Restauratie 356 BT6 van 1963

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s Restauratie 356 BT6 van 1963

  • Maker
    Discussie

  • Peeraer
    Deelnemer

      Mensen die graag de restauratie volgen van wrak tot nieuw kunnen dit doen op de site van Nicolas Vercammen op Porsche Rescue 911;
      De demontage van mijn 356 BT6 is bijna klaar en daarna vertrekt ie naar CCR Van Leuven voor de carrosserie.
      Can’t wait until it’s ready.
      Véél kijkplezier.

    15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 161)
      • hij ziet er uit als een :engeltje: , wat heb jij gouden handen :respect2:

          Ben afentoe het draadje kwijt … valt ook niet mee … een en al metamorfose daar in Zeeuws Vlaanderen … ontzettende tovenaars! :respect2:

            :applaus: :applaus: :applaus: :respekt: dat blinkt zeer mooi

            Wim

              Zo……we zijn weer een stukske verder met de 356.

              De deuren en kleppen er nu nog in, en carrosserie kan afgeleverd worden.

              Wim

                [quote=”cab 88″ post=173452]
                Zouden ze mss niet goed geneutraliseerd geweest zijn in Lokeren?[/quote]

                Dat was inderdaad de reden dat we daar niet meer naar toe gaan.
                Tijdens de tijd dat ze even bij ons lagen zagen we dat het aan het nawerken was.

                Ik weet wel dat hij nu wil moderniseren, en eigenlijk hard nodig want ziet er daar niet uit. 🙁

                PDS

                  Knap werk :up:

                    [quote=”cabrio wim” post=173366]Zwarte afwerking is niets nieuws t.o.v de koffie met melk kleur.

                    Met die auto’s is nu na ruim 10 jaar nog niks mis mee, maar belangrijkste is om de carrosserie eerst goed te laten uitdampen voor er een volgende behandeling gedaan word.[/quote]

                    Met uitdampen bedoel je wss eens goed opwarmen in de cabine?
                    Ik ken iemand die ook deuren in Lokeren laten ontlakken heeft en uit de naden kwam nadien roestvorming niettegenstaande er verdunde epoxy in de naden gegoten werd.
                    Zouden ze mss niet goed geneutraliseerd geweest zijn in Lokeren?

                    Wim

                      😳 was mij ontgaan.

                      Die buisjes dienen voor de achterruit ontwaseming.

                        Welke buisjes bedoel je ? Op welke foto zie je die ?

                        Wim

                          Zwarte afwerking is niets nieuws t.o.v de koffie met melk kleur.

                          Probleem was meer, er daar is door ons ook een opmerking over gekomen vanwege de afwerking.
                          Veel auto’s werden in die tijden aan de binnenzijde vanaf fabriek net als vele onderdelen in deze kleur geleverd, dus is er nu niet zoveel werk om net als een 356 aan de binnenkant mooi zwart te krijgen.
                          Hoop dat het zo een beetje duidelijk is, en in feite kunnen ze er elke kleur inmengen wat ze willen.

                          Verder hebben wij voor Timo als zelfstandige begon ook al auto’s chemisch laten ontpakken en neutraliseren zonder de KTL behandeling voor ons zelf en deden dit in Lokeren.
                          Met die auto’s is nu na ruim 10 jaar nog niks mis mee, maar belangrijkste is om de carrosserie eerst goed te laten uitdampen voor er een volgende behandeling gedaan word.
                          En daarom zijn wij nu ook uitgeweken naar Borgercompagnie i.p.v. Lokeren omdat daar niet meer naar ons verwachtingspatroon gewerkt werd.
                          Dus i.p.v. 60 km mag ik nu 750 KM op een dag rijden met de trailer achter mij.

                            Zeer knap werk!
                            Zoals Wim weet heb ik het niet gedurfd om te ontroesten/neutraliseren/ktllen. Ik weet dat sommigen dat niet begrijpen. Mijn vrees was vooral dat de neutralisatie in de flensnaden ed niet voldoende zou zijn en dat het daar nog sneller dan zonder de behandeling zou roesten. Er zijn hier helaas ook voorbeelden van. Ook heb ik toen gemerkt dat bijv. deuren uit die behandeling veel blekkiger klonken: de kitnaden af fabriek worden ook weggefreten.
                            Is de zwarte afwerking iets nieuws, want een jaar geleden zag een auto na ktllen er anders uit?
                            Voor de kostprijs had ik het niet hoeven laten want de ong. 4000 EUR had wel goedkoper geweest dan het preciesiewerk om alles machinaal op blank ijzer te zetten en met epoxy/etch of wash primer te bewerken. Als de bewerking ondertussen verder geëvolueerd is en betere garanties biedt zou ik de losse delen desnoods nog durven laten behandelen.

                              klein vraagje; die buisjes achterin links en rechts die wat naar boven staan waarvoor dienen deze?

                                Gaat lekker CCR :coolness:

                                Wim

                                  Volgens sommige nog niet hard genoeg. 😉

                                    Jullie werken te hard denk ik 😀 :up:

                                  15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 161)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.