resetten passagiersraam boxster S 987 van 2006

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster resetten passagiersraam boxster S 987 van 2006

• Maker
    Discussie

• Ive
    Deelnemer

Hallo,

Ik heb mijn boxster onlangs aan iemand uitgeleend en nadien merkte ik een “klein” mankementje aan mijn passagiersraam.
      Normaal wanneer je de deuren opent, zowel langs binnen als langs buiten, zakken de ramen een klein beetje.
      Dit i.v.m. het cabriodak.
      Bij sluiten van de deuren gaan ze vanzelf weer omhoog.
      Nu gebeurt dit niet meer bij de passagierskant, wel nog bij de bestuurderskant.
      de ramen gaan normaal volledig naar beneden bij aanraking van de knop, en ook volledig naar boven door een simpele aanraking.
      Bij de passagiersdeur moet ik de knop nu vasthouden om het raam omhoog te doen, terwijl dit vroeger niet was.

Weet er iemand of je dit kunt resetten? Of is de raamelectronika stuk? Of de raammechaniek zelf?

Thanks alvast, Ive

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
      • van op een zusterforum:

there have been issues with frying the window regulators when the battery dies and you put in a new one…

Ik heb dit net 2x geprobeerd zonder resultaat. Ik heb hierboven ook al gelezen dat het bij anderen ook zo niet werkte.

Nog suggesties iemand of moet ik naar PCM hiermee?

Normaal kun je dit als volgt resetten koppel de min pool van je batterij even af , sluit terug aan dan venster naar boven en knop +/- 5 sec vasthouden .
            . :up:

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Na wat gesukkel met platte batterij deze winter heb ik dit nu ook voor met de bestuurdersdeur. Het raam zakt 0,5cm zodra je de deur opent, maar gaat niet meer omhoog als je de deur sluit .

[quote=”Danny2″ post=216606]Ive , ik heb een gelijkaardig probleempje met mijn boxster 986.
                Nadat ik de auto heb afgesloten , gaan na een tijdje beide ramen tegelijk naar beneden.
                Niet interessant natuurlijk als je ergens parkeert…[/quote]

mettertijd komt er iets teveel speling op het contact binnen in het gat boven de binnenspiegel waar de central latch in haakt.
                ofwel het contact iets dichter afstellen, ofwel eerst tijdelijk aan de haak wat dunne kleefmousse (2mm) aanbrengen zodat je weet dat het euvel daar zit voor je alles gaat uit elkaar halen.

Ive

heel bizar hé.
                  Gelukkig gebeurt dat bij mij niet.
                  Het is enkel die functie om terug omhoog te gaan die weg is bij mij, en dan nog enkel bij het passagiersraam

Ive , ik heb een gelijkaardig probleempje met mijn boxster 986.
                    Nadat ik de auto heb afgesloten , gaan na een tijdje beide ramen tegelijk naar beneden.
                    Niet interessant natuurlijk als je ergens parkeert…

Ive

Ik snap dit, als het raam niet meer zou zakken of stijgen bij openen en sluiten van het portier, maar zakken bij openen doet hij wel en stijgen bij sluiten dan weer niet.

Ik zal vanavond eens kijken of ik die switch ergens zie zitten. :coolness:

heb dit ook voorgehad. Was uiteindelijk de fische achter de klink (binnenzijde deur) die niet meer goed in elkaar geschoven zat. Het alarm gaf wel aan dat er toen iets niet goed was afgesloten. Pas op dit is bij een 986 hé.

[quote=”deepee” post=216356]het 0,5 cm zakken van het raam wordt aangestuurd door een micro-switch in de deurklink…[/quote]

Ive

paar keer geprobeerd, maar geen resultaat.
                            raam zakt nog wel altijd, maar gaat nog steeds niet weer omhoog bij openen en sluiten portier.

Geprobeerd met contact aan, met contact uit maar met sleutel in, met draaiende motor, niks resultaat :think: :bounce:

ingedrukt houden als de raam in gesloten toestand stopt.

Ive

bedankt voor de tip deepee, ‘k ga dit eens proberen.
                                Ingedrukt houden als het venster helemaal naar beneden is??? of omhoog houden als het venster helemaal gesloten is?

het 0,5 cm zakken van het raam wordt aangestuurd door een micro-switch in de deurklink.
                                  het niet automatisch sluiten van het passagiersraam is zo ook bij mijn 986. dit is zo standaard ingesteld als anti-klembeveiliging en kan je best zo houden.
                                  het opnieuw inleren doe je door de bedieningsknop van het raam gedurende 5 sec ingeduwd te houden wanneer de raam op de eindpositie staat.

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.