Reservewiel volledig aflaten

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 Reservewiel volledig aflaten

• Maker
    Discussie
  • Hallo,

Heeft iemand een goede tip om het reservewiel helemaal af te laten? Probleem bij mij is dat de kofferbekleding niet te goei aansluit omdat het reservewiel niet “plat” genoeg staat MAAR ik krijg ze niet platter. Volgens een kennis van mij die een 911 heeft gaat de band nog platter…

Iemand tips buiten het feit dat je er op kan gaan zitten of staan want dat heb ik al gedaan 😉

Thanks!

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
    • De eerste Foto ziet u natuurlijk het dopje dat er normaal bij jullie origineel op zit 😎 voor het verwijderen van het interieurtje! ❗ pas als deze er uit is een de band heeft nog niet zijn oorspronkelijke vorm aangenomen kan u na foto 3 gaan :popcorn: op deze manier blaast u al de lucht uit de buitenband. :first:
      deze kunnen wij bestellen via onze leveranciers dus zou elke Bandencentrale kunnen bestelen. 😉

Attachments:
      • foto223.JPG
      • foto365.JPG
      • foto1.JPG

Nu ben ik ook geïnteresseerd. waar vind ik dat ventiel? 😕

Speciaal ventiel die niet in de handel verkrijgbaar is en die maar 2 minuten in beslag neemt??????? 😀 😀 😀 😀

aan de achterkant van uw ventiel zit normaal gezien een ijzeren topje hier kan je uw interieurtje van uw ventiel mee uit draaien. :coolness: uw band neemt dan de normale vorm weer aan. als dit nog niet voldoende is maar er zal normaal gezien geen lucht meer in zitten kan je hem nog eens extra vacuüm zuigen met een speciaal ventiel, niet in de handel verkrijgbaar. neemt maar 2 min in beslag :drink: :popcorn:

Normaal moet je dat wiel vacuum trekken….kan met een omgekeerde fietspomp

Tip van Rud993 toegepast en het is perfect gelukt.

Thanks!

Gtz,
                Den Limburger

Bedankt voor de tips iedereen. Ik zal mij er dit weekend eens over ontfermen 😉

heb daar toch ook wel een probleem mee gehad hoor maar na lang foefelen, op de band duwen en tegelijk ventieltje indrukken bleek te werken

Moest het een dekbed of zoiets zijn, dan zou mijn vrouwke dat in zo’n zak van de Blokker steken en met de stofzuiger vacüum trekken. Maar een wiel 🙄

@S2 geen probleem je moet natuurlijk een beetje uitkijken hoeveel je moet aanspannen,maar een band kan wel wat hebben :drink:

S2

Beschadig je het “karkas” van de band niet door hem met een spanband samen te duwen?

[quote=”Rud993″ post=154812]ventiel er wel even uitdraaien[/quote]
                            +1

Een spanband rond doen en dan aanspannen ventiel er wel even uitdraaien anders kan de lucht er niet uit :drink:

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.