Home › Forum › Porscheforum Fotoboek › Porsche Crash Foto’s › Re:Nog vlug eventjes tanken!
- Dit onderwerp bevat 10 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 3 maanden geleden door yabba944.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
Oprit van de E314 in Eindhout is ook zo een plekje. De oprit draait eerst zachtjes en wordt dan veel scherper vlak bij de snelweg. Als je dan weet dat er beneden aan de oprit een tankstation is waar heel veel trucks tanken omdat het er goedkoop is, en de trucks daar extreem scheef hangen en dus nogal wat diesel morsen…
Ik ben er ooit met en mercedes 380 SLC al dwars driftend tussen de andere wagens ingeschoven. Het zag er allemaal heel spectaculair en beheerst uit voor de anderen, maar ik had toch een redelijke adrenalinestoot achteraf.Sluit ik me bij aan .
Jammer van de mooie wagen , maar zulks een wagen zal zeer waarschijnlijk omnium verzekerd zijn .
Dat de snelheid veel te hoog was is duidelijk .
Dat het er glad is bij regen weet bijna iedereen die veel aan de tankstations moet zijn .
Een tik of met velg tegen de rand OK , deze schade had niet mogen gebeurenNooit over nagedacht maar idd. het is zo. Aan benzinestations en vooral op hun op- en afrit ligt veel gemorste benzine/diesel. In combinatie met een gepolierd stuk en regen kan dit wel eens rare effecten geven. Maar ik vrees dat deze P iets te snel reed of misschien zich wel aan het amuseren was. Zonde 😥
Een pompstation rijdt ik op aan de snelheid van een schildpad, dan mag daar nog een een schel ijs van 10 cm liggen, dan zal ik noogstens ergens tegenaan tikken, maar niet zoals hierboven een pomp omver rijden en me eigen auto zwaar beschadigen. Dat het er glad lag wil ik allemaal nog wel geloven, maar die reed gewoon véél te hard als je de schade bekijkt …
💡
Het is allemaal herkenbaar.
En ik kan alleen maar beamen…
op-/afritten, ronde punten, nabij tankstations. aan een verkeerslicht,…
de eerste lichte regen (een stortbui die alles wegspoelt is soms veiliger)het zijn al de gekende plekken waar door mazoet & olie zeer gladde plekken gemaakt worden… en een auto anders gaat reageren bij iedere handeling…
de vergelijking met een spiegel is zeer mooi gemaaktik zou zelfs zeggen dat je beter in winters omstandigheden kan rijden (sneeuw/ijs) omdat je dan veelal weet wat er kan komen…
deze plekken zijn mijn inziens nog het beste te vergelijken met onverwachte ijzelplekken, niet raar ook eerst op op- en afritten 🙂 (en bruggen 🙂 )
Maar als je geluk hebt stop je ijzelplek misschien weer zeer snel… de olie plekken zijn meestal direct verdeeld van goot tot goot 🙁
‘ve been there, ‘ve done that… 😥 IEDERE KEER dat ik met een 911 rondgegaan ben, was aan rotondes of opritten van snelwegen, aan belachelijk lage snelheden in de miezelregen…op dieselplekken 👿 Soms (zeldzaam) nog kunnen opvangen met een tegenstuurreactie, of poging tot en daardoor net niet tegen het decor, in het geval met de 964 (was toen op een gladde plek waar voordien een ongeval gebeurd was) zoals onlangs nog vermeld helaas met aardig wat kosten… wat meteen het einde betekende van mijn zeer liefdevolle relatie met de verzekeraar waarbij ik omnium verzekerd was.
