Renovatie

• Maker
    Discussie
  • Dus,hier het vervolg van onze lijdensweg. (zie Strosek)
    Deze week is de kompressie gemeten,en is boven alle verwachtingen zeer goed.De startmotor heeft z’n beste tijd gehad.Zelfs met een batterij van 300 amps draaide de startmotor niet op volle kracht,en toch werd er voldoende druk opgebouwd.
    Het injektie systeem werd gedemonteerd voor nazicht en afstelling.
    Op de foto’s is er te zien dat er een stuk alluminium boven het luchtinlaat afgebroken is.Ik hoop dat we alle stukjes hebben en er geen achtergebleven zijn. het is een oude breuk,indien er toch nog stukjes in de uitlaat gevallen zijn,zou dit volgens ons reeds voor problemen gezorgd hebben.
    De zelfgemaakte benzinetank is verwijderd.
    Ik heb een originele kunststof tank,maar geen bevestigingssupport,geen bevestigingen voor de bezinepomp en filter en geen beschermplaat.
    Een support voor de tank kost nieuw 256 euro,de beschermingsplaat kost
    46 euro.
    Bij FG Porsche heeft men nog onderdelen voor een 928.Deze week gaat men de onderdelen die ik momenteel nodig heb zoeken.
    http://s51.photobucket.com/albums/f383/Rott-31/Werk%20928/

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 27)
    • Dag Rodder,

Kan u zeggen dat het zeker echt warm komt van de wagen uit,het is niet voor de lux,want mijn frima wagen is ook niet met arcio,want werk er ale dagen mee binnen en buiten bij de klant,zo kom je ziek denk ik;maar bij 928 voel je da warmte van de uitlaat onder de moter zo door komen onder de zetels ,echt is niet te doen ze.rij zelf ook met moto,

Groeten Mike.

Ik ben blij te vernemen dat het in orde gekomen is met Uw wagen.
        Ik heb het niet zo voor airco’s.
        Ik rij liever met de raampjes open om ten volle van het mooie weer te genieten.
        Ik zit niet graag in een auto met de ramen potdicht,zal wel iets met m’n motorverleden te maken hebben zeker. 🙄
        Alhoewel,bij lange ritten op de autosnelweg is een airco soms wel handig.
        In m’n 928 zit er geen airco,waarschijnlijk is deze eruit gesloopt door de vorige eigenaar.
        Als ik alle wagens optel die ik in het verleden gehad heb,kom ik aan 12 wagens waar airco in zat. (meestal u.s.a cars)
        In het beste geval gebruikte ik de airco om de ruiten te ontwasemen.

Dag Rodder,

Ik volg het op de voet,heb er van weekend er weer eens mee geredennen moet zeggen het is zailg ,als je de moter hoort draaien het is vree goedn
          Mij arico is nu ook gemaakt ,zit nieuw gas op en verdamper is vervangen en de radiator ook werkt perfekt,want bij zo auto kan je da zeker gebruiken ze,geeft veel warmte af van moter.

Groeten Mike.

Tja,hij staat nog steeds in de werkplaats.
            Walter heeft het de laatste weken zeer druk gehad.
            Ik ben er eergisteren langs geweest,en het kan goed gebeuren dat Walter deze week een gaatje kan vrij maken om
            de 928 nog eens verder onder handen te nemen.
            Van zodra er nieuws is,laat ik dit zeker weten.

Hoi,

Hoe is het daar met de auto,

Groeten Mike.

[quote=”MDMIKE”:88notk1n]Hoin

Bedankt alvast ,hoe is het daar met de uwe waneer zou je de baan op kunnen.

Alvast groetjes Mike.[/quote]

Goeie vraag.
                Hier kan ik helaas nog geen antwoord op geven.
                Ik denk dat de zomer al een heel stuk gepasseert zal zijn.

