Remprobleem Carrera 3.0

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Remprobleem Carrera 3.0

  • Maker
    Discussie
  • Beste allemaal,

    Ik heb een eigenaardig probleempje.
    Als ik ga rijden, dan komen de remmen vast te zitten. 🙁 Kan het rempedaal nog nauwelijks indrukken.
    Staat de auto een tijdje stil, dan zijn de remmen weer los. Slag rempedaal weer normaal.

    Gaat over een Carrera 3.0 uit 1976, model 1977, dus met de eerste generatie rembekrachtiger.

    Iemand een idee wat hier fout loopt?

    Dank vooraf voor jullie info.

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
    • [quote=”WES-RS” post=136795][quote=”python” post=136793]Ik ben zelf nogal krenterig aangelegd… [/quote]
      Nederlander…? 🙄 😆 😉 [/quote]

      Nee ik zelf niet echt , maar men vrouw heel waarschijnlijk wel want die mekkert altijd als ik nieuwe onderdelen bestel 😆

      Peter_Targa_84
      +1 :up:

      XXX

        De Wim. Een man met veel kennis die dat ook nog delen wil. Tof dat zulke mensen bestaan :respekt: :drink: :respekt:

          [quote=”python” post=136793]Ik zie hier een complete hoofdremcillinder HIER
          En flexibele remleidingen HIER
          [/quote]

          Hoofdremcilinder (911.355.011.12) vervangen in mei 2011. Is dit wel het juiste onderdeel? De Carrera 3.0 bouwjaar 1976, modeljaar 1977 had nog geen servo?

          Porsche is binnen voor controle. Krijg hem pas terug na mijn vakantie.
          Ik laat begin augustus wel weten wat het uiteindelijke probleem was.

            idem dito voor banden…. 😀

              [quote=”python” post=136793]Ik ben zelf nogal krenterig aangelegd… [/quote]
              Nederlander…? 🙄 😆 😉

              Je hebt volkomen gelijk hoor, remmen zijn één van de dingen waar je absoluut niet op mag bezuinigen!

                Ik zie hier een complete hoofdremcillinder HIER
                En flexibele remleidingen HIER

                Ik ben zelf nogal krenterig aangelegd maar die dingen zijn toch wel van essentieel belang aan je wagen en kosten niet de hoofdprijs , dus als je twijfelt en ze zien er wat oud of gebarsten uit zou ik ze gewoon (laten)vervangen .

                  Thanks Wim!

                  Wim

                    Die kan gereviseerd worden, en bij bepaalde modellen kun je dit zelf, maar van Porsche weet ik dit helaas niet. 😳

                    Als je de remmen ontlucht, en de olie stroomt er vlot uit dan zijn de leidingen nog vrij, maar wel op alle wielen testen.

                      [quote=”cabrio wim” post=136756]Waarschijnlijk de rubber in de bekrachtiger kapot.
                      [/quote]
                      Dank voor de reacties.
                      Ik laat sowieso al eens de remolie vervangen. Kan iemand een merk en/of soort olie tippen?
                      @ cabrio Wim: is deze rubber apart te vervangen?
                      @ python: Hoe kan je checken of de leidingen nog vrij zijn?

                        Een 2é mogelijkheid is dat misschien een of meerdere flexibele remleiding(en) kunnen dicht zitten .
                        Je kan de vloeistof nog wel naar je remmen pompen maar vloeit niet meer goed terug.

                        Wim

                          Waarschijnlijk de rubber in de bekrachtiger kapot.
                          Als je de motor start gaat het vacuüm werken, en als deze gescheurd is zal die na een tijdje rijden niet meer werken en wordt het rempedaal net een plank waar je op duwt maar zonder rem resultaat.
                          En gaat de bekrachtiger door het lek zelf remmen.

                          Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, want door het stilstaan valt vacuüm weg en kan bekrachtiger zich ontspannen, dus remmen komen vrij.

                          XXX

                            Misschien oude vloeistof?

                          12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.