Restauratie 911 Carrera 3.2L

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s Restauratie 911 Carrera 3.2L

• Maker
    Discussie

• BC911
    Deelnemer

Hallo,

In de draadje ga ik proberen bij te houden wat er allemaal gaat gebeuren met m’n 911. In de loop van de lente zal de wagen uit elkaar gaan en vakkundig gerestaureerd worden door CCR. In de aanloop van deze werkzaamheden zou ik ook nog een aantal andere zaken zelf onder handen willen nemen.

Één van de eerste punten die op het programma staat is het verwijderen van het aftermarket alarm.

Groeten, Bert

12 reacties aan het bekijken - 61 tot 72 (van in totaal 72)
    • Wim

Bij mijn Porsche van “86 zitten ze nog gewoon met 3 bevestigingen on plastic cups gedrukt, terwijl het werkplaatsboek anders vermeld. 🙄
        Dus vandaar mijn vermelding 😉
        Zijn wel meer dingen die Porsche vermeld die anders zijn als in de boeken. 😥

[quote=”cabrio wim”:3bl2zm9z]Bert, volgens mij zitten die nog gewoon in plastic houders gedrukt, kun je er voorzichtig met [size=150:3bl2zm9z]houten spatelje[/size] tussen kunststof en spiegel uitwippen.[/quote]

vooral deze tip naleven 😉 , midden onder zit een klein plastiek pinnetje dat je even moet verschuiven, dit kan je door onderaan te wrikken in de voorziene tandjes met een HOUTEN spateltje (moeilijk uit te leggen)… 😳

Wim

Bert, volgens mij zitten die nog gewoon in plastic houders gedrukt, kun je er voorzichtig met houten spatelje tussen kunststof en spiegel uitwippen.

leuk…wel veel foto’s plaatsen 😀

[quote=”BC911″:32qmwz26]Ook nog even dit. Het is ook de bedoeling om de binnen bekleding te vervangen. Niet de stoelen, maar de tapijten aan de zijkanten … enz. Iemand ervaring met http://www.lakewell.com/ ? Zij verkopen ook volledige sets voor de 911.[/quote]
                Lakewell levert topkwaliteit en hun afwerking is onberispelijk. Ik heb diverse kennissen en vrienden in de oldtimer rally wereld die hun wagen daar hebben laten onderhanden nemen en ik moet zeggen, top. Ze hebben ook veel buitenlandse klanten in dit milieu, dat is ook de reden van hun Engelstalige website. Heeft ook veel te maken met hun kennis en oog voor detail bij de exclusieve oldtimers die ze te behandelen krijgen. Hun locatie is wel zeer exclusief, beslist de moeite om ze eens een bezoekje te brengen.

Zelf ben ik zéér veeleisend en daarom dat hun werk mij wel bevalt. Ik kan niet vergelijken met andere Belgische firma’s omdat ik daar geen ervaring mee heb. De prijzen van Lakewell zijn wel zoals hier ergens werd vermeld stevig. Kwaliteit heeft zijn prijs zeker.

Iemand een tip om het glaasje van de buitenspiegels te verwijderen? In het handboek staat dat je een schroevendraaier door het gaatje onderaan moet steken en hem zo moet losmaken, maar dit wil niet onmiddellijk lukken. Het is er één van ’84 dus zou anders zijn dan die van na’86. Alle tips zijn welkom. Verder lukt het me ook maar niet om de rugleuningen achteraan en de grodels te verwijderen, deze zitten muurvast. Je zou bijna geloven dat ze erin gelast zijn 🙁 .

Kwam dit per toeval tegen, dus wou gewoon even weten of hier iemand ervaring mee had. Laat graag alle pistes open. Maar maak je geen zorgen, als het zover is mag je gerust jouw prijsje maken. Kan jouw werk binnenkort alvast bekijken bij Wim z’n wagen. Veronderstel dat zijn setje bijna klaar is, aangezien hij binnenkort aan de opbouw gaat beginnen 😉 .

[quote=”BC911″:2ymetz37]
                      Ook nog even dit. Het is ook de bedoeling om de binnen bekleding te vervangen. Niet de stoelen, maar de tapijten aan de zijkanten … enz. Iemand ervaring met http://www.lakewell.com/ ? Zij verkopen ook volledige sets voor de 911.[/quote]
                      Bert, waarom duurder betalen als het bij mij goedkoper is?

Wim

[quote=”BC911″:2qm193uc]Iemand soms een tip voor het installeren van een startonderbreker? Waar vind ik dit? Welk merk werkt goed? ….[/quote]

Heb nog wel een tip voor je, maar is van ons huismerk. 😉
                        Zal het je wel via PB toesturen.

Gisteren de nodige verbindingen hersteld zodat het alarm verwijderd kon worden. Één van de dagen nog de wirwar aan kabels verwijderen naar alle uithoeken van de wagen. (gewichtbesparing hé 😆 ) Iemand soms een tip voor het installeren van een startonderbreker? Waar vind ik dit? Welk merk werkt goed? ….

Ook nog even dit. Het is ook de bedoeling om de binnen bekleding te vervangen. Niet de stoelen, maar de tapijten aan de zijkanten … enz. Iemand ervaring met http://www.lakewell.com/ ? Zij verkopen ook volledige sets voor de 911.

[quote=”cabrio wim”:1zwmrwbd]Je laat er geen gras over groeien Bert. 😆 [/quote]
                            Nu het slecht weer is en ik even wat tijd heb kan ik er maar beter meteen aan beginnen. Had het gevoel dat dit wel eens kon tegenslaan … 😉 .

Wim

Je laat er geen gras over groeien Bert. 😆

Ik heb ook bij de mijn het after market systeem eruit gegooid.
                              Het is een rotklus, maar het beste is om de draden te volgen tot waar ze afgetakt zijn.
                              Dan verwijderen en draadjes terug goed isoleren.
                              Deze manier is het veiligst en werkt het beste.
                              Succes. 🙁 wink:

12 reacties aan het bekijken - 61 tot 72 (van in totaal 72)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.