Restauratie 911 S 2.7 van ’76

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Restauratie 911 S 2.7 van ’76

  • Maker
    Discussie
  • Hallo,

    Daar mijn Porsche mag overwinteren in NL, en gelijk een complete make-over krijgt bij CCR had ik graag een draadje hierover geopend hoe de werkzaamheden verlopen.
    Ikzelf kan natuurlijk moeilijk zelf over en weer rijden om foto’s te maken en te posten op ons forum, dus laat ik dat over aan mijn
    renovatiespecialist om die hier te posten. Interessant voor mij om te weten hoe de zaken er voor staan, en ook voor jullie om er misschien wat van op te steken (mocht dit nog nodig zijn natuurlijk!). Reacties en vragen zijn altijd – hoe kritisch dan ook – welkom!

    mvg

    Lode

15 reacties aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 157)
  • Wim

      Vandaag begonnen met de carrosserie te strippen, er zijn buiten de dorpels geen verrassingen naar buiten gekomen.

      Op de laatste foto is de originele kleur Oak Green te zien, het is alleen weer jammer dat de voor bewerking van de latere kleuren weer zo slecht gedaan is, amper schuurpapier gezien. 😕
      Totale lak dikte op de Porsche is 1,2 mm
      Alle lagen gaan er nu vanaf, tot er een blanke carrosserie overblijft.

        Mij goed. 🙄

        Wim

          [quote=”Bjorn”:2rrelqoh]

          Het probleem bij een magnesium motorblok (ik veronderstel dat dit er een is)
          dat de draadeinden niet breken maar uitscheuren uit het blok.[/quote]

          Doelde hierop Bjorn, en volgens mij had ik dit al geschreven. 😉
          En geloof me of niet, ik doe het op een andere manier, maar dat zul je dan wel zien. 💡

            [quote=”cabrio wim”:3b8iowjr]:shock: en eens goed lezen Bjorn, stond al vermeld. 😉
            Maar ga iets anders toepassen, en geloof mij, dan komen deze draadeinden nooit meer los. 💡 [/quote]

            Alles gaat vervangen worden door dilavar draadeindes ❓ 🙄

            Wim

              😯 en eens goed lezen Bjorn, stond al vermeld. 😉
              Maar ga iets anders toepassen, en geloof mij, dan komen deze draadeinden nooit meer los. 💡

                Ik zou geen Dilavar tapeinden gebruiken. Die hebben nogal de neiging om naar verloop van tijd uit te rekken.
                Sla er maar eens de geschiedenis boeken op na.
                Ga voor de stalen versies of nog beter draadeinden van ARP.

                Het probleem bij een magnesium motorblok (ik veronderstel dat dit er een is)
                dat de draadeinden niet breken maar uitscheuren uit het blok.

                Wim

                  Heb even nog wat foto’s van de vooruitgang motorblok.

                  Weten nu dat de dat er bouten los in het magnesium onderblok zitten, lagen zelfs imbus moeren los op de motor.
                  Alles gaat vervangen worden door dilavar draadeindes, en nieuwe draad in het onderblok maken.

                  Tevens gaat de uitlaat vervangen worden door een inox exemplaar.

                  Versnellingsbak is in goede staat, zo ook de koppeling en drukgroep.
                  Het enige wat versleten is, is het schakel koppelstuk. Dit gaan we reviseren.

                    ik zou gaan voor een witte; gecombineerd met het zwart van de spoilers en de rubberen bescherming op de achterflanken is dit prachtig !

                      ik zou gaan voor een kleur uit het zelfde jaar als het bouwjaar van je wagen, uiteraard wel een kleur die je zelf ook mooi vind…

                        ik zou gewoon de blauwe kleur erop zetten dat je zelf graag ziet.

                          hallo,
                          Ik zou ook voor het olijf groen gaan.
                          Prachtig gewoon,maar het blijft jouw keuze.

                          Succes met je project,ga ik zeker volgen!

                          greetz

                          Wim

                            De kleur die er nu opzit is een VW kleur, op zich is deze kleur niet slecht voor de auto, en is nu toch familie.
                            Dat olijf groen zou ik ook doen, maar wie ben ik. 😳 wel een echte jaren 70 kleurtje.
                            [size=59:250w28vr]Sorry voor het opstoken van het vuurtje lode[/size] 😉

                              Daar ben ik mezelf sterk van bewust, maar het originele kleur is olijfgroen en dat is naar mijn smaak een vloek. Ik wil er ook op wijzen dat de carrosserie van de wagen toch ook niet meer origineel staat, nl. van een smalle body naar een turbolook met rufbumberset omgebouwd (door de vorige eigenaar) en vond dit echt wel knap. Een groene kleur is sowieso uitgesloten, zonder andere ‘groene’ porscherijders te willen blameren, maar dat is echt niet mijn dada.

                                Ik zou ook zoals hierboven gezegd voor de originele kleur gaan , het heeft toch altijd een meerwaarde aan de auto .

                                mvg Dany

                                  Nu je het toch helemaal deftig laat doen, zou ik toch voor een originele kleur gaan van die tijd. Zou er persoonlijk niet moeten over twijfelen. De kleuren van toen passen perfect bij deze wagens. Heb vaak een beetje een dubbel gevoel bij een oldie in één of ander glinsterend modern kleurtje. Ben dan ook nogal nostalgisch van geest 😉 .

                                15 reacties aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 157)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.