Re:Onverdraagzaamheid

Home Forum Zeverhoekje Re:Onverdraagzaamheid

• Maker
    Discussie

• gd1

Nog een gefrustreerden die van alles en nog wat jaloers is en iedereen de schuld geeft ( behalve zichzelf natuurlijk) omdat hij er financieel niet meer geraakt……Wat een triestige wereld……

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 28)
      • Daar kan je helaas (in tegenstelling tot wat anderen zeggen) NIETS mee .
        Zelf meegemaakt op de versmalling in Helchteren (van Hasselt naar Hechtel)
        Zelfde scenario . Bestelwagen die op het laatste tussen wil . Ik laat dat niet gebeuren doch bij beweging sluit ik me nauw aan met de voorligger . De achteropligger was niet zo snel dus bestelwagen wringt zich er dwars tussen tot op fietspad en duwt me (met contact) aan mijn rechterzijde zodat ik naar links MOET .
        Schade met gevolg . Drie man erin dus enkel nummerplaat en merk opschrijven en dadelijk naar de Politie om de schade aan te tonen en de gegevens te geven (nummerplaat bestelwagen en van achterliggende wagen als getuige).
        En zoals in de eerste zin geschreven ➡ gevolg nihil en ik bleef op mijn eigen schade zitten .

0

@Wim zeker doorgeven aan politie.
          Zelfs als er niets van komt met de politie (steafrechterlijk) als zijn verzekering dit hoort kan het wel zijn dat hij alles moet terug betalen…

En een pijp in de auto. Dan raad ik je aan dat je ook een uitleg bij bedenkt. Of een krik erbij…
          Anders is het verboden wapen, zeker niet binnen hand ere ik liggen!

Kleine tip.

Voor Belgische wagens moet een brandblusser wel binnen hanbereik liggen… Daar kan je ook goed mee meppen of in iemand zijn gezicht mee spuiten als je geen tijd meer hebt om uit te stappen.

En dat soort mensen komt zichzelf wel eens tegen… En staat de dag ndie dan in de krant…

0

[quote=”bladerunner” post=89997]
            ” Er zijn twee soorten mensen waar ik mij aan erger. Ten eerste,.. racisten, en ten tweede,.. mensen zoals u die ons tot racisten maken”[/quote]

1 om te onthouden :first:

0

Helaas maar de politie stelt daar geen prioriteit meer aan. Zeker niet als er allochtonen mee gemoeid zijn. Agenten hebben een grote vrees om een klacht voor racisme aan hun been te krijgen. En elke dag krijgen ze tientallen meldingen van verkeersagressie. Maar dat brengt geen centen op dus doen ze er niets meer aan. Zeker als het maar verbale agressie is en er geen slachtoffer(s) zijn gevallen. Alles wat niet rechtsreeks centen opbrengt is geen prioriteit meer. Anderzijds is nu wel gestemd dat wie op een jaar tijd twee keer dezelfde overtreding vanaf graad 2 doet veel zwaarder gestrafd gaat worden. Want dat is kassa kassa. Vroeger moest de politie erop toezien dat de wet niet werd overtreden, nu is het een geldapparaat geworden dat zoveel mogelijk centen moet zien binnen te halen.

0

[quote=”bladerunner” post=89997]Ik heb zijn nummerplaat doorgebeld naar de flikken en zij hebben dit genoteerd en zouden nog contact opnemen. [/quote]

Ik was van mening dat zo’n actie in België nog wel soelaas bood 😕

[quote=”bladerunner” post=89997]” Er zijn twee soorten mensen waar ik mij aan erger. Ten eerste, racisten en ten tweede mensen zoals u die ons tot racisten maken”[/quote]

:applaus:

0

Niet te geloven wat die mannen zich allemaal veroorloven.

