Respect tonen en eerlijk zijn tegenover elkaar

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening Respect tonen en eerlijk zijn tegenover elkaar

• Maker
    Discussie

• Anoniem

Alhoewel ik maar af en toe eens iets schrijf op dit forum (ik zit op verschillende fora en ook daar doe ik dat maar af en toe, ‘t zou anders snel een half time job worden) moet er mij nu toch eens iets van het hart.

Het gaat om respect en eerlijk zijn tegen elkaar (medeforummers onderling).
      Ik heb hier een tijdje een advertentie geplaatst met originele mistlampen voor een 993 te koop in bijna nieuwstaat. Door de vernieuwingen van het forum is de ad verdwenen maar daar gaat het niet om, als ik wil kan ik de ad altijd terugplaatsen.

Hierop heb ik 3 reacties gehad waarvan ik er 2 weinig respectvol kan noemen.
      Het komt er op neer dat men doet alsof men ernstig geïnteresseerd is, dat de prijs ok is en dat men binnenkort wel eens zal langskomen. Hierbij is ook meerdere malen telefonisch contact geweest. Maar op den duur laat men niets meer van zich horen en laat men de afspraak doodgewoon vallen.

Sorry maar ik vind dat als je het niet ernstig meent je dan ook niet moet reageren op advertenties. Kom je niet overeen qua prijs of iets anders dan is dat zo en is er gewoon geen deal. Maar als je laat blijken dat je zodanig veel interesse hebt en dan ook nog eens afspraken maakt om ze daarna niet na te komen dan ben je wel dik verkeerd bezig.

Ik ga zeker geen namen noemen maar ik wens hiemee aan te halen dat men eerlijk moet zijn, zowel als men iets adverteert of er op reageert en de mensen (in dit geval mede-forummers) niet aan het lijntje moet houden met een hoop gezever.

Nog even ter info : ik heb de mistlampen nog altijd. Maar als mensen zich hier op deze manier tegenover elkaar gedragen zet ik ze hier liever niet meer te koop.

Chris

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
    • Anoniem

Als ik ondertussen de reacties eens doorneem zie ik dat er al wel wat mensen ondervonden hebben dat men zich makkelijk kan verschuilen achter de anonimiteit van een mail adres of een nick name en als het er op aan komt makkelijk zijn kat kan sturen.
        Hier stoor ik mij echter al lang niet meer aan. Zo lang er geen persoonlijk contact (telefonisch of face to face) plaats vindt hou ik er gewoon rekening mee dat eender wie kan zitten te lullen en ik er niet op hoef te vertrouwen dat men ook zal nakomen wat men voorstelt.
        Maar als men dan begint te bellen en zeggen dat men het serieus meent om daarna toch nog gewoon foert te zeggen, daar kan ik dus niet mee om. En dat is wat ik met enkele mensen op dit forum heb voor gehad en met dit topic dus naar voren wou brengen dat ook hier een aantal respectloze mensen aanwezig zijn.

Anoniem

Het is inderdaad soms moeilijk de echte bedoeling achter een email of forum post te achterhalen. Ik ben in het verleden ook al verkeerd begrepen. Tekst heeft immers geen emotie, een stem daarentegen wel.

Sommigen hier vertonen volgens onze zeer bescheiden mening enig narcistisch gedrag.

Daar kan Porschky meer over vertellen.

Hoe meer de kraai zich wast, hoe zwarter ze wordt.

😆 😈 😆

‘t Geldt voor alle leeftijden hoor.

Mijn (lesbische) nicht en ik waren 2 handen op 1 buik, we deden alles samen toen we single waren, ik liet haar bij mij wonen omdat ik wist dat ze verging van eenzaamheid, maar dat heeft haar niet weerhouden om ‘t uiteindelijk af te bollen met mijn vriendin…

Niemand vertrouwen en je altijd aan ‘t slechtste verwachten…
              ‘t Is geen leven, but whatcha gonna do? 😉

wie wat veerkracht en copingsmogelijkheden bezit, kan zich daar doorgaans overzetten, en doorgaan met het leven. In de ‘psychologenbranche’ wordt echter steeds meer aan de alarmbel getrokken omdat men moet vaststellen dat steeds vaker (weinig weerbare? 😕 ) kinderen er helemaal aan kapot gaan, aan wat men nu zo mooi trendy ‘cyberpesten’ noemt. Tot zelfs suïcidepogingen toe! Steeds vaker komen schooldirecteurs en dergelijke met uitgeprinte mailings en dergelijke aankloppen, waar zaken instaan die je niet voor mogelijk houdt! 😯 😯 Ik hou mijn hart vast voor wanneer mijn kinderen die leeftijd gaan bereiken!!

Ik ken dat andere “tuning”forum denk ik .
                  Ik heb er ook last mee gehad . Een echte kindertuin .

