Restauratie 356 BT6 van 1963

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s Restauratie 356 BT6 van 1963

  • Maker
    Discussie

  • Peeraer
    Deelnemer

      Mensen die graag de restauratie volgen van wrak tot nieuw kunnen dit doen op de site van Nicolas Vercammen op Porsche Rescue 911;
      De demontage van mijn 356 BT6 is bijna klaar en daarna vertrekt ie naar CCR Van Leuven voor de carrosserie.
      Can’t wait until it’s ready.
      Véél kijkplezier.

    15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 161)
      • Is inderdaad de gezandstraalde metaalplaat.
        Gaat daarna in een kataforesebad (KTL) om nooit meer te roesten en krijgt dan zijn originele spuitkleur terug.
        Daarna terug montage bij Porsche rescue 911. :happydance:

          Da grijs is volgens mij gewoon de gezandstraalde metaalplaat .
          Marc

            (Wat dat grijs juist is vraag ik me ook af.)

            Toendertijd maakten ze ze waarschijnlijk zo goed niet. :salut:

              :hail:

              Is dat grijze de kale kleur na het bad, of is het al van een laagje iets voorzien na het bad?

                :respekt: mooi werk het eindresultaat zal top zijn :up:

                  Schitterend!!! :applaus:

                    Allee jong ,das nie normaal ! 😯
                    Als je dat klaar krijgt gespeeld als plaatslager/restaurateur dan behoor je tot de toppers :applaus:

                      Die wordt gewoon beter dan nieuw :applaus:

                        Man,man,man. :respect2: Wat een knap werk :applaus: . Ik ben zo blij dat ik jullie heb gekozen voor de restauratie van de carrosserie. 😀
                        Een beetje reclame maken hè Wim dan krijg ik op mijn tweede project wel wat korting zeker ? 😆

                        PB

                          Dat lijkt er idd al meer op. 😎

                          Wim

                            Even weer een update van de 356.

                            Bodem afgelast en daarna naar de straler gebracht om de bescherming van de nieuwe onderdelen te halen, en het al wat roest te verwijderen.
                            Nu kunnen we de achterkant en voorkant repareren en op lassen.
                            Als dit gebeurd is, gaat de auto naar het ontroesting bad en daarna in de KTL.
                            In de carrosserie worden dan op de hoogste punten een paar kleine gaatjes geboord, de reden is daarvan dat tijdens het ontroesten en KTL en nergens luchtbellen blijven zitten zodat dan de producten ook hun werk kunnen doen.

                            Ziet er op deze manier al weer een stuk normaler uit zonder roest en verschillende kleuren 😉

                              :salut: Knap werk. Je moed veel moed hebben om hier aan te beginnen. Chapeau! 🙂

                                :applaus:

                                Wim

                                  Zo, weer even een update van de werken.
                                  Laswerken dragende gedeelte carrosserie is klaar, en is van de richtbank af, en kan klaar gemaakt worden voor zijn badje. 😉

                                  Hier de foto’s waar jullie altijd op kicken. 😉

                                  voor en na tunnel met nieuwe stukken die ik nog gevonden heb.

                                  De verlossing van de pijnbank, en alles kwam mooi los zonder enige vorm van spanning. :relaxman:
                                  Staat nu op een werk trolley

                                    :respekt:

                                  15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 161)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.