remschijven

• Maker
    Discussie

• michiel
    Deelnemer

Ff een vraagje is er een mogelijkheid om de remschijven van een porsche 996 af te draaien
      Of raaden jullie dit af

9 reacties aan het bekijken - 16 tot 24 (van in totaal 24)
      • Idd op veiligheid valt niet te besparen :puke: merci voor de goede raad gaste :salut:

En “e gat is e gat” 😉
          Vooral op de autostrade! :drink:

PB

Zoals ze zeggen Tim: “Hoe vettiger, Hoe prettiger” :mrgreen:

Onlangs nieuwe Zimmerman (wat Porsche origineel steekt) schijven en blokken besteld voor 560 Euro. Als je daar wil op besparen ben je niet goed bezig 😕
              Tickle is ze me er helpen komen opsteken :first:
              Goede raad: kopervet gebruiken, want piepen… niet te doen, precies een oude autobus! :music:

Wim

Hier een afbeelding van een gebruikte schijf, en op de auto al de afgedraaide.
                Ziet er weer goed uit, maar kijk eens naar de dikte van origineel en afgedraaid.

Wim

Gewoon afdraaien op een draaibank, zodat ze weer mooi recht en glad zijn.

maar is maar een beun oplossing, ik zelf vindt de schijven niet zo duur, zeker niet als het voor je eigen veiligheid is. :think:

Anoniem

Sorry…maar wat bedoelt men juist met “remschijven afdraaien” ?

Ik zou het op safe spelen en deze niet afdraaien!! Vergeet niet dat een Porsche een sportwagen is en deze ons ook boven snelheden van 250+ brengt. Al eens over nagedacht wat er zou kunnen gebeuren met te dunne schijven en een noodstop?

Wim

Alles kun je afdraaien, maar ik adviseer het niet om te doen.

Reden, als je dit doet omdat ze krom zijn zal het weer eerder gebeuren wegens ontbreken (te dun) materiaal.
                        Doe je dit omdat er wat groeven inzitten van de blokken, kan het als het minimaal is , maar met meer risico op kromtrekken daarna.

9 reacties aan het bekijken - 16 tot 24 (van in totaal 24)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.