Het internet is een machtig wapen en velen maken daar ook enorm misbruik van. Je maakt snel een hotmailadres aan, registreert je onder suske en wiske en begint maar wat onozel te doen. Met een laptop op een publieke hotspot en totaal niet traceerbaar. Als GSM nummer wordt dan een prépaidnummer genomen. Totaal anoniem en oncontroleerbaar. Iedereen kan als mens wel een voorbeeld aanhalen. Als zelfstandige wordt je nog meer door het slijk gesleurd. Ik ben maar op twee fora actief. Hier en op cleaned (een nog redelijk deftig tuningforum). Op het autoforum ben ik even actief geweest maar de PM’s die ik kreeg 😯 Tweemaal slikken en de vraag stellen of ik een bodyguard moest gaan inhuren. Op een ander tuningforum (ik noem het de kindertuin) spammen ze zelfs mijn winkelnaam omdat ik niet wou sponsoren en er teveel klanten de winkelnaam zeiden. Misschien het nadeel van de winkelnaam overal als nicknaam te gebruiken? Met de zomer op komst gaat het ook weer beginnen. De meetings gaan starten, de wagens komen terug buiten en het vakantiegeld is op komst. Dus het op alle mogelijke manieren zwart maken door enkele concullegas/sponsors/moderators en dit onder tientallen anonieme nicknamen. Ik krijg het soms te horen dat ik eens op een bepaald forum moet gaan lezen wat ze allemaal rondbazuinen. Dan is het tot tien tellen, even rustig in- en uitademen en er eens mee lachen. En wetende dat heel dat tuning nog amper 10% van onze activiteiten inhoudt 🙄

nondegodver: vind ik hier vandaag toch wel een rekening in de bus voor enkele New Beat CD’s zeker! 😉 😉

ik denk dat wat hier al vermeld werd, zijnde dat men op het internet vaak onder een andere naam kan schuilgaan, inderdaad veel kan verklaren. Het gevoel te hebben te kunnen verdwijnen in de anonimiteit of de massa (kijk maar naar hooliganisme) doet soms rare dingen met een mens. Kijk maar naar de scheld- en haatcampagnes die men tegenwoordig over zich kan krijgen op Facebook en consoorten. Mochten die mensen verplicht zijn om met hun werkelijke naam te ondertekenen, het zou al veel minder zijn. Dus, ja, misschien dat zelfs ook hier op ons forum dit een rol kan spelen..?

Maar zoals anderen ook al gesteld hebben, er zijn er van alle soorten, en hoezeer ik soms ook ontgoocheld kan zijn in de attitudes vandaag de dag (ge moet tegenwoordig eens les geven aan studenten, dat zit dus gewoon te SMS’en voor uw neus tijdens de les…), zozeer ben ik ook al positief verwonderd geweest in de houding van enkele forumleden. Toen we bvb ooit eens over New Beat bezig waren, en ook ik gezegd had dat ik dat prachtige muziek vond, kreeg ik van een forumlid al meteen enkele CD’s met zelf opgenomen New Beat nummers thuisgestuurd, zonder dat hij enige vergoeding terugwou…en zonder dat ik die goede man ooit al inlevende lijve gezien had! Ik vond dat super, en als ik nu iets kan doen voor een ander, ben ik er nog meer toe bereid dan vroeger…

Anoniem

Hopelijk komt het goed met die schouder Chris!
                            Françorchamps stond ook op mijn planning, maar ben momenteel goe ziek en moet nog een “koning klant” tevreden gaan stellen morgen. Maandag verlofdag zeggen ze dan 👿
                            Doe iedereen de groeten oa aan de kerel met die mooie blauwe GT3 😉
                            En gaan knallen op Françorchamps is nog altijd veiliger dan op Libië 😉

chris_lbr schrijft:
                            [quote Daar zal je dan toch plezier in hebben gehad.[/quote]

Beetje dubbel gevoel, die wou er plots meer voor geven 😕

Is zo .
                              Ook ik heb mijn prijs waar ik dus echt niet onder ga .
                              Dan blijft het maar liggen .
                              Ik zal er geen steakje minder om eten 😉

@Chris
                              : We zien elkaar morgen wel . Wij wilden ook even langs Francorchamps gaan en genieten van zowel het mooie weer als van de auto’s met bijbehorende sound and smell 😆

Anoniem

reys schrijft:

Hey dag Chris, idd tietje leden 🙂
                                Volledig genezen neem ik aan, allé toch al weer circuit uitstapjes geregeld las ik ergens 😉

Hey J.P.
                                Is geleden van 21/11/10 é…
                                Volledig genezen kan ik nog niet zeggen (nog problemen met de linkse schouder waar ik op gevallen ben) maar ik rij nu toch al terug met de motor (sinds 1,5 maand) en ‘t voelt goed aan.
                                Circuit : morgen Francorchamps met Skylimts en een schattig lekker zonnig weertje. 8) Zal plezant worden. 😀 Binnenkort ook terug op 2 wielen ‘t circuit op… en intussen hopen dat de naft niet te veel meer omhoog gaat 🙄

reys schrijft:

Pikant detail, dezelfde avond van verkoop kreeg ik mail van een oud geïnteresseerde die ze ook plots dringend wilde aankopen… ❓

