Re:Ruiten nummers 911

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Re:Ruiten nummers 911

• Maker
    Discussie

• Wim

Ruit is van een 964 en rubber ook. 💡

Ruit 964 is herkenbaar aan zwarte strip onderaan, dat hadden de ruiten van de 911 niet.
      Kan zijn dat het dan imitatie ruiten en rubbers zijn, en daar zijn altijd problemen mee. 😈
      Voor ruiten en rubbers echt voor origineel Porsche gaan, deze zijn van Porsche uit voorgevormd in de hoeken en trekken niet, imitatie moet dan gevormd worden in de hoeken, waardoor de rubber eigenlijk te kort is, en daarom naar binnen trekt.

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
    • Wim

Gette schrijft:

zou naar het schijnt redelijk gefoefel zijn met die allu lat in die rubber te houden ?

Valt mee hoor, maar er zijn bepaalde spelregels waar die aan moet voldoen, en dat is niet verwrongen zijn.

De meeste halen eerst de strip eruit voor ze het glas eruit drukken, en door de strip er eerst uit te halen verbuigt die, en zal die later altijd tegenwerken.

Enige goede manier is, ruit eruit drukken met strip en al, (oppassen voor breuk) daarna kan deze zonder geweld dan verwijderd worden.(spanning is dan weg)
        Is de rubber aan vervanging toe, dan insnijden, spanning is weg en kan de ruit met strip er zo uitgenomen worden, en kans op ruitbreuk minder groot.

Is de strip krom, dan op het glas goed qua ronding en vorm in model brengen, daarna met intrekken ook geen probleem meer.

vawilliam2003 schrijft:

De mijne is van 86.
          De originaliteit vind ik niet zo belangrijk, er zijn al meerdere dingen niet meer origineel. Het belangrijkste is dat die waterdicht word.

Wordt volgens mijne carrossier wel meer gedaan bij oude Porschekes voor het gemak, zou naar het schijnt redelijk gefoefel zijn met die allu lat in die rubber te houden ?

In mijn 78er zit ook een 964 ruit met 964 rubber, vond het al bizar dat er toen al ingewerkte antennes waren in het glas 😀

Sluit nog redelijk goed aan en hij is droog vanbinnen ❗

G.

Wim

Ik denk alles vervangen het beste, kan zich alles mooi zetten.

Maar de keuze van wat, laat ik aan jou over, sommige gaan voor originaliteit en bij andere maakt het niet uit.

Dus wat jij wilt. 😉

Anoniem

Wim wat denk jij dat het beste is om te doen?
              Nieuwe ruit en rubber of enkel de rubber vernieuwen?
              Bij nieuwe ruit welke dan kiezen 930 of 964?

Wim

William, ruit 964 met band en antenne kost €330,00 ex btw, en rubber €79,00 ex btw.

Anoniem

De mijne is van 86.
                  De originaliteit vind ik niet zo belangrijk, er zijn al meerdere dingen niet meer origineel. Het belangrijkste is dat die waterdicht word.

hebben ze in 1989 op de laatste 3.2 ook al niet zo’n rubbers gebruikt met die zwarte strip?

Anoniem

Top ik wacht nog wel even.
                      Toen ik bij U geweest ben hebben we het er nog over gehad dat de rubber niet goed aansluit. Misschien is het plaatsen van een nieuwe originele 964 rubber ook al een oplossing, of zie ik dat verkeerd?

Wim

cabrio wim schrijft:

Zal morgen even informeren, en laat het je dan wel weten.

Is helaas niet gelukt vandaag. 😳

Maar komt eraan hoor.

Wim

Bedankt William, maar heb alles al.

Anoniem

Wim ik zag net deze advertentie op oldtimer.be
                            http://www.oldtimers-te-koop.be/toebehoren-autos/Karmann-Ghia-onderdelen_8218.aspx
                            Misschien iets voor U.

Wim

Zal morgen even informeren, en laat het je dan wel weten.

Anoniem

Bedankt Wim.
                                Wat is de prijs ongeveer voor een ruit en rubber?

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.