Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 911 › Restauratie 911 S 2.7 van ’76
- Dit onderwerp bevat 157 reacties, 31 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 6 maanden geleden door polowonder.
-
MakerDiscussie
-
7 november 2008 om 00:44
Hallo,
Daar mijn Porsche mag overwinteren in NL, en gelijk een complete make-over krijgt bij CCR had ik graag een draadje hierover geopend hoe de werkzaamheden verlopen.
Ikzelf kan natuurlijk moeilijk zelf over en weer rijden om foto’s te maken en te posten op ons forum, dus laat ik dat over aan mijn
renovatiespecialist om die hier te posten. Interessant voor mij om te weten hoe de zaken er voor staan, en ook voor jullie om er misschien wat van op te steken (mocht dit nog nodig zijn natuurlijk!). Reacties en vragen zijn altijd – hoe kritisch dan ook – welkom!mvg
Lode
-
MakerDiscussie
-
[quote=”vetor”:2b5tu7fo]
Prachtig werk om te zien. Hopelijk krijg je snel de juiste rubber en heb je niet teveel problemen met de bekabeling voor de achterruitverwarming.
Ben benieuwd naar het resultaat met de bumpers gemonteerd en op zijn juiste hoogte staand. 8) [/quote]Achterruit verwarming werkt op drie hitte draden na, deze zijn beschadigt en kunnen we niet met de speciale lijm (gelijdings lijm voor elektronica) weer laten werken.
Is een speciaal trucje met de draden, maar alles ligt al klaar, zelfs de draad voor mist achterlicht.[quote=”cabrio wim”:2s6nc8da]Vandaag de ruiten erin getrokken, maar moest toch wat tegen gaan. 😈 achterste ruitrubber bleek een ander type te zijn, dus nu wachten op het goede.
De voorruit zit erin en alles al geplaatst en werkend.
Lode gelijk nog een mooi embleemke op zijne neus bevestigt. 😉Morgen gaan we de bumpers ophalen die vandaag gespoten zijn, en kunnen we alles completeren.[/quote]
Prachtig werk om te zien. Hopelijk krijg je snel de juiste rubber en heb je niet teveel problemen met de bekabeling voor de achterruitverwarming.
Ben benieuwd naar het resultaat met de bumpers gemonteerd en op zijn juiste hoogte staand. 8)Mvg
Lode
Vandaag de ruiten erin getrokken, maar moest toch wat tegen gaan. 😈 achterste ruitrubber bleek een ander type te zijn, dus nu wachten op het goede.
De voorruit zit erin en alles al geplaatst en werkend.
Lode gelijk nog een mooi embleemke op zijne neus bevestigt. 😉Morgen gaan we de bumpers ophalen die vandaag gespoten zijn, en kunnen we alles completeren.
Vandaag verder met opbouw gegaan, zonnekleppen omgebouwd en geplaatst, en binnen verlichting en zijruitjes geplaatst.
Plus motor vandaag op timing gezet en morgen opbouwen, denk dat we dit weekend al een heel eindje zullen zijn.Een heel gepiel, maar uitklap raampjes zitten nu zoals het hoort, mooi in de sponning.
Lode zat in met zijn bekleding, maar een goede wasbeurt doet wonderen. Ziet er best nog goed uit. 💡Vandaag de hemel erin gespannen, maar sorry van de foto’s, deze zijn met de telefoon getrokken, en door die felle flits alles wat over belicht en zie je de gaatjes duidelijk wat met daglicht niet zo is. 😕
Nu alleen de onderkanten nog aanspannen, gaatjes gaan zoeken voor lampjes e.d, en we kunnen het interieur erin gaan plaatsen.
Werkte toch liever met de Engelse hemel bekleding dan met deze Duitse, is wat meer rekbaar. 💡
Nu weet ik niet of de begische wet jou toelaat om een combo te maken met 6 x 15 voor en 7 x 15achter.
Laat ons hopen van wel hé !!! 🙄
[quote=”Rudolf”:1n2h9qgd] de ET waarde van de turbo velgen veel hoger ligt (velg gaat van buiten naar binnen toe) bij de Fuchsen komt het velgbed verder naar buiten, dacht de 7J ET 23.3 de ET van de turbo velg weet ik niet, maar ik schat dat die waarde een stuk hoger ligt ?..
Rudi.[/quote]
Google is your friend:http://www.nicholas-moss.co.uk/porsche/carrera/html/rims.html
Alle part numbers enz
http://members.rennlist.com/911pcars/WheelWts.html
My guess: voor een small body 911S (dus met geen carrera heupen) porsche fitted 6 x 15 fuchs of ATS all round. Ik meen me te herinneren dat 7 x 15 ook goedgekeurd waren maar met 195/65 all round.
