Home › Forum › Porscheforum Fotoboek › Porsche Restauratie Foto’s › Restauratie 356 BT6 van 1963
- Dit onderwerp bevat 161 reacties, 45 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 2 maanden geleden door Benjelloun Youssef.
-
MakerDiscussie
-
28 februari 2013 om 18:23
Mensen die graag de restauratie volgen van wrak tot nieuw kunnen dit doen op de site van Nicolas Vercammen op Porsche Rescue 911;
De demontage van mijn 356 BT6 is bijna klaar en daarna vertrekt ie naar CCR Van Leuven voor de carrosserie.
Can’t wait until it’s ready.
Véél kijkplezier. -
MakerDiscussie
-
[quote=”bladerunner” post=133593]Zeer knap, maar ben benieuwd wat dit gaat kosten tegen dat ie af is? :shock:[/quote]
Ach, ik denk dat dit de eigenaar zelf moet beslissen wat je er voor over hebt. 💡
Je kunt 2 dingen doen, een gerestaureerde kopen voor veel geld waar amper documentatie bij is.
En geloof het of niet, maar we hebben een zoek opdracht van een klant voor een perfecte, en als ik dan reageer voor een die ik gevonden heb bij verkopende partij, zijn er amper foto’s of rekeningen aanwezig van de gedane werken, en krijg dan het verhaal horen van ja we hebben alles niet op factuur laten doen, dan ben ik al weg want krijg ik mijn twijfels, want foto’s hoeven niet op factuur te staan en kosten niks.Dus je kan er zelf ook een laten opknappen waar bij je betrokken bent, en weet hoe het gedaan gaat worden door een uitgebreide foto reportage en waar alles te zien is van de werken die er aan gedaan worden/werden.
Het is maar waar je voor kiest. 💡
En dat heb ik nu al met mijn Karmann, ben ik ook al 20K aan kwijt met onderstel en motor, dus zou daar al een redelijk mooie Karmann cabrio voor kunnen kopen, maar ik doe ook alles graag zelf, zodat ik ook weet wat ik heb en naar mijn zin is.
Zeer knap, maar ben benieuwd wat dit gaat kosten tegen dat ie af is? 😯
[quote=”rpeeraer” post=133584]You’re the best. :respect2: :first:[/quote]
dit weekend zelf gezien dit is topwerk als je zelfs de mallen zelf bouwt … respect voor ccr en de eigenaar je moet er maar durven aan beginnen :respect2:
daar kunnen sommigen nog wat van leren die nog denken in de trant van plaatjes overlassen en dichtsmeren voor en appel en en ei en klaar is kees
Hier weer een kleine up-date van de werken, maar eerst een klein verhaaltje van iets wat we wilden bestellen.
Normaal bestellen wij de torens ,mallen en traversen bij Thant NV, maar die hadden de 356 niet meer in het programma zitten. :bounce:
Dan een leverancier opgebeld in Nederland, en wat blijkt, die hadden een set en was voor minimaal de eerste 2 maanden al gereserveerd. 👿
Dus voor Nederland en België 1 leverancier voor 356 mallen. :bounce:Dus de koppen bij elkaar gestoken, in de boeken gedoken met onze neus, en de originele bank waar ze 356 op bouwden in de fabriek gevonden inclusief alle maten, dus wij erg happy.
Dan zijn we gaan shoppen bij de ijzerboer, en wat massief rond staal afgegeven bij de machine fabriek bij ons op het industrie terrein, en hebben zelf de mallen en steunen gemaakt, en als extra 2 meer als vanuit de fabriek.
Tijdens het plaatsen van de mallen op de traversen kwamen we tot de ontdekking dat de auto op de bodem bijna 1cm te kort was.
Dit is nu opgelost en de 356 staat nu binnen 1mm, waarbij de tolerantie voor de 356 van Porsche uit 0 tot 4 mm mag zijn.Hier onder de foto’s, en op de laatste zie je de knik met ruimte nu waar hij te kort was en je nu speling ziet.
De werken zijn weer al wat verder van demonteren.
Nu even wachten op de mallen en torens voor richten, en dan kunnen de vitale delen eruit en de nieuwe erin.Gelukkig niet, maar kon je toch zien in het begin van het draadje dat het deze niet was. :think:
Dit kunnen alleen maar vakbekwame mensen.
En gelukkig zitten die op het forum.
Ik weet nu in ieder geval waar ik in het jaar 2063 met mijn 997 naar toe moet.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.