renovatie van lederen zetels

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen renovatie van lederen zetels

• Maker
    Discussie
  • Heeft iemand zijn lederen zetels al laten renoveren? Ik bedoel hier niet nieuwe leder of gedeeltelijk nieuwe stukken laten plaatsen, maar echt het huidige leder bewerken om het wat weer esthetisch te krijgen (uitwassen, bijkleuren,…)?

Thx

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
    • zoals Daggie al zei, opnieuw bekleden is de beste optie en als je het grondig aanpakt lijkt het of je in een nieuwe wagen zit en geloof me dat geeft een fantastisch gevoel

de mijne staat momenteel bij de Koen en voor wat ik al gezien heb, WOW en de prijs valt best mee
      kijk maar even mee op deze link naar mijn interieur project

https://porscheforum.be:80/viewtopic.php?t=3991

grtz Geert 😉

zetels terug spuiten gaat uiteraard, ik moet dit ook soms doen, maar dan is het dikwijls voor een handelaar die de auto gewoon netjes wil verkopen. Het kan bij niet intensief gebruik wel een tijd mooi blijven, maar ik ben er geen voorstander van.

Je zetels goed onderhouden is de boodschap. Een poetsproductje kost niet zoveel en vraagt niet eens een paar uur om de paar maand.
        de poetsproducten van colourlock vind ik nog altijd het beste resultaat geven en kosten 25 euro voor een kitje.
        VB:

Deze verkoop ik heel veel(steeds een 100 kits op voorraad). Ik kan zoiets ook opsturen.

THx guys.
          Ik heb via een ander forum de naam Dynamix (renovatie) gekregen ( http://www.dynamix.uk.com ). Iemand ervaring mee?

Zal Koen eens contacteren.

[quote=”Daggie”:345jy3ch]
            Je moet maar eens een berichtje sturen naar Koen van het forum hier. Die bekleedt ook zetels. Er staan een aantal voorbeelden van hem hieronder.[/url][/quote]

Idd , Koen van Kustom Creations levert vakwerk, en dat zeg ik niet omdat hij hier sponsort, dat is gewoon zo, ik heb hem ook al een interieur onder handen laten nemen…

Pure klasse !

Ik heb ooit zetels gehad die “herstelt” waren … en ik was er absoluut niet tevreden van. Als je zetels hun beste tijd hebben gehad, laat ze opnieuw bekleden. Da’s echt de enige optie .. of je kan ze alle 3 maand opnieuw “herstellen” en het resultaat zal elke keer minder goed zijn.

Ik heb de stoelen van mijn Boxster laten bekleden bij T&T Interior Design en ik was daar ZEER tevreden van.

Ik had ook de plastic onderdelen laten spuiten:

Minstens zo goed als nieuw imho …

Zo duur is het overtrekken van zetels ook niet, en uiteindelijk rijd je toch met een auto die de nodige zorg verdiend/waard is.

Je moet maar eens een berichtje sturen naar Koen van het forum hier. Die bekleedt ook zetels. Er staan een aantal voorbeelden van hem hieronder.[/url]

je moet opletten dat je het er niet te dik op spuit dan krijg je er inderdaad een erg plastiekerig gevoel bij, best oefen je even op een vergelijkbaar stuk leder, (oude jas of oude zetel)
                beter één licht laagje en dan een nachtje laten drogen en een dag later evalueren of je er nog een laag wil opzetten, uiteindelijk ziet het er dan erg goed uit, uiteraard echt sleetbeschadigde stukken kan je er natuurlijk niet mee corrigeren.

eneuh, als je het geld hebt, opnieuw bekleden valt vaak best mee in prijs hoor
                😉

het is inderdaad goed te doen indien gedaan door iemand met verstand van zaken.

Opgelet voor plastic-achtig resultaat.
                  volgens mij wel geen een goede reiniging met aangepasteborstel envervolgens balseming al een heel goed resultaat.
                  kleine scheurtjes of fgesleten stukjes wel te corrigeren maar grotere oppervlakken verliezen wat van hun leder-gevoel indien herkleurd enz.

ik heb zelf al zetels bijgekleurd of zelfs al helemaal van een andere kleur voorzien, gaat erg makkelijk en geeft een fantastisch resultaat, op die manier is het ook erg makkelijk om een twee of meerkleurig interieur te bekomen, als dat je ding is uiteraard…

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.