Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 964 › Remvloeistof
- Dit onderwerp bevat 6 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 4 maanden geleden door Mart WTL.
-
In al mijn ijver de auto es stevig afgespoten na de ModderSproetjes rit, ook onder de wielkasten, met een lekkage van de vermoedelijk de remleiding tot gevolg. Ik ga zo het wiel demonteren in de hoop dat er slechts iets los geschoten is. Kan tuurlijk ook nog wat geraakt hebben zondag, we zullen het zo zien.
Wordt de eerste keer dat ik wat met remvloeistof te maken heb qua probleempje. De vraagjes:
– Welke remvloeistof hoort er in de 964 remsysteem met de zwarte 964 remklauwen?
– Hoeveel vloeistof gaat er in?
– Als de lekkage is verholpen, kun je dan gewoon via het reservoir links voorin de kofferruimte bijvullen of dienen er ook nog ‘ontluchtingstruken’ te worden gebruikt?
– Hoe lang gaat die vloeistof mee, moet alle vloeistof worden vervangen of maakt dat niet zo veel uit?
– Kan ik dit gewoon zelf doen of moet ik er iemand met verstand van techniek bij halen?Bij voorbaat dank voor de Tips & adviezen! :respect2:
Vermoedelijk heb je Dot 4 nodig.
Let op met remvloeistof: de lak van een auto kan er niet tegen.
Ontluchten is noodzakelijk en moet correct worden uitgevoerd.
Succes!Edit: misschien hier eens doorlezen:
http://911car.blogspot.be/2009/11/changing-brake-fluid-on-your-porsche.htmlMart, als je toch iets moet repareren aan de remmen spoel dan gelijk alles door en nieuwe remvloeistof, dan weet je zeker dat daar geen vocht of vuil meer inzit.
Is inderdaad DOT4 die erin gaat,
De hoeveelheid die erin gaat is gewoon wat je kwijt/verloren bent.
Dus ontluchten en als dat gebeurd is bijvullen tot niveaus op het voorraad potje.
Let er wel op dat je tijdens ontluchten niet zonder olie komt te zitten in het potje, want dan kun je opnieuw beginnen omdat hij weer lucht aangezogen heeft.Maar ga je spoelen, dus compleet verversen van de remvloeistof zou ik dit laten doen bij een garage, die hebben apparatuur om gelijk bij te vullen wat ze onder aflaten.
zien gelijk wanneer de verse olie in systeem zit en is goed ontlucht.Vind het op de een of andere manier toch altijd weer fijn om te horen dat ik er maar beter zelf vanaf kan blijven… :coolness:
En sowieso maar een keertje alle vloeistof vervangen dan, want zo mooi zuiver zal ie niet meer zijn, denk dat het er nu meer dan 10 jaar inzit, misschien wel 20 jaar … :think:
Ik had ook nog even gesurft mbt dot 4, maar het lijkt alsof er verschillende kwaliteiten zijn (kostprijzen). Van een paar euro per liter, tot circa 20 euro voor Race dot 4.
Is dot 4 gewoon dot 4, of zijn er echt kwaliteitsverschillen tussen de gewone dot 4 en de race dot 4?
Als je ATE Blue bedoelt, dan wel, deze heeft een hoger kookpunt
waardoor je pedaal bij intensief gebruik minder snel sponzig zal aanvoelen.Resumerend nog even de Facts. Het remsysteem is 2 jaar geleden van verse vloeistof voorzien. Ziet er nog goed uit, maar we rijden er ook nauwelijks mee in de regen. Het reservoir hangt nog op het minimumniveau, en zal met de normale dot 4 worden afgevuld en ontlucht indien nodig.
Nogmaals dank voor sharing jullie kennis, inzicht en kunde mannen :up: , knuffels en kusjes :respect2: !!!
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.