Vorige week op de afrit Hasselt richting centrum op het dubbel baanvak wijk ik uit naar links (tweede vak) omdat ik zie dat in de verte het licht op groen springt en zo de rij voorbij kan steken.
                  Ik kijk natuurlijk in mijn spiegel en zie in hoge snelheid een oude LandRover Freelander afkomen. Normaal plaats genoeg maar blijkbaar niet voor deze bestuurder.
                  Hij hangt in mijn gat (+/- 0.5m) en steekt mij voorbij zorap ik terug naar het rechtse vak kan. Daar snijd hij mij de pas af en ja hoor, hetzelfde type zoals Wim hem beschrijft, dezelfde soort. Hij ramt mij dus bijna en steekt zeer agressief zijn middenvinger op en doet teken om te stoppen.
                  Normaal laat ik mij niet intimideren en stop ik ook. Maar deze bruine medemens was niet meer normaal, helemaal opgefokt en ik zou er niet van verschieten moest hij onmiddelijk een wapen getrokken hebben. Ik heb op mijn tanden moeten bijten en hem gewoon laten doen.
                  Ik heb zijn nummerplaat doorgebeld naar de flikken en zij hebben dit genoteerd en zouden nog contact opnemen. Tot nu toe dus niks hé, zoals altijd.

Een mooie uitspraak van Politierechter Peter D’Hondt tegen een allochtoon die moest voorkomen wegens agressief rijgedrag:
                  ” Er zijn twee soorten mensen waar ik mij aan erger. Ten eerste,.. racisten, en ten tweede,.. mensen zoals u die ons tot racisten maken”

0

inderdaad Wim, doen wat William schrijft, dit mag niet ongestraft blijven.

0

die mogen ze van mij allemaal opsluiten, mannen met bussen, he wim :mrgreen:

0
                      Anoniem

Wim nummerplaat doorbellen aan Politie.
                        Bij melding van verkeersagressie word in België normaal direct een bezoekje gebracht aan de man door de Politie.
                        Als zoiets dan meermaals gemeld is van dezelfde persoon heeft die een groot probleem.
                        Verkeersagressie word zwaar gestraft hier.

0

Mijn principe is allang leven en laten leven. Zolang ze niet voor mijn voeten lopen doen ze al op. Dat klinkt egoïstisch en is het misschien ook maar een olifantevel is het enige wat de dag van vandaag nog wat helpt. Aanslag in Luik, drama op pukkelpop, mensen in armoede … Allemaal erg maar als je u dat allemaal moet aantrekken dan glij je vroeg of laat toch in een depressie. Ik kijk geen nieuws meer en lees geen kranten meer. Allemaal slecht nieuws en dat interesseert me geen zak meer.

Over jaloezie en onverdraagzaamheid kunnen boeken vol geschreven worden. Een porsche = dikke nek, rijkaard en gangster. Een skoda = hardwerkende mens en sukkelaar. Voor mijn klanten ben ik nu een hardwerkende zelfstandige die met moeite de eindjes aan elkaar krijgt geknoopt. En wat ik privé doe daar heeft een klant niets mee te maken en zullen ze ook nooit te horen krijgen. Zet ik één dag de porsche voor de winkel dan krijg ik het gegarandeerd de dag erna wel ergens te horen. Iets wat twee jaar geleden niet zo was en de mensen nog een babbel kwamen doen. Omdat ze zo een wagen tof vonden. Diezelfde mensen vinden dat vandaag provoceren naar de werkmensen toe. En om geen olie op het vuur te gooien staat die dus altijd op de staanplaats in de kelder. Het zijn ook die mensen die de VVA terecht vinden en zeggen dat ze het nog X10 moesten doen.

0

te gek voor woorden… 🙄

Het valt me trouwens op dat meer van die mannen met die busjes gekke dingen uithalen.
                            Nu ja, ze hebben zo’n busje nodig om hun ego mee te kunnen nemen :happy:

