Remzuigers – ‘pitting’

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Remzuigers – ‘pitting’

  • Maker
    Discussie
  • Hoi,

    Net de remklauwen op de vier wielen moeten aanpakken en de schijven vervangen. Op zich erg tevreden met het resultaat en vooral ook met de staat waarin de pistons uit de klauwen kwamen (hoewel er 2 waren die echt vastgelopen zaten).

    Mijn vraag is nu, over 1 piston twijfel ik, namelijk deze hier onder. Hij zit er nu terug in maar is dit teveel ‘pitting’ om hem terug te gebruiken. Dit is voor polishing, dus hij is er iets cleaner dan dat terug ingegaan (ingevet met ATE Bremszylinder-Paste) en natuurlijk met nieuwe rubbers en dust cover.

    Toch terug opengooien en vervangen of kan zoiets wachten ?

    Met vriendelijke groeten,
    Frank

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
    • jep!

        Goed gemarkeerd hoe ze eruit kwamen en ze netjes zo er terug ingezet. Gechecked met het tooltje, dat is toch wat je bedoeld ?

          kan geen kwaad
          De zuigers wel goed op de juiste positie geklokt? De bovenkant is immers niet vlak…

            Klopt de echte dichtingsring zit zelfs bij volledig ingeduwde zuiger nog lager.

              ik zou ze ook zo monteren, dacht dat de dichting een 3-4tal mm lager nog zit in de klauw , dus hebt wat speling.

              123

                Ik zou ze hermonteren, dat merk je nooit

                XXX

                  De ‘pitting’ zit aan de buitenzijde, het stuk dat bijna altijd blootgesteld is aan de weersomstandigheden (vandaar de pitting).
                  Uw werkende deel ziet er nog netjes uit, zit dan ook altijd in de olie.
                  Hoever de pitting juist gaat tegenover de positie van uw afdichting kan ik zo niet zien.
                  Als je dit jobke netjes wil afwerken dan zou ik ze vervangen.

                  Succes

                7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.