- Dit onderwerp bevat 7 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 8 maanden geleden door .
-
Discussie
-
10 maart 2010 om 15:48
Onlangs was ik in Duitsland en daar zag ik in de werkplaats van een Porsche garage dat men er remschijven behandelde met een toestel.
Nog nooit gezien en daarom vroeg ik wat dat voor een apparaat het was.Bleek dit een toestel te zijn voor remschijven die niet meer vlak zijn, groeven vertonen of andere oneffenheden, zelfs bij trillingen.
Na behandeling waren de remschijven als nieuw. Het ging snel en nauwkeurig. Grote voordeel was de prijs t.o.v. nieuwe remschijven die maar een fractie bedroeg.Vermits ik dergelijk toestel nog nooit gezien had laat staan van gehoord heb ik wat gezocht en rondgebeld in België maar blijkbaar zonder reactie.
Daarom mijn vraag of er iemand op dit forum al bekend is met dergelijk toestel en weet waar men dit toepast.
Het enige dat ik heb gevonden is een website van Toolspecial waar men dergelijk toestel verkoopt voor de prijs van 3699 euro excl.btw.
Ik heb hen een e-mail gestuurd met de vraag wie met hun toestel werkt maar nog geen antwoord gekregen.Het filmpje kan je hier bekijken:
http://www.toolspecial.com/videoplayer.php?movie=canvik_afdraai_98-2004.wmv&title=Canvik%20Remschijfafdraaiapparaat
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.