Home › Forum › Porscheforum Fotoboek › Porsche Restauratie Foto’s › Restauratie 911 SC – ’80
- Dit onderwerp bevat 32 reacties, 13 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren, 6 maanden geleden door Wim.
-
MakerDiscussie
-
19 april 2008 om 13:54
Beste forumers,
geïnspireerd door het uitstekende artikel van Cabriorob, ben ik
ook begonnen aan de restauratie van mijn SC.
De reportage op het adres hieronder toont het werk van de voorbije
week.http://www.itconstruct.be/porsche.cfm
Buiten pijnlijke handen, houd ik er veel plezier aan over om
écht te zien hoe je Porsche er aan toe is.Groeten,
Dirk
-
MakerDiscussie
-
Jammer dat er niet meer gepost word.
Laatste post van eenplus was op > wo mei 21, 2008 9:44 pm
🙄
Hallo ,Van geduld gesproken ! Komt er nog iets van deze restoratie ? Ik was vol verbazing aan het volgen maar ik vind het nu toch wel heel lang stil .Wat is er aan de hand ??????
[quote=”Bert V.”:3dh1h9ho]Het is hier maar kalmpjes geworden !! Liggen de werken stil ??
Groeten Bert[/quote]
Ja, ze liggen een beetje stil. ‘t was voorzien dat er een pause ging zijn tussen de voorbereiding en het spuiten van de wagen. Twee weken was er gezegd bij aanvang van de werken. Er zijn nog wat wagens tussen gekomen van mensen wiens enige wagen het is dus … (fair is fair). Normaal gezien pakken we volgende week de draad terug op. Ook voorzie ik mijn velgen te laten laten herschilderen vermoedelijk ook een week of 4 onderweg …. moraal van het verhaal : gewoon geduld hebben, komt wel goed. Er is nog tijd genoeg in ‘t verschiet om te Porschen 🙂 )
Het is hier maar kalmpjes geworden !! Liggen de werken stil ??
Groeten Bert
Hallo,
er zijn sinds vorige week een twintigtal foto’s bijgekomen. Kwestie van
wat update te voorzien.Groeten,
Dirk
[quote=”eenplus”:3by6mk7z][quote=”torig”:3by6mk7z]”Al” dat roest (of eerder, dat roest tout court, is niet oneerbiedig bedoeld en zoals je zelf aangeeft is er niet teveel) is dat normaal te noemen door de leeftijd?
Of wijst dat op iets minder keurige vorige eigenaars of andere zaken?Zeer newbievraag, maar ik heb er geen flauw benul van…[/quote]
Dit is voor de leeftijd zeer redelijk. Ik heb al heel wat artikelen gelezen over deze materie, en telkens zijn het dezelde kwaaltjes. Jammer genoeg zie je nogal wat wagens waar dit soort zaken gecamoufleerd werd en nadien de
herstelkost een heel stuk groter is. Nu heb ik terug een gezonde wagen zonder verborgen gebreken. Mocht je de franse taal machtig zijn, moet je je
maar eens inschrijven op deze site : http://www.type911.org/articles/article.php?id=49 en zie een reeks mooie foto’s van échte miserie.Groeten,
Dirk[/quote]
heel redelijk voor zijn leeftijd, volleidg met eens
@Dirk, zal dus gewoon carrosseriekit zijn, dicht ook goed, houd vocht buiten, blijft elastisch en overschilder/spuitbaar. 😉
[quote=”cabrio wim”:wextwtp2]Maar siliconen neemt toch geen verf op. 😕 idea:
Dus hoe laat je dan de lak in de kofferruimte hechten.[/quote]Wim,
zeer terechte opmerking. Ik vermoed dat mijn uitleg niet helemaal klopt,
en zal het even aan de carrossier in kwestie vragen, hoe het juist zit.Tot later,
Dirk
Maar siliconen neemt toch geen verf op. 😕 idea:
Dus hoe laat je dan de lak in de kofferruimte hechten.[quote=”cabrio wim”:i86fafxs]Wat bedoel je met siliconen, is dat de carrosserie strijkkit. ❓ [/quote]
Dit is een pasta die men uitsmeert met een spatel, of via een pistool. Het zit in cylindrische wegwerppatronen, en lijkt nog het meest op klassieke siliconen dichting zoals deze in de bouw gebruikt wordt. Dit product stoot het vocht af, en sluit de onderliggende plaat af van de lucht.
[quote=”Bert V.”:tb1g9p2d]
Nu heb ik terug een gezonde wagen zonder verborgen gebreken.
Klein vraagje, zijn de plaatsen op foto 89 en 99 ook gezandstraald?
Indien niet, zou ik toch nog maar niet te rap spreken over een gezonde wagen!! Als ik goed gezien heb op foto 98 gebruik je de paarse borsteltjes van 3M, dit is goed gerief maar je kan er enkel de oppervlakte roest mee wegnemen. Wil je echt voor jaren gerust zijn is zandstralen echt de boodschap.Groeten Bert
Ps. Het is niet mijn bedoeling je te ontmoedigen integendeel. Veel succes met je project.[/quote]
Bedankt voor de tips. De foto’s die je vernoemt zijn inderdaad gezandstraald, en volledig behandeld. Op het binnenspatbord is er een stuk van ongeveer 12 cm gezandstraald. Waar er gaatjes waren is dit gelast met staal of vertind ( kleine gaatjes) en nadien de lasnaden geslepen en onmiddellijk behandeld met anti-roest en voorzien van siliconen en grondverf gespoten. Nog geen foto’s. Voor de plaat en balk
ter hoogte van de batterij, hier is het geperforeerde plaatgedeelte ( vertikaal) uitgeslepen, en hier hebben we een nieuwe plaat in gelast, met de gepaste nabehandeling. Het horizontale gedeelte (balk) is gestraald en
voorzien van anti-roest en silconen.Nu heb ik terug een gezonde wagen zonder verborgen gebreken.
Klein vraagje, zijn de plaatsen op foto 89 en 99 ook gezandstraald?
Indien niet, zou ik toch nog maar niet te rap spreken over een gezonde wagen!! Als ik goed gezien heb op foto 98 gebruik je de paarse borsteltjes van 3M, dit is goed gerief maar je kan er enkel de oppervlakte roest mee wegnemen. Wil je echt voor jaren gerust zijn is zandstralen echt de boodschap.Groeten Bert
Ps. Het is niet mijn bedoeling je te ontmoedigen integendeel. Veel succes met je project.
[quote=”torig”:37uv7dg1]”Al” dat roest (of eerder, dat roest tout court, is niet oneerbiedig bedoeld en zoals je zelf aangeeft is er niet teveel) is dat normaal te noemen door de leeftijd?
Of wijst dat op iets minder keurige vorige eigenaars of andere zaken?Zeer newbievraag, maar ik heb er geen flauw benul van…[/quote]
Dit is voor de leeftijd zeer redelijk. Ik heb al heel wat artikelen gelezen over deze materie, en telkens zijn het dezelde kwaaltjes. Jammer genoeg zie je nogal wat wagens waar dit soort zaken gecamoufleerd werd en nadien de
herstelkost een heel stuk groter is. Nu heb ik terug een gezonde wagen zonder verborgen gebreken. Mocht je de franse taal machtig zijn, moet je je
maar eens inschrijven op deze site : http://www.type911.org/articles/article.php?id=49 en zie een reeks mooie foto’s van échte miserie.Groeten,
Dirk
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.