😆 Daar zal je dan toch plezier in hebben gehad.
                                Ik heb ooit eens voorgehad dat iemand interesse had in iets dat ik verkocht en tel. contact had opgenomen. Prijs was OK maar ik had wel gezegd dat de eerste die er om kwam (en betaalde) het artikel kon meenemen. Reden genoeg hiervoor, zie de start van mijn topic. En natuurlijk was er een dag of 2-3 nadien een andere die belde en die direct afkwam. Verkocht dus. 1 of 2 dagen later die andere aan de telefoon. Tja, te laat dus hé. Begon die toch wel te zeveren dat wat ik gedaan had juridisch aanvechtbaar was en een hele hoop andere zever. Op den duur gewoon de telefoon neergegooid. Want als je bekijkt… hij moest het artikel hebben. Maar na 3-4 dagen was hij nog niet geweest. En welke garantie had ik dat hij wel ging afkomen ?

911-lover schrijft:

Ik heb gisteren een set velgen verkocht van de Omega destijds(18 duimers voor 100€ voor de vier) . Kan je geloven dat die dik zes maanden op het net hebben gestaan , ik er hopen reacties op gekregen heb doch tot gisteren er niet één persoon voor langs gekomen is .

Dat kan ik tegenwoordig heel goed geloven. ‘t Hangt er altijd van af of wat je verkoopt volgend jaar nog altijd evenveel gegeerd of gezocht zal worden. Indien dit zo is en ‘t produkt niet in de weg staat gewoon geduldig afwachten.
                                Wij hebben onlangs al ons kartmateriaal verkocht en je weet dat wij wel e.e.a. hadden staan. Zagen en zagen om er toch maar wat af te doen terwijl de prijs voor sommige dingen (we hebben gewoon alles apart te koop aangeboden) al onfatsoenlijk laag waren (vb. 200 euro voor een kompleet chassis van 2003 dat nieuw tegenwoordig wel 3000 euro kost…). Gewoon voet bij stuk gehouden en verkocht aan degene die er de prijs voor wou betalen en er ook wou omkomen. Maar het topunt : 1 iemand was zodanig geïnteresseerd in 1 van de chassis dat hij eerst speciaal is afgekomen om het te betalen en hij het de week nadien is komen ophalen. En die kerel kwam van Mons, niet naast de deur.
                                Geduld is een schone zaak. Zo heb ik +4 jaar geleden mijne 930 uiteindelijk aan een liefhebber kunnen verkopen die er de prijs wou voor betalen. En die gast was van Aken, ook al niet even om het hoekske …

Is idd rot , maar zoals anderen hierboven al melden een weerspiegeling van de hedendaagse maatschappij .
                                  Ik heb ook regelmatig dingetjes op het net te kopp staan en wat jij schrijft is volledig herkenbaar .
                                  Contacteren met als eerste vraag “wat is je minimumprijs” zonder iets gezien te hebben is net zo gewoon geworden als tandenpoetsen .
                                  Ik heb gisteren een set velgen verkocht van de Omega destijds(18 duimers voor 100€ voor de vier) . Kan je geloven dat die dik zes maanden op het net hebben gestaan , ik er hopen reacties op gekregen heb doch tot gisteren er niet één persoon voor langs gekomen is .
                                  De eerste die er voor langs kwam (gisteren) heeft ze ook dadelijk meegenomen .
                                  OK , dat zijn “vreemden” en hier forumleden . Hier zou je doordat je samen op een forum zit meer “loyaliteit” mogen verwachten doch helaas merk ik door vele dingen die hier gepost worden dat het forum soms ook enkel maar gebruikt wordt om enkel “geholpen” te worden en verder niets meer .
                                  Jammer , maar helaas .
                                  Gelukkig zijn er hier nog genoeg die wel de zin van een forum kennen en waarmee we toffe uitstappen en een toffe band mee krijgen .

Anoniem

Hey dag Chris, idd tietje leden 🙂
                                    Volledig genezen neem ik aan, allé toch al weer circuit uitstapjes geregeld las ik ergens 😉

Hier ook dezelfde opmerking 👿
                                    Is ook de reden dat ik het mij ontzie de vele onderdelen die ik, van voor de ombouw, hier nog liggen heb te koop te zetten…
                                    En toch:laatst heb ik nog mijn sport design velgen verkocht. Had er al lang geen moeite meer voor gedaan, was die zever van “kopers” kotsbeu en ze lagen niet in mijne weg. Mijn reactie op de koopaanvraag was dan ook niet de vriendelijkste 😕 nu de verkoop is zonder problemen doorgegaan en wat blijkt, ik heb er een vriend aan overgehouden die dan ook nog eens toevallig zijne weg in het P wereldje weet. Al voordeel uitgehaald zelfs 😀
                                    Pikant detail, dezelfde avond van verkoop kreeg ik mail van een oud geïnteresseerde die ze ook plots dringend wilde aankopen… ❓

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.