Na de eerste schok toch besloten om de wagen te repareren ondanks aanzienlijke schade. En er maar een fotoreportage van te maken want het kan iedereen overkomen, als ik hier overheen kom dan kan een ander er ook wat aan hebben.
Motor heeft weing km’s en bij eerste inspectie is vrijwel geen roest te vinden dus zou het zonde zijn om deze 993 zomaar op te geven.
:applaus: :applaus: :applaus: aan Eric, en wanneer zien we de 993 eens op een rit???
Anders inschrijven voor onze Septemberrit hé :driver: :driver: :driver:
Dus … ik moest nog naar de keuring en ik zat met een ontbrekende identificatiesticker omdat dat paneel bij de laswerken verwijderd was en die sticker vernietigd zichzelf als je hem probeert af te trekken.
Om alle twijfel en gedoe achteraf uit te sluiten maar meteen een volledige ongevalkeuring met geometriekeuring en 3D chassismeting aangevraagd ook al had de verzekering daar nooit om gevraagd, maar mijn eergevoel en het vertrouwen in CCR en mijn eigen werk was inmiddels groot genoeg.
Dan eerst volledige uitlijning bij Gert Carnewal laten doen, heeft er daar een goeie 3 uur aan bezig geweest om volledig goed te krijgen. Ga daarvoor niet naar een gewone bandencentrale want zo’n 993 is echt specialistenwerk. Gert heeft zelfs de bouten van de ophanging weer losgemaakt om het caster goed te stellen, blijkbaar weer zo’n geval waar porsche geen beste reputatie heeft … veel uitleg gekregen en weer wat bijgeleerd. Bedankt Gert.
Dan gisteren met een ei in mijn broek naar ongevalkeuring, eerst gewone keuring ging snel, dan wielgeometrie ook snel klaar. Dan op de brug voor de 3D chassismeting. Chassis wordt hier op een 16 tal punten opgemeten in X,Y en Z richting op afwijkingen volgens constructeur normen.
Dus eerst hoor je een paar ‘vriendelijke’ bliepjes van de computer ten teken dat het punt ok is, maar na een paar chassispunten hoorde ik ineens een zeer onvriendelijk zoemen waar ik een slecht voorgevoel van kreeg.
Meting gedaan en … ‘Ja meneer je gaat toch die 2 punten moeten laten nakijken want je zit hier met +15 mm afwijking van de norm’
Ja lap dacht dat ik iets kreeg. 127 euro betaalt voor mijn rode afgekeurd papier en verslag van de meting. Direct naar CCR gereden en wagen op de brug, probleem lag dus bij de dwarsbalk bevestiging versnellingsbak. Bodem is zo vlak als een spiegel hoe kom je dan aan anderhalve centimeter afwijking als er daar nooit aan gewerkt is ? Timo bekeek eens goed de papieren van het verslag en alles werd duidelijk …
Dus onze goeie vriend Wim schiet in actie ‘Geef mij die papieren eens ik zal die mannen eens opbellen … Ja meneer er staat hier een klant bij ons die hier van zijn kl** aan het maken is omdat zijn porsche door jullie is afgekeurd die bij ons op de richtbank stond (gegrijns op de achtergrond van mij en Timo) … ja diene witte ja (ging al een belletje rinkelen aan de andere kant) … jullie hebben volgens dat verslag de meting gedaan van een carrera 4 wielaandrijving terwijl deze een carrera 2 is … en die C4 heeft op die plaats een andere dwarsbalk voor de transmissie op de voorwielen …
(euh oeps foutjeu … aan de andere kant valt de frank/euro) ‘Ja meneer mag morgen direct terugkomen en als dat zo is zullen we zonder bijkomende kost herkeuren’
Dus vandaag terug naar keuring, ze waren wel heel vriendelijk en hebben zich uitgebreid verontschuldigd, auto ging weer op de meetbank en snel klaar en goedgekeurd. Heb mijn duplicaat van mijn identificatiesticker waar je normaal voor moeten betalen er gratis bij gekregen als geste. En nog complimenten gekregen voor de nette wagen.
Ik ga die mensen ook niet afbranden want ik zit zelf ook in zo’n beroep waar ze de hele dag op je kop zitten te kakken en je nooit iets goed kan doen, zodus ben blij met het resultaat en dat het nu gedaan is en ik eens goed ga kunnen slapen s’nachts.
Auto is dus nu volledig binnen de porsche toleranties, gekeurd met verslag van geometrie en chassis en is nu een paar duizend euro meer waard denk ik 😉 Het was een billenknijper van formaat maar heb het overleefd