Restauratie 911 SC deel 2

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s Restauratie 911 SC deel 2

• Maker
    Discussie

• Geert Silverans
    Deelnemer

Om de koude wintermaanden gezellig door te komen zijn we gisteren gestart met de grote schoonmaak van de achterkant van de SC.

Op het programma staat: Volledige bakrevisie, revisie volledige ophanging, groot onderhoud blok, zuivermaken motorruimte en herlakken.
      Ik zal hier af en toe wat fotokes posten van de vordering der werken en zoals steeds proberen we zoveel mogelijk zelf te doen.

Gisteren blok uit te SC gehaald en vandaag bak + koppeling gedemonteerd.
      Verder alle losse delen gedemonteerd om te laten stralen. Deze worden later opnieuw gelakt of gepassiveerd. We gaan voor originaliteit en alles wat kapot is wordt vervangen. Vandaag alvast begonnen met een beetje geluk, want zoals de vorige eigenaar beweerde werden kort voor ik de P. kocht nog de volledige koppeling vervangen en deze is als nieuw :applaus:
      Er waren ook nog 2 kleine lekjes en deze werden verholpen door het vervangen van de krukas keerringen en een nieuwe druksensor achter op het blok.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 145)
      • Nu we een 3500 km verder zijn moet ik zeggen dat hij terug als nieuw schakelt en dat hij fantastisch soepel rijdt. Enig probleem is dat er een klein olielekje achtergebleven is. Dacht eerst dat het van aan de krukasdichting kwam, maar deze hebben we reeds vervangen. Nu blijkt dat het uit de dichting van de krukaslager ( nr 8 ) zelf komt :bounce:

Resultaat is dat het niet verholpen kan worden tenzij het blok volledig gedemonteerd wordt.

Dus, hopelijk komt eind oktober Deel 3 er aan. De volledige revisie van het blok…… al dan niet met K-Jet 😉

ik moet toegeven knap werk makker

back on the road from PS live 🙂
            DSC08904.JPG

met 2 was het tempo om trg te rijden hoger,maar met 2 moet je geen rekening houden met de rest;hoop de volgende keer als er mensen in colonne naar een meting willen rijden dat ge ni met 20 wagens kunt vliegen
            :what: anders lukt het nooit om smane te blijven Amen :driver:

schitterend resultaat. Mijn 928 heeft dat ook gehad,paar keer resetten en nu doet hij het weer.anders is tegen tikken, resto’s zonder hamer,not done!! 😀

Goed om horen dat alles ok is nu :applaus:
                Dagteller is minder belangrijk, echter wel handig als het wel werkt.

Voor mij mogen de problemen uitblijven nu !

Heb wel gemerkt dat mijn dagteller soms blijft stilstaan, is dus het fameus motorke dat bijna dood zal zijn. Heb dit reeds 2 jaar geleden laten vervangen, maar deze heeft precies ook niet veel zin meer 🙄

Inderdaad prachtig bijna nieuw :up: :applaus:
                    Geen problemen ondervonden tijdens de rit Geert.
                    Is niet de eerste keer dat er na grote werken een ander probleempje opduikt.
                    Hoop natuurlijk van niet voor U.

hij zag er super uit :respect2:

Mercikes, vandaag zijn eerste grote uitstap gemaakt naar PSLive en een mooie dag beleefd :driver:

Vandaag het hele verhaal gelezen, zalig, Geert, fantastisch werk, geniet ervan!

Mooi werk ziet er prachtig uit :respekt: nu 100% genieten zou ik zeggen

ne mens zou van minder schaamrood op zn wangen krijgen, bij het vergelijk van mijn anderhalf linkse handenwerk
                              Da s nu n 11je geworden dat spontante kwijlbuien teweegbrengt

Great work your majesty !

ge ziet het komt nog net goed :)na vorig w-end was het effen schrikken :what: :bounce:

Maar nu word het beloond,nu duurf ik de mijne niemeer naast zetten ,nog heel veel werk aan de winkel :coolness:
                                rertovwdays121.JPG

:first: see you sunday!

Wim

:respect2: :respect2: :respect2: :respect2: :respect2:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 145)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.