Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 964 › Remschijven 964
- Dit onderwerp bevat 5 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 jaren geleden door jacques911.
-
Vraagje ik ben de remschijven en blokjes van de 964 aan het vernieuwen,Alles gedemonteerd alsook de twee kleine blokkeervijsjes van de schijf maar de schijf zit nog muurvast
(30 jaar en 130dkmlater}.
Nu slaan jullie met een moker op de schijf zodat deze loskomt of bestaat er een andere truc.
Tweede vraag de remmen piepen steeds in het begin of in achterruit rijden .
Nu bestaan er ronde piepblokjes om in de remcilinders te monteren maar naar het schijnt zouden deze ook nog steeds piepend geluid maken.
Zelf met speciaal kopervet
Bij andere merken worden er piepplaatjes tussen gemonteerd maar ik vind ze niet voor de 964 zodat ik ze zelf ga maken in inox of heeft er iemand nog een beter idee.
MvgJacques1 poulietrekker
2 ander merk remblokjes nemen
3 https://rennlist.com/forums/964-forum/1069699-porsche-964-squealing-squeaky-brakes-solved.html@Jacques , het gekende probleem . Zelf zou ik beginnen met stalen borstel tussen de naaf en de remschijf om de corrosie weg te borstelen .
Spuit eens zowel voor als achterkant van de naaf in met WD40 en laat het een nachtje trekken.
Enkele tikken van houten of ertalonnen hamer kunnen hierbij helpen ( zeker geen ijzeren hamer ) lukt het nog niet, neem uw klopboormachien, steek daar een bout van 8 mm in en wikkel de kop van de bout in met ducetape en rammel eens tegen de schijf .
Inox piepplaatje barsten na een tijdje, neem hier aluminium of geel koper voor , zelf zou ik dit niet doen .
Neem gewoon hittebestendig kopervet ipv die plaatjes. Dit is moeilijk verkrijgbaar maar als ge wilt mag je met uwe vinger is in mijne pot zitten gij moet daar niet ver voor komen .
Groetjes Bompa
Dank je bompa ,met de wd40 heeft geholpen om de voorste schijven los te krijgen en zoals gezegd heb ik zelf piepplaatjes gemaakt en tot hiertoe werkt het nog steeds .Geen gepiep meer bij het remmen
Top Tip : smeer een beetje koperpasta op de metalen naaf : de remschijf en ook doe ook een beetje koperpasta op de binnenkant van de velg( gaat volgende keer veel makkelijker los)
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.