Remschijven achter Cayenne S

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Cayenne Remschijven achter Cayenne S

• Maker
    Discussie

• Dino737
    Deelnemer

Hallo iedereen,

Mijn Cayenne S (°2007 facelift) is juist terug van 120.000km onderhoud waarbij de achterste remschijven moesten vervangen worden.
      Wat ik persoonlijk een beetje vreemd vind is dat eerst de achterste verslijten. Zijn het normaal niet de voorste schijven die eerst moeten vervangen worden?

Alvast bedankt om jullie ervaring te delen.

Groetjes,

Dino

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
      • …of de remblokjes blijven tegen de schijf aan gedrukt staan door het niet volledig terug gaan van de zuiger. Ik ga ervan uit dat ze dit hebben gecontroleerd bij het vervangen van de schijven en de nieuwe remblokken.

Ik rij zelf ook met een Cayenne S, Facelift model 2008.

Zit ondertussen aan mijn groot nazicht van 90000 km en bij mij moeten ook de schijven vervangen worden maar wel de voorste. De achterste zijn nog goed daarom vind ik het vreemd dat bij jou alleen de achterste moeten vervangen worden. Je hebt natuurlijk al wel 120.000 km op de teller.

Maar misschien zoals Wim al zegt, misschien zijn de voorste al eens vervangen door een vorige eigenaar. Als je de eerste bent kan je het gemakkelijk nakijken.
          Ik heb mijn wagen nieuw gekocht dus weet zeker dat het bij mij de eerste keer wordt.

Zelf doe ik eerder korte afstanden, dus normaal zou ik meer slijtage moeten hebben dan iemand die veel autobaan doet.

Ik doe veel autostrade en het is de eerste keer er schijven worden vervangen.

Wim

Normaal gaan de voorste eerst, maar misschien hebben de achterste eens een beurt overgeslagen, en waren ze nu als eerste aan de beurt. 💡

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.