Restauratie 911 Carrera 3.2L

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s Restauratie 911 Carrera 3.2L

• Maker
    Discussie

• BC911
    Deelnemer

Hallo,

In de draadje ga ik proberen bij te houden wat er allemaal gaat gebeuren met m’n 911. In de loop van de lente zal de wagen uit elkaar gaan en vakkundig gerestaureerd worden door CCR. In de aanloop van deze werkzaamheden zou ik ook nog een aantal andere zaken zelf onder handen willen nemen.

Één van de eerste punten die op het programma staat is het verwijderen van het aftermarket alarm.

Groeten, Bert

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 72)
      • Even een update:

De wagen is nu al enige tijd in goede handen bij Timo en Wim, en is volledig gedemonteerd.

Bij de demontage zijn echter een aantal minder leuke dingen naar boven gekomen. Er was rekening gehouden met slechte druppels aan de dorpels, maar dat het zo slecht zou zijn hadden we niet voorspeld. Zowel de druppels, de dorpels en de slotplaten zijn redelijk krokant en zullen dus volledig vervangen moeten worden 😥 .

Dan zijn er nog de spatborden vooraan. Rond de benzineklep stonden enkele blaasjes en hadden we gehoopt te kunnen bijwerken, maar toen de spatborden verwijderd waren bleek dat ze ook niet meer te redden waren. De roestvorming was al zover gevorderd dat er geopteerd werd om andere te zoeken. Ondertussen mooie tweedehandse gevonden in bijna perfecte staat: (bedankt Wim)

Verder nog natuurlijk de kleinere dingen (spijtig genoeg niet in prijs), waaronder ook de kachelpotjes die helemaal verroest waren en die ook meteen vervangen zullen worden:

Dat was het voorlopig even voor mij. Al een heel eind opgeschoten, ook wat het budget betreft 😉 . Als je nog iets wenst toe te voegen Wim, ga je gang.

Groeten, Bert

Franky, dit motertje (origineel Bosch) heb ik via e-bay gekocht in Duitsland. Kost iets van een € 55 exclusief verzendingskosten. De webshop heet 911teile.
          De koelvin kan je van het motortje verwijderen door met een drevel op de as van het motortje te kloppen.

Succes

Rudi

Heb de wagen bij CCR zien staan van de week. Komt in orde ginder.

OK bedankt. Eens even zien of we dat voor mekaar krijgen, want je weet hé schroefjes losdraaien gaat nog wel maar om nu ook nog motors te gaan reviseren … 😆 ? Maar ja ne mens moet z’n grenzen verleggen hé. Als het mislukt kan ik natuurlijk nog altijd even bij FG gaan kijken voor een andere. Was alleen een beetje verschoten van de prijs toen ik even rondsnuffelde op het internet 😯 …

Wim

@Was te snel, en had je post nog niet gezien.

Piepen van blowers komt omdat Porsche geen lagers gebruikt, maar assen in een messing pasbuis. 🙁
                Als je zelf wat handig bent kun je met de gegeven link alle motortjes die gaan pieoen op deze manier behandelen.
                Krijg je rustig en meer toeren draaiende ventilator motors die ook weer langer meegaan. 💡
                Succes met de revisie. :mrgreen:

Wim

@Bert, hier een linkje over hoe alle blowers te reviseren.

http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=9&t=6557&hilit=blower&start=50

[quote=”cabrio wim”:wz8afr9q]Uitbalanceren net als een autovelg met band. 😉 [/quote]
                    Vermoedde al zoiets, maar zou het gepiep dan ook veroorzaakt kunnen worden door het niet meer in balance zijn van de schroef? Want als ik er zo aan draai hoor je niets???

Wim

Franky, waarom quote jij eigenlijk alles, alleen antwoorden is voldoende, is/wordt anders zo onoverzichtelijk 💡

Niet verkeerd bedoeld hè. 😉

hallo,een ventilator als deze kan je aankopen bij fg porsche voor een prikje.

Quote verwijderd door admin wegens overbodig

Wim

Uitbalanceren net als een autovelg met band. 😉

Vandaag het ventilatiesysteem uit elkaar gehaald en een beetje proper gemaakt. Systeem werkte nog wel, maar wanneer je de blazer aanzette begon hij regelmatig te piepen als een gek, wat niet echt aangenaam is 😉 . Iemand soms een adres waar je dergelijke motortjes kan laten reviseren of wat er nog voor oplossingen zijn? Ik heb het enige tijd geleden al eens goed uitgekuisd met contactcleaner en ontvetter en dacht dat het toen ok was, maar toen ik het weer geïnstalleerd had was het weer van hetzelfde. Bovendien werken de verschillende standen niet zoals het moet. Het is alles of niets! Iemand soms enig idee waarvoor de ijzeren pinnetjes dienen die over de vinnen zitten? Zit niet op elke vin, maar enkel hier en daar, soms twee op 1 vin ???

Ondertussen is de 911 vertrokken naar CCR om daar een grondige opknapbeurt te ondergaan. Afgelopen weekend opgepikt nadat ik al hetgene gedemonteerd had wat ik met m’n twee linkerhanden kon 😉 .

Wim

Bert, sta je niet alleen hoor. 😕
                                Heb nu al verschillende Porsche onder onze handen gehad, en je wilt niet weten wat wij allemaal tegen komen. 😥
                                Daarom heb ik mij voorgenomen om de mijne bijna geheel origineel te maken, en sommige dingen in mijn ogen verbeterd heb. 😳

Bedankt voor de tips, maar nu is duidelijk geworden waarom de spiegel zo moeilijk los kwam. Was blijkbaar al een keer gedemonteerd geweest, en daarna terug vastgelijmd !!! Glaasje achteraan van de spiegelverwarming is nu wel gebarsten 🙁 !: .

[quote=”cabrio wim”:3avmzcol]Bij mijn Porsche van “86 zitten ze nog gewoon met 3 bevestigingen on plastic cups gedrukt, terwijl het werkplaatsboek anders vermeld. 🙄
                                    Dus vandaar mijn vermelding 😉
                                    Zijn wel meer dingen die Porsche vermeld die anders zijn als in de boeken. 😥 [/quote]

Ik bedoelde dat het houten spateltje de perfecte tip is, omdat een schroevendraaier gelijk staat met schade. 😉

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 72)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.