Wim

[quote=”MDMIKE”:1uyqor10]Heb nog een kriek liggen voor in de auto.[/quote]

Lindemans, Bellevue of Mort Subite. 😆 😉

Sorry, kon het niet laten als ik het zag staan. 💡

Hoin

Bedankt alvast ,hoe is het daar met de uwe waneer zou je de baan op kunnen.
                    Heb nog een kriek liggen voor in de auto,moest je intresse hebben ,laat maar weten.

Alvast groetjes Mike.

MDMIKE,
                      Ik heb vandaag Uw 928 gezien.
                      Wat me meteen opviel was dat het mistachterlicht ingebouwd zit in het achterdeel.
                      Dit deed me er aan denken dat ik nog een mistachterlicht moet plaatsen voor de keuring.
                      Als later de wagen herspoten word,zal er een achterdeel zoals het jouwe gemonteerd worden.
                      Uw wagen mag zeker gezien worden.

Hoi,

Als je zaterdag gaat ,mijn wagen staat er nog,want hij is nog niet in orde,je moet maar eens zien.

Groeten Mike.

Mike,
                          Het is een tweetal weken geleden dat ik nog eens tot ginder geraakt ben.
                          Men doet telkens verder wanneer men tijd heeft.
                          Zaterdagmorgen gaan we eens kijken tot hoever we met de werken staan.

Dag rodder,

Ben gisteren eens gaan kijken,mijn wagen moest binnen voor men schakelaar voor de verwarming,ik zie dat het stilkens goe aan komen is,kan je nog wa verder doen.

Groeten daar Mike.

Gisterenmiddag had ik een paar uurtjes vrij,en met het mooie weer kon ik het niet laten om een
                              toerke met de Boxster te doen.
                              We zijn eens naar de werken aan de 928 wezen kijken.
                              Het werk schiet aardig op.
                              De motor heeft deze week bijna een volle minuut gedraaid…om dan te verzuipen.
                              Blijkbaar word er teveel druk opgebouwd in het injektiesysteem.
                              Ondertussen maak ik een batterijbevestiging voor in de koffer,zodat deze zich niet meer onder de wagen bevind.
                              De originele bevestiging onder de wagen is in het verleden slecht hersteld en er zou toch een volledig nieuwe moeten
                              gemaakt worden.

Het is stil waar het niet waaid hé. 🙂
                                Veel is er ondertussen niet gebeurd aan de wagen.
                                Er word enkel aan de 928 gewerkt wanneer het kalm is in de garage,en ikzelf heb al
                                helemaal geen vrije tijd.
                                Vorige week ben ik op zoek geweest om de afgebroken kontaktsleutel te laten bijmaken.
                                Ik heb hiervoor een zestal sleutelzaken bezocht,maar nergens kon men deze sleutel maken.
                                Het machientje (klem) om dergelijke sleutels te maken kost +/- 600 euro.
                                Indien ik toch de sleutel wou laten maken moest ik het machientje zelf betalen,want voor
                                één sleutel wilde men het toestelletje niet aankopen.
                                Dus,wat hebben we gedaan,een nieuw slot besteld bij Porsche…kostprijs 70 euro.
                                De prijs valt nog mee,maar er is maar één sleutel bij,een tweede sleutel kan bij Porsche bijbesteld worden.
                                Nadeel is,voor de deuren heb ik nu ook geen sleutel.
                                Later zal ik dus ook in de deuren nieuwe sloten moeten steken.

Verder is er dan ook nog een originele bevestiging klaar gemaakt voor de benzinepomp en filter.
                                Deze week zou er verder aan het injektiesysteem en de elektrische bekabeling gewerkt worden.
                                De komende 14 dagen kan ik door gebrek aan tijd echter niet tot bij Evoluzione Motors gaan,dus
                                het zou hier terug stil kunnen worden.

[quote=”MDMIKE”:1j93028v]Dag Roddder

Hoe is het [size=150:1j93028v]daar[/size] ,het is [size=150:1j93028v]daar[/size] zo stil.

Groeten Mike[/quote]

Stil dus, maar waar? !!!!! 😆 😈 😆

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 27)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.