Restauratie 911 SC deel 2

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s Restauratie 911 SC deel 2

  • Maker
    Discussie

  • Geert Silverans
    Deelnemer

      Om de koude wintermaanden gezellig door te komen zijn we gisteren gestart met de grote schoonmaak van de achterkant van de SC.

      Op het programma staat: Volledige bakrevisie, revisie volledige ophanging, groot onderhoud blok, zuivermaken motorruimte en herlakken.
      Ik zal hier af en toe wat fotokes posten van de vordering der werken en zoals steeds proberen we zoveel mogelijk zelf te doen.

      Gisteren blok uit te SC gehaald en vandaag bak + koppeling gedemonteerd.
      Verder alle losse delen gedemonteerd om te laten stralen. Deze worden later opnieuw gelakt of gepassiveerd. We gaan voor originaliteit en alles wat kapot is wordt vervangen. Vandaag alvast begonnen met een beetje geluk, want zoals de vorige eigenaar beweerde werden kort voor ik de P. kocht nog de volledige koppeling vervangen en deze is als nieuw :applaus:
      Er waren ook nog 2 kleine lekjes en deze werden verholpen door het vervangen van de krukas keerringen en een nieuwe druksensor achter op het blok.







    10 reacties aan het bekijken - 136 tot 145 (van in totaal 145)
      • Carrera 3.0 ➡ ➡ puur Europees en nooit in de US geleverd, heeft ook flexibels (net zoals de 2.7) 😀

          Heeft niets met US te maken 😉

          Flexibele = 180pk
          Stalen = 204 pk

          😉

            Veel succes met het project. Zo te zien heb je een Amerikaans motorblok, want die hebben flexibele benzineleidingen tov stalen leidingen voor de Europese. Ik neem dus aan dat je sc een aangepaste Amerikaan is, vermits ik op de achterbumper de Europese stootblokken zie. Verder niks mis met zo’n Amerikaan hoor, heb er zelf eentje uit sunny California, en dus volledig roestvrij. De Amerikaanse eigenaar zijn motorblok laten tunen naar Europese normen (204 pk), daarmee dat er bij mij stalen benzineleidingen en een Powercommander opzitten. Hou ons vooral op de hoogte van je restoreringsproject :respekt: .

              Dit ga ik volgen.. :applaus:

                Respect!
                Ben benieuwd voor het vervolg! :applaus:

                  Toppie! 🙂

                    [quote=”Morris52″ post=114598]Als je voor orginaliteit gaat dan moet je die uitlaat niet wegsmijten hoor, ik zal ze wel overnemen [/quote]

                    Da is het enige dat niet origineel zal zijn :engeltje:

                      Proficiat Gette.
                      Uw Porsche gaat alweer zoveel beter worden :first:


                      @Python
                      zul een brug kost niet veel hoor.
                      Even goed rond kijken, ik heb de mijn gekocht gehad voor 200 euro.

                        Verdomme , ik wil ook zo’n 2 palenbrug 😐
                        Met dit weer onder de auto op de koude beton is niet cool…Of euh ..juist erg wel! 😕

                        Succes met de werken en veel foto’s posten aub dat stimuleert om aan mijn ding eens te beginnen :applaus:

                          Go Go Go Gette,

                          Je hebt zo te zien al een goede start gemaakt.
                          Als je voor orginaliteit gaat dan moet je die uitlaat niet wegsmijten hoor, ik zal ze wel overnemen LOL

                          Ik ga dit alvast blijven opvolgen.

                          Mvg, Guy

                        10 reacties aan het bekijken - 136 tot 145 (van in totaal 145)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.