Maar één keer heb ik nog straffer meegemaakt, en alle rijkunst en -ervaring op circuit en dergelijke tot daar aan toe: ik snap nog niet hoe ik toen niet zwaar op mijn bek gegaan ben 😯 😆 Met een BMW K1 moto ben ik in de beruchte bocht op de Voskenslaan in Gent (met de Schoolmeerstraat, waar de BME hogeschool is) ben ik ‘s nachts op een dieselspoor zo dwars gegaan, dat ik een fractie van een seconde mijn eigen achterlicht zien branden heb!!! 😯 😯 Ik heb (gelukkig, want het gaat zo snel dat zeer bewuste acties eigenlijk onbestaande zijn) mijn gas niet geheel dichtgedraaid of geremd, en die moto is met meerdere brutaal heen en weer slingerende bewegingen uiteindelijk recht gebleven! Het enige wat ik had was twee heel pijnlijke, blauwe enkels omdat mijn benen van de voetsteunen geworpen werden, en toen bij die brutale slingerbewegingen zeer hard terugsloegen tegen de zijkant en de voetsteunen… maar dat was een cadeau gezien wat we had overkomen… Het zou volgens de statistieken ‘typisch’ geweest zijn: een zwaar ongeval dicht bij je woonplaats… 😳 😕
Anoniem16 september 2010 om 22:10vawilliam2003 schrijft:
rjf schrijft:
Maar heb je er al eens aan gedacht hoeveel diesel en benzine er gemorst wordt aan een tank station.
… 200 meter voor en na een tankstation de gevaarlijkste stukken weg zijn… Als er dan een beetje regen valt ontstaat er direct een schaatsbaan.Spreek van ondervinding 😥
jaren terug, eerste ritje met de 964 RS (komende van de garage), rondpunt na een tankstation à 35 km/h, lichte regenval, ikke los tegen boordrand stoep 😥 , mooi naast nog vier onfortuinlijke mede weggebruikers.
Bleek daar een spiegel tgv mazout afkomstig van overloop Hongaarse camions die daar massaal kwamen tanken. Later heeft het benzinemerk het contract met die Hongaren opgezegd wegens te veel gelijkaardige ongevallen 👿
Kost: velg + schokdemper + voorbumper + bluts in spatbord…goe RS begin 😳Steady Eddy schrijft:
Blijft stom geval van niet-aangepaste snelheid op de verkeerde plaats. Denk trouwens dat de auto aan de andere kant van de pomp van die kwakkel heeft mogen meedelen…
idd! glad of niet… (een motorfiets buiten beschouwing gelaten want daar moet je idd niet rap mee rijden om de grond te kussen) dit had hij gerust anders kunnen aanpakken!
zonde v nieuwe GT3 RS… 😥
Blijft stom geval van niet-aangepaste snelheid op de verkeerde plaats. Denk trouwens dat de auto aan de andere kant van de pomp van die kwakkel heeft mogen meedelen…
Anoniem16 september 2010 om 10:00rjf schrijft:
Domme kloot (niet voor u hé reys 😉 )
Ja misschien wel.
Maar heb je er al eens aan gedacht hoeveel diesel en benzine er gemorst wordt aan een tank station.
Ik heb enkele jaren geleden enkele motor behendigheid cursussen gevolgd.
Eén daarvan werd de les gegeven door een instructeur van de bereden politie van België.
Hij vertelde ons dat 200 meter voor en na een tankstation de gevaarlijkste stukken weg zijn. De meeste mensen vullen hun tank tot aan de vuldop. Als ze dan wegrijden zal er altijd diesel of benzine weglopen via de overloop van hun tank omdat deze te vol is.
Om nog maar te zwijgen van de brandstof die eerst gemorst wordt en dan met de banden meegenomen word op de straat. Als er dan een beetje regen valt ontstaat er direct een schaatsbaan.
Als ik de foto’s bekijk lijkt het alsof het geregend had, en ik denk dat er ook gepolierde beton ligt, een combinatie die vraagt om problemen, zeker als er dan nog wat diesel gemorst is. Aan de andere kant zal hij ook wel te snel gereden hebben, de airbag lijkt geactiveerd, en dat gebeurt niet tegen 10 km/h denk ik.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.