Restauratie 356 BT6 van 1963

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s Restauratie 356 BT6 van 1963

• Maker
    Discussie

• Peeraer
    Deelnemer

Mensen die graag de restauratie volgen van wrak tot nieuw kunnen dit doen op de site van Nicolas Vercammen op Porsche Rescue 911;
      De demontage van mijn 356 BT6 is bijna klaar en daarna vertrekt ie naar CCR Van Leuven voor de carrosserie.
      Can’t wait until it’s ready.
      Véél kijkplezier.

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 161)
      • Kataforesebad. Hierbij wordt de wagen volledig ondergedompeld en wordt er een anti roestlaag gebrand als het ware in het metaal. Hierdoor gaat hij zeker de volgende 50 jaar niet roesten. 🙂

Wim

[quote=”RubenB” post=153281]Hey Wim, Welke behandeling heeft de carrosserie gekregen?[/quote]

Ontroesten, daarna neutraliseren in een bad, en daarna KTL behandeling

Wederom knap werk jongens. De Rudy is zéér tevreden.
            Trouwens Marc356 ook proficiat hoor. Mooie aanwinst.

Knap , de mijne hebben ze vorige week geleverd .
              image_2013-12-30.jpg
              Gr. Marc

Hey Wim, Welke behandeling heeft de carrosserie gekregen?

De ratlook is aan het verdwijnen :up:

Wim

Vandaag even op en neer naar Borgercompagnie geweest, en de lieveling van Rudy opgehaald.
                    Veel geluk gehad en net voor de grote regenbui stond hij binnen.

Ziet er gelijk heel anders uit nu.
                    Dus nu kunnen de laatste werken beginnen. 😉

Foto’s komen van telefoon Timo af, dus niet zo heel duidelijk 😳
                    De deuren e.d zal ik morgen posten.

Petje af, dit is hoooooogeschool werk.

Wim

[quote=”RS” post=150807]
                        Mij valt ook telkens op hoe proper jullie de atelier weten te houden![/quote]

Dank je voor het compliment, maar moet ook proper zijn, anders breekt je de benen over de troep. 😉

Maar bij ons durven ze wel eens onaangekondigd van de arbeidsinspectie binnen vallen, dus gewoon zorgen dat de zaakjes voor elkaar zijn.

Of ander ongewenste vlekken 😯

Stop ermee, zakdoeken zijn op om kwijl af te vegen….
                            Echt :respekt: man!!

+1

Mij valt ook telkens op hoe proper jullie de atelier weten te houden!

Krijg gewoon traantjes in mijn ogen Wim en Timo. :respekt: :applaus:

Wim

Heeft even geduurd voor een update, maar wil niet zeggen dat de mannen stil gezeten hebben. 😉

Dus hier weer wat vorderingen.

Achterkant gemonteerd en motorklep passend gemaakt.

Daarna naar de voorkant gegaan, en reparatie stukken goed passend gemaakt voor de voorkant af te werken.

Daarna kofferklep af gemonteerd om te zien of alles mooi loopt van naden.

Daarna de slechte F cups verwijdert.

En de nieuwe potten erin geplaatst.

Daarna waren de deuren aan de beurt om te herstellen

Alles is nu naar Borgercompagnie ( 700 km bollen met de trailer) gebracht voor de noodzakelijke badjes en losse onderdelen nog te ontlakken en dezelfde behandeling te geven als de carrosserie.
                                  Zodra dit terug opgehaald is, zal ik het resultaat hier plaatsen.

Wim

Rudy was mij voor, en ik hoef al niet meer te antwoorden zie ik. :up:

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 161)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.