Remschijven?

  • Maker
    Discussie
  • De remschijven van onze Boxster 986 zijn aan vervanging toe.
    Initieel idee: koop een set OEM of OEQ.

    Daarna gedacht aan een set met geboorde schijven.
    Veiligheidshalve toch eens contact genomen met de keuring.

    En vandaag al antwoord gekregen:

    [i]Het vervangen van originele remschijven door niet-originele remschijven is toegelaten mits voldaan is aan de Europese Verordening 1400/2002. Deze stelt dat de remschijven van dezelfde of van een hogere kwaliteit dan de originele remschijven van het betreffende voertuig moeten zijn.
    De fabrikant van de remschijven moet een document meegeven waarin hij verklaart dat zijn remschijf van evenwaardige (of betere) kwaliteit is als de originele. De fabrikant moet eveneens een lijst afleveren van op welke merken en types voertuigen deze remschijf mag gemonteerd worden. Enkel mits voorleggen van deze attesten kan de montage van niet-originele remschijven aanvaard worden.[/i]

    Conclusie: Het is een ingewikkelde affaire, zal best bij semi-originele schijven blijven, tenzij iemand andere ideeën heeft.

2 reacties aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
    • Idem hier, vorig jaar geen opmerkingen gekregen.

      IMG_0245Small.jpg

      PB

        Op de Boxster heb ik al jaren geperforeerde Zimmerman schijven In combinatie met EBC Yellowstuff steken, nog nooit een vraag of een opmerking hierover gehad. 😉 De originele schijven en blokken liggen in de garage als back up voor als ze er toch over vallen.

      2 reacties aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.