Reservewiel voor Porsche 911 (930) Turbo ’84

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Gezocht Reservewiel voor Porsche 911 (930) Turbo ’84

• Maker
    Discussie
  • Weet er soms iemand welke type van wiel ik nodig heb om op mijn 930 te monteren?
    Ik zou graag een reservewiel (+band) thuis liggen hebben voor wanneer ik met een lekke
    band zou zitten. Ik zoek geen thuiskomertje maar wel een volwaardig wiel.

Nu denken jullie misschien wel van “er zit toch een reservewiel onder het kofferdeksel”?
    Ja, inderdaad maar ik zou liever niet deze gebruiken (is nog het origineel reservewiel).
    Momenteel liggen de originele fuchs velgen onder mijn *porsche

Dus wie weet welke maat of type van wiel ik nodig heb?

Heeft er soms iemand iets in de aanbieding?

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
    • zo’n ouderdom is voor een reserveband geen probleem. het is hier kwestie van je aan een lage snelheid weer thuis te brengen rond de kerktoren. wat je wel vaak ziet met thuisbrengertjes is dat ze op veeel te lage druk ingezet worden bij pech. die horen op ong 4 bar te staan en worden NOOIT in een garage bijgepompt bij een onderhoudsbeurt. en wie denkt er tussendoor aan om het zelf in de gaten te houden (ikke wel :salut:). kijk straks maar eens na bij jullie DD’s hoeveel druk er nog op het reserverubber zit ?!
      gelukkig hebben heel wat van onze *porsche een plooiband met mini compressor aan boord.

ieder z’n fetisch natuurlijk, maar wat is er mis mee om je reservewiel te gebruiken al het er op aan komt? da’s zoals een auto van 30 jaar oud die geen steenslag op de voorbumper mag hebben EN niet herspoten mag zijn. een auto dient om te gebruiken en als je een schilderij wil, hang hem dan toch gewoon aan de muur 😉

Misschien wel het beste plan van allemaal :think:
        Maak me nu de bedenking; als het reservewiel effectieef nog het origineel is dan is het even oud als je auto: + 30 jaar ❗
        Daar zou ik sowieso niet meer met rijden :what:

Inderdaad, ik dacht al hoe moeilijk kan je het maken….zoek je toch beter een tweede reservewiel :bounce:

Ah , als je het zo bekijkt kan ik er wel inkomen :coolness:
            Ik heb zoiets in de *porsche liggen.
            Is wat makkelijker als het maar een lek is .
            Natuurlijk waardeloos indien de band aan flarden ligt :bounce:

holts-72051030022-tyreweld-bandenreparatie-400ml-winparts.jpg

inderdaad ik ga het reservewiel thuis stockeren.
              Verre afstanden maak ik toch nooit met mijn wagen en als ik dan eens lekke band
              zou hebben dan is er altijd wel iemand die mij uit de nood kan komen helpen.
              Ik vind het gewoon jammer dat ik mijn origineel reservewiel zou moeten gebruiken.
              Is misschien wel een domme opvatting van mij?
              Wat ik misschien wel kan doen en dat is mijn origineel reservewiel eruit halen en
              een tweedehands erin plaatsen?

Ik kan niet goed volgen :think:
                Je wil een reservewiel maar je gaat dat thuis stockeren ?
                Dan heb je daar niet veel aan natuurlijk als je lek rijdt.
                Zal dan niets anders opzitten dat dat origineel thuiskomertje in de koffer opsnorren :what:
                Maar om op je vraag te antwoorden: ik zou de 7j nemen, de 9j ga je vooraan niet geplaatst krijgen.

Heb ik dan voldoende met de aankoop van 1 velg? Of moet ik zowel voor vooraan als achteraan een velg aanschaffen?
                  Met andere woorden, kan ik bijv. met een type velg van vooraan ook achteraan monteren (tijdelijk tot ik weer thuis ben natuurlijk)?
                  Eens thuis gekomen ga ik natuurlijk direct naar de bandenboer voor nieuw schoeisel voor op mijn originele fuchs.

930wielen.png

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.