Nu weet ik niet of de begische wet jou toelaat om een combo te maken met 6 x 15 voor en 7 x 15achter.
Op de Carrera 3 en turbo 3.o waren een setje “RS” of early turbo fuchsen goedgekeurd voor 1976 met 7 x 15 voor op 195/65/15 en achter 8 x 15 met 215/70/15 of de laag profiel banden 205/55/16 voor en 225/50/16 achter.
Dat ziet er erg period correct uit en met bvb pirelli p600 erop, kan je misschien door de keuring? Toch maar even nakijken.
Maar eigenlijk wil je onder jouw turbo carosserie 7 x 16 voor op 205/55/16 en 9 x 16 achter met 245/45/16 met Michelin pilot sport cups of continental sport contact of bridgestones SO2. (laatste is niet mijn favoriet maar ja)Groetjes,
Bert
hoy lode, nogmaals men excusses, voor die 2 caps die niet pasten.
maar ik ben vergeten het center te meten, met ons uitleggen daar straks !.. 😆 zoals belooft zal ik zorgen voor de juiste.om op uw vraag te antwoorden inv uw spoorverbreders, dat gaat volgens mij niet lukken omdat de ET waarde van de turbo velgen veel hoger ligt (velg gaat van buiten naar binnen toe) bij de Fuchsen komt het velgbed verder naar buiten, dacht de 7J ET 23.3 de ET van de turbo velg weet ik niet, maar ik schat dat die waarde een stuk hoger ligt ?..
Rudi.
[quote=”cabrio wim”:29425krb]Velgen zijn volgens mij alleen maar om door de jaarlijkse keuring te komen, en op deze Fuchsen werden ze indertijd geleverd. 💡
Verder vandaag de twee deuren opgebouwd en opnieuw afgehangen, dus daar moet allen de bekleding nog op.
Morgen ga ik eerst de nieuwe hemel plaatsen, en daarna de binnen bekleding.
Foto’s volgen.[/quote]Hallo iedereen,
Ben vandaag dus de velgen gaan ophalen (was een serieuze rit!!), helaas toch wat werk aan de velgen, gelukkig niet te erg. Twee centercaps pasten niet en de correcte zouden opgestuurd worden, nl. die voor de velgen van 6 J x 15. (Laat ons hopen)
Indien de velgen perfect staan zal ik die misschien toch als dagelijkse velg gemonteerd laten, maar dan wel met een wat bredere band, kwestie van het oog ook wat te gunnen. Wat mag je zo ongeveer rekenen om deze velgen perfect te krijgen?
Rudi vertelde mij dat als ik de keuring doorkom met deze velgen, ik dan met geen andere maat zou mogen rijden, en dat ik misschien beter een 7J x 15 vooraan en een 8 J x 15 achteraan monteer, dat ze op de keuring niets kunnen zeggen zolang je band (loopvlak) niet buiten je wielkast komt!! Dus bandenbreedte speelt dan ook geen rol meer?
Dit is dus nog maar eens een andere uitleg bij de rest!!!! 👿
Wie kan/wil voor mij nu eens duidelijkheid scheppen aub? 😉Wagen ziet er schitterend uit in dit kleur, had het niet verwacht. 8) 😮 8) Zou ik de fuchsen kunnen monteren met dezelfde verbreders als de turbovelgen nu?
Mvg
Lode
[quote=”cabrio wim”:3co1675b]Morgen ga ik eerst de nieuwe hemel plaatsen[/quote]
Jongens, dit wordt een beauty! En nu krijg je eindeljk visueel resultaat voor alllllll het werk, de voorbereiding, preparatie enz… Super.
Wim, kijgt de wagen een zwarte hemel? Op mijn witte SC zat een factory order zwarte hemel en dat is wel lekker sportief?
Groetjes uit Nottingham!
Bert
Velgen zijn volgens mij alleen maar om door de jaarlijkse keuring te komen, en op deze Fuchsen werden ze indertijd geleverd. 💡
Verder vandaag de twee deuren opgebouwd en opnieuw afgehangen, dus daar moet allen de bekleding nog op.
Morgen ga ik eerst de nieuwe hemel plaatsen, en daarna de binnen bekleding.
Foto’s volgen.[quote=”Rudolf”:1xbzttwi]Lode ik heb juist je topic doorlopen, dit is een mooie restauratie !
er zijn nog mensen die hun werk ernstig nemen !..maar de 11 van 76, zal weer jaren meegaan !en deze velgen komen er onder te zitten, wat hem zeker niet zal mistaan..
Rudi… 😉 [/quote]
Zijn dit turbo fuchsen ?
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.