Remschijven 911 SC opnieuw monteren

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Remschijven 911 SC opnieuw monteren

• Maker
    Discussie
  • Beste Porsche-kameraden 😉

Kan er iemand mij zeggen hoe hard ik het ding met de inbus-bout aan moet draaien tegen de roulementen ?

Alvast dikke merci!

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
    • De lagers moet je niet koelen zeker de voorste niet. Normaal tik je deze er uit met een doorslag en trek je ze er weer in met een plaat en de pers. Voor aan te spannen gewoon er tegen draaien en ongeveer 20% terug keren en dan de inbus vast trekken op 20 NM.

Mvg

Luc

Kben liever zeker 😉 . Ik heb de stukken nog niet ontvangen, ben nu gewoon even informatie aan het inwinnen.

De geleiders van de lagers verwijderen, dat wordt nog interessant. Je moet het stuk verwarmen en de geleiders best koelen voor (de-)montage.

Ik kijk er al naar uit 😉

rjf

Lukt het niet meer zonder moral support 😆

Wim

Als je die normaal monteert met nieuw lager en zo, moet je hem vast zetten tot je voelt dat hij zwaar gaat lopen, daarna bijna een kwart terug los zetten.
            Als je dan het wiel monteert, mag er nagenoeg geen speling meer zijn.
            Het is zeg maar een gevoel klus, maar zet hem niet te strak.

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.