0
                            Wim

Gisteren avond ook nog iets serieus meegemaakt op de ring van Antwerpen. 👿

Komen terug van de heren van Kessel en rond 22.00 uur loopt het vast op de ring vanwege een ongeluk.
                              Op de uiterste linker baan staat een rood kruis en een oranje verwijzingspijl naar rechts op de 2de baan.
                              Dus iedereen gaat netjes ritsen tot het moment het 2de rode kruis op de matrix borden verschijnt.
                              En wat er toen gebeurde is werkelijk niet te vatten.
                              begonnen weer over de twee afgesloten banen te crossen of er niks gebeurd was.
                              Voor ons reed een Skoda en een vrachtwagen, en die gingen blokken, wij ook een klein beetje naar links om te blokken, en ik weet het, mag eigenlijk niet.
                              Tot op het moment ik een VW transporter aan zie komen, deze begint te claxonneren dat we opzij moeten, ik wijs hem erop dat 2 kruisen branden vanwege de opruiming wagens en mensen die daar staan. Begint die vent door zijn geopend raam te roepen en schelden dat hij zo wel even zal stoppen, en dat hij s=dit zelf wel uitmaakt of hij daar rijdt of niet, en ik daar niks met te maken heb, laat ik het verder netjes houden, het was geen echte Belg, maar eentje uit Borgerrokko.
                              Wringt hij zich naast ons en probeert hij mij te rammen, man van de Skoda zie dit en remt af zodat hij er niet tussen kon.
                              Wat doet die malloot, ramt niet de Skoda, maar gaat schrapend links langs de muur om er voorbij te komen en ploft zijn auto voor de Skoda en mij, en zwaait met zijn hand dat we er geweest zijn, wil eruit komen, maar ondertussen nog wat geïrriteerde mensen door hem en achter hem, dus druipt maar af in zijn eentje.
                              Op het moment we dan voorbij de versperring zijn waar de mensen nog stonden op te ruimen, begint die eikel gas te geven en drukt iedereen van de weg.
                              Aan gekomen aan de tunnel moeten we weer van 4 rijstroken op 1 vanwege werken in de tunnel en matrix borden geven 50 aan
                              Ik zeg nog tegen timo gaat hier ontzettend hard en die idioot weet van geen ophouden, dus we gaan ritsen behalve de VW transporter want die wil weer op het laatste moment ertussen.
                              Wat er toen gebeurde met zijn snelheid van ruim 80 hoef ik niet te vertellen, dwingt zich ertussen, want hij is groot en verboden tellen niet voor hem, en ramt 4 auto mee.
                              Gelukkig de dans ontsprongen, en veilig thuis.
                              Maar wat zitten er een malloten op de weg, en ben gelukkig niet bang uitgevallen, maar denk dat ik toch maar een een stukske pijp naast mijn stoel ga leggen.

Weet verder niet of ik daar iets met kan in België, maar heb de naam en nummerbord van zijn VW genoteerd.

En nu weer op naar de dagelijkse dingen van de dag. 😉

0

Als iets dichtbij komt, dan moet je er wat mee. Anders kom je het later altijd weer tegen.
                                De zaken in “de buitenwereld” zullen blijven schokken, maar je moet het inderdaad niet gaan opslaan, dan kun je niet verder met je leven.
                                Heb ooit een soort knop ontwikkeld voor mezelf. Door mijn werk kom ik regelmatig vreselijke (thuis)situaties tegen. Uiteraard probeer ik daar van alles aan te doen, maar als ik alles iedere dag mee naar “huis” zou nemen, dan heb ik geen leven. Wat niet zeggen wil dat ik er nooit van wakker lig.

En het nieuws van alle dag, komt inderdaad steeds vaker via alle media binnen. Maar dat kan ook niet anders met alle technische ontwikkelingen van tegenwoordig. In de meeste uithoeken lopen nu mensen met supertelefoons, die alles vastleggen. Ik heb er nog steeds één die alleen maar kan bellen en mijn nummer, nee dat krijg je niet.

0
                                Anoniem

Wow Jolman, en maar verwerken zeggen ze dan.

Wim, op die instelling kan ik alleen maar jaloers zijn :applaus: :first: , ik heb er trouwens geen reet verstand van 😕

0

Ik volg Wim daarin .
                                    Het internet en de huidige mobieltjes maken dat alles dadelijk in no time de wereld rondgaat inclusief HOT beeldmateriaal (denk bvb aan Pukkelpop)

0
                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 28)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.