Replica velgen op Porsche 997

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Replica velgen op Porsche 997

• Maker
    Discussie
  • Hello Porschisten,

Ben compleet nieuw op het Porsche forum dus goeiedag iedereen! 😆

Heb zonet een Porsche 997 2S Cabrio (okkazie met 8.000km) aangeschaft.
    Aangezien ik de originele velgen (de standaard Carrera S velgen) niet zo mooi vindt zou ik ze willen veranderen met een ander type velg uit het Porsche gamma (mijn voorkeur gaat uit naar de Classic velg).

Ik heb naar een Porsche dealer gebeld maar viel bijna flauw toen ik de prijs hoorde: 845€ zonder BTW per velg. Dat geeft een totale prijs van 4.090€ voor 4 velgen (zonder banden dan nog wel!) …. 😥
    Heb eens zitten rondzoeken en kan identiek dezelfde (replica) velgen kopen bij een velgenboer voor nog geen 1.000€ voor vier…

Mijn vraag nu: heeft er iemand van jullie ervaring met replica velgen? Doen of niet doen? Indien ja, hebben jullie adressen van velgenboeren?
    Indien niet, waarom niet? Slechte ervaringen mee?

Of kan ik toch maar beter 4.000€ ophoesten voor echte Porsche velgen? Zijn die echt hun dure prijs waard?

Ik gebruik reeds jaren replica velgen op mijn andere wagens en ben er tot nu toe zeer tevreden over maar een Porsche met 355pk kan je niet beschouwen als een gewone wagen…

Ik wil wel blijven bij de standaard type modellen van velgen uit het Porsche gamma.

Graag jullie mening…

Tot hoors,

Plumber

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
    • Proficiat met de 997 ! Op vroegere Mercedessen heb ik wel eens rondgereden met een “kopie AMG velg” … stukken goedkoper dan de originele AMG… Heb eigenlijk nooit problemen ondervonden met deze replicas (de velgen werden wel goed onderhouden)
      Uiteraard hangt veel af van de fabrikant…

WB

Wat vind je van de 997-turbo velg? Deze zijn ook in replica te koop in België voor ongeveer € 1000(maar niet in “18 duims, wel “19…. 😈 ). Ik zou deze graag op mijn boxster leggen, maar daar komen natuurlijk niet zo’n krachten op als bij jouw 997 S 😥 . Ik zou er voor naar Nederland moeten rijden. Anders oveweeg ik inderdaad ook nog de driedelige RH-velgen in tweedehands, maar die gaan dan weer niet zo mooi op je 997 staan denk ik.De classic velgen heb ik toch al op het www. zien staan hoor.
        Veel succes in je zoektocht en hou ons op de hoogte!!!
        Wim

en origineele velgen in occazie ?
          er zijn mensen die in het zelfde geval zijn als jij maar met andere modellen 😉
          heb er al veel gezien op kapaza , tweedehands enz…

pas op want in sommige merken van ….namaak velgen…..worden andere metaal legeringen gebruikt dus daald de kwaliteit serieus 🙂

Ik zie niet in waarom dit problemen zou kunnen geven. Als het goede replicas zijn tenminste. Qua gewicht zal je wel wat hoger zitten en de afwerkingsgraad van de velg zal niet dezelfde zijn, maar verder zal dit geen problemen geven.

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.