeling problemen gesproken.
      Hij helpt mij steeds aan mijn wagen met de werken.
      Volgens hem hebben we vorige winter de koppeling niet gespoeld met verse remolie.
      Misschien ligt daar ook een beetje de oorzaak.
      De olie die er nu inzit heeft een kookpunt van 260°C vers en nat maar 165°C.
      Straks de olie nog eens spoelen met der correcte volgens Ford ATE SL6 lage viscositeit DOT 4

@ Monza merci voor de info.
      Ik heb voor mijn GT3 die ATE Blue in bestelling.
      Mag die straks ophalen samen met mijn olie voor mijn Fordje.

Ik gebruik zelf PFC, ik weet dat boiling punten nog een stuk hoger liggen dan de ATE superblue

Nog nooit last van fade gehad en rij er gemakkelijk een seizoen mee uit (15-tal trackdays) dus ook behoud van visositeitseigenschappen zit wel goed.

Hoe snel wisselen jullie ?

Yep moet goed zijn geen last zelfs met de Gt3 op zolder als 35° buiten is 😉
          blijkbaar gebruiken heel wat circuit rijders deze ook !

Ik heb nu net de nodige info gevonden denk ik.
            Mijn Ford heeft een lage viscositeit remvloeistof nodig, nu zit er dus de verkeerde in, oeps.
            Ik zal dus de SL6 eens proberen.
            Voor de Porsche zou die Dot 4 super blue goed moeten zijn.

Deze even terug naar boven halen.
              Heb jij goede ervaring met deze olie.
              Ik heb de gewone ATE remvloeistof in mijn wagens.
              Vorige week met falende koppeling moeten stoppen met rijden op Francorchamps.
              Dus ik zoek een alternatief.
              Heb al wat zitten zoeken op het net en vind weinig verschil in de diverse merken.

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.