Restauratie 911 S 2.7 van ’76

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Restauratie 911 S 2.7 van ’76

  • Maker
    Discussie
  • Hallo,

    Daar mijn Porsche mag overwinteren in NL, en gelijk een complete make-over krijgt bij CCR had ik graag een draadje hierover geopend hoe de werkzaamheden verlopen.
    Ikzelf kan natuurlijk moeilijk zelf over en weer rijden om foto’s te maken en te posten op ons forum, dus laat ik dat over aan mijn
    renovatiespecialist om die hier te posten. Interessant voor mij om te weten hoe de zaken er voor staan, en ook voor jullie om er misschien wat van op te steken (mocht dit nog nodig zijn natuurlijk!). Reacties en vragen zijn altijd – hoe kritisch dan ook – welkom!

    mvg

    Lode

7 reacties aan het bekijken - 151 tot 157 (van in totaal 157)
    • Hallo iedereen,

      zit momenteel met een vraagje. Ik twijfel in welk kleur ik de wagen zou willen herlakt zien. Dacht in eerste instantie van hetzelfde kleur ( Wim en Timo zullen wel nog een paar foto’s plaatsen ) te kiezen waarin de wagen nu staat. Is wel geen origineel Porschekleur natuurlijk, en ik weet ook wel dat over kleur een eindeloze discussie kan gevoerd worden. Zag hier een post over een forumlid dat de wagen van Sidewind R gefotoshopped had. Misschien kan iemand dit ook met mijn wagen doen 😳 op die foto’s van CCR ?
      Heb een blauwe kleur gezien op een recenter model en vond dit zeer mooi maar mijn P is wel een “oldie” en ik weet niet of dit wel zou passen.

      Had hierover graag jullie mening geweten. ( raad en voorbeeldjes? )

      Mvg

      Lode

      Wim

        Vandaag weer wat aan de motor gedaan, en ligt nu klaar om in de kantel steun te gaan.

        Onder de boosdoener van de lekkage, als je dan geen goede afsluit ring hebt, dan maar vol smeren met blauwe silicone kit.
        Door deze reparatie die dus niet uitgevoerd was zoals het hoort, kwam dus alles onder de olie te zitten.

        Hier zie je dus hoe het niet hoort, de slang was niet origineel Porsche en van een te hard materiaal waardoor hij geknakt is.

        Als morgen de motor in de steun hangt gaan we hem opengooien, en kijken wat er verder eventueel aan mankeert.
        Tot nu toe enkel wat beun achtige reparaties gevonden, vorige eigenaar nam het waarschijnlijk niet zo serieus.

        Teven gaan we de grijze afdek klep weer terug in originele staat brengen, want die hoort dus rood te zijn. 😉

        Wim

          Vandaag de motor verwijderd, en eerste diagnose gemaakt.
          Onderkant was goed nat, maar bleek van bovenkant thermostaat te komen, verder een paar zwetende kleppen deksel pakkingen.
          Verder kon de motor niet goed ademen (ontluchting), en op de foto blijkt waarom.
          Niet originele porsche slang gebruikt van te hard materiaal en geknakt.
          Dit zijn dingen die je niet visueel kunt vaststellen omdat het aan de achterkant motor zit.


          Hieronder de boosdoener van het natte blok.

          Hieronder de bak in gereinigde toestand, daar geen lekkages.
          Bak en ophanging gaan we gelijk wat behandelen en beschermen.

          Morgen staat gepland om het injectie systeem te verwijderen en de motor in de steun te hangen.
          Verder al alles goed ingespoten om straks zo min mogelijk schade te hebben.

          Verder nog een mooi stukje inovatie gevonden aan de stabilisator, gaan we weer mooi repareren.
          Maar daar over later meer. 😉

          Wim

            Op de agenda staan de volgende punten, die besproken zijn met de eigenaar.
            Auto gaat volledig gestript worden, en daar bedoelen we dus ook mee volledig. 😉
            Gaat dan al zijn originele Cameleon kleuren verliezen, dus volledig blank.
            Daarna gaat de carrosserie geinspecteerd worden en eventuele slechte stukken vervangen c.q. gerepareerd worden.
            Interieur gaat weer helemaal origineel gemaakt worden.
            Ruf bumpers worden weer in ere hersteld.
            Achterlicht balk gaat vervangen worden door een type van b.j. 87, waar dus het mistlicht in zit.
            Verder wordt de motor nog compleet onderhanden genomen, dus weet nog niet wat daar allemaal aan gebeuren moet.
            Hoop dat we zo al voldoende info gegeven hebben van wat er gepland staat, dus niet zo maar even een neiuwe herschildering.

              En wat staat er juist allemaal op de agenda? Misschien leuk om dit hier nu even neer te pennen, en achteraf te zien wat het allemaal geworden is. Het is en blijft toch altijd een beetje een stap in het ongewisse als je aan zoiets begint. Blijf dit hier in ieder geval met veel interesse volgen.

              Wim

                Ojee, moeten hij extra zijn best gaan doen. 😆 😉
                Ondertussen blijft de mijne altijd maar staan 😈 altijd maar de klanten die voorgaan. 💡
                Net of ik niet betaal, en hij het gratis voor mij doet. 🙄
                Maar we zullen het proberen goed en duidelijk in beeld te brengen voor je en jullie Lode.

                  Timo gaat zich weer mogen uitleven dus 😀

                  Ik ga dit volgen.

                7 reacties aan het bekijken - 151 tot 157 (van in totaal 157)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.