Restauratie 911 SC deel 2

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s Restauratie 911 SC deel 2

  • Maker
    Discussie
  • Om de koude wintermaanden gezellig door te komen zijn we gisteren gestart met de grote schoonmaak van de achterkant van de SC.

    Op het programma staat: Volledige bakrevisie, revisie volledige ophanging, groot onderhoud blok, zuivermaken motorruimte en herlakken.
    Ik zal hier af en toe wat fotokes posten van de vordering der werken en zoals steeds proberen we zoveel mogelijk zelf te doen.

    Gisteren blok uit te SC gehaald en vandaag bak + koppeling gedemonteerd.
    Verder alle losse delen gedemonteerd om te laten stralen. Deze worden later opnieuw gelakt of gepassiveerd. We gaan voor originaliteit en alles wat kapot is wordt vervangen. Vandaag alvast begonnen met een beetje geluk, want zoals de vorige eigenaar beweerde werden kort voor ik de P. kocht nog de volledige koppeling vervangen en deze is als nieuw :applaus:
    Er waren ook nog 2 kleine lekjes en deze werden verholpen door het vervangen van de krukas keerringen en een nieuwe druksensor achter op het blok.







15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 145)
    • Blok eindelijk terug op zijn plaats en aan het warm draaien 😀

        Da is het probleem, bij ons in de geburen drinken ze Duvel he

        Ga ik ook is proberen. Kan zijn dat ik alles twee keer doe dan 😀

          :applaus: Zie je wel dat het in orde ging komen :up:

            Wa is ‘bij ons in de geburen’? heb nog in de schaduw van de brouwerij gewoond :mrgreen:

              [quote=”Igordiver” post=128742] misschien toch is overwegen om mijnen bak Stella uit de garage te laten [/quote]

              Da is het probleem, bij ons in de geburen drinken ze Duvel he :up:

                Knap werk Geert, hopelijk tot zondag. Ben benieuwd naar het resultaat :respekt:

                Parking Gulf 9.45u

                  :respekt: :up: :respect2: :first: :drink:

                    n de loop van de dag dus, nieuwe leiding gevonden en geplaatst. K-Jet terug gemonteerd, nieuwe homokineet in de cardan gestoken en geplaatst. Uitlaat geplaatst, verwarmingsslangen en blower geplaatst, Stabi geplaatst, achterbumper geplaatst, batterij vastgemaakt, koppeling afgesteld, delen van het interieur teruggeplaatst, nieuwe moeren op de velgen gestoken en dit alles helemaal alleen ….. en het strafste van al … hij doet het

                    Jawadde, das deftig gewerkt. Ik vraag mij altijd af hoe dat komt dat sommige van die projecten hier zo snel gaan…Hard werken dus…misschien toch is overwegen om mijnen bak Stella uit de garage te laten 😀
                    Knap werk!!! :applaus:

                      :respekt:
                      Hopelijk kan ik de wagen zondag zien op porsche scene life.
                      Waar spreken we nu af op de parking van tankstation gulf??
                      Wij komen van heist op den berg dus gaan in lille de autostrade op.

                      Groeten Peter

                        Vandaag een dagje verlof genomen om de P. toch rijdende te krijgen tegen zondag, dus deze ochtend om 6.15 gestart met de demontage van de K-Jet om aan de lekkende brandstofleiding te kunnen. Werken met een spiegeltje went na een uur of 2 wel hoor en tegen 8.00 was alles er af en gelijk vertrokken naar overal een beetje op zoek naar een nieuwe brandstofleiding die trouwens niet op stock was bij Porsche.

                        In de loop van de dag dus, nieuwe leiding gevonden en geplaatst. K-Jet terug gemonteerd, nieuwe homokineet in de cardan gestoken en geplaatst. Uitlaat geplaatst, verwarmingsslangen en blower geplaatst, Stabi geplaatst, achterbumper geplaatst, batterij vastgemaakt, koppeling afgesteld, delen van het interieur teruggeplaatst, nieuwe moeren op de velgen gestoken en dit alles helemaal alleen ….. en het strafste van al … hij doet het :first:

                        Daarjuist na 5 maand een testrit gaan maken en de tank alvast gaan vullen :happydance:

                        Morgen en overmorgen avond ga ik rijden tot ik het beu ben, en hopelijk blijft alles in orde om naar Holland en Duitsland te vertrekken…. maar nu eerst douchen en dan bed in want ik ben een beetje moe *porsche *luv

                          reeds mooi werk geleverd :applaus:
                          ik zou die plastic leiding weg laten en met echte leiding over het buisje en die met een degelijke klem vast zetten.
                          in het verleden werden vaak de perskronen opengesneden en gebruikt om echte leiding erop te zetten.
                          er zullen wel nog andere oplossingen zijn maar we denken maar mee.

                          100_13911220732387.jpg

                          DSCN46231220765994.jpg

                            Voor een goede leiding kan ik u oké-auto in geel aanraden.
                            Ik heb daar al vele leidingen laten herstellen.
                            Voor de rest is het nu natuurlijk balen maar het komt wel weer goed.

                              Vandaag het blok terug in de P. gekregen.

                              * Ontsteking om zeep, Met dank aan Johan Dekens via telefoon terug in orde gekregen :up:
                              * Cardan bleek na montage stroef te bewegen, terug gedemonteerd en vastgesteld dat de homokineet op plaats ingesleten is en dat de lagers beschadigd zijn…… nieuwe bestellen dus.
                              * Zeer lang liggen kl*ten om de koppeling afgesteld te krijgen, was nog een geschenkje van de vorige eigenaar en zijn pruts technieker die meer vernielde dan herstelde.

                              En dan het beste van de dag, de naftleiding die vertrekt op de naftfilter en die naar de K-jet gaat had ik laten herstellen omdat er een kleine beschadiging zichtbaar was en ik geen risico wou lopen.
                              Na 6 weken wachten hebben ze eindelijk een nieuwe plastic naftleiding gemaakt en daar de oude koppelingen op geperst. Toen ik deze ging ophalen was ik al niet overtuigd van het geleverde werk maar ik werd gerust gesteld dat alles ok was en dat die persoon dat al jaren deed etc. etc. Echter de naft spuit er uit, op die plaats waar de koppeling in de plastic buis gestoken is. Het leuke is nu dat ik die leiding NERGENS kan terug vinden ome een nieuwe te bestellen. Nog leuker is dat deze achteraan het blok op 2 plaatsen vast zit en dat daarvoor het blok er vermoedelijk terug uit moet ! We hebben geprobeerd met een spiegeltje te werken maar dat is niet te doen, misschien de luchtfilterbak demonteren, maar daar weet ik niet hoe aan te beginnen.

                              Wie o wie kan mij hier een beetje hulp bieden en mij vooral wat moed geven om verder te willen doen. Alvast bedankt :bounce:

                                De krukas heeft zeker niet bewogen, maar ik kan niet met zekerheid zeggen of de rotor niet bewogen heeft.
                                Heb alles voorzichtig terug ingebouwd maar er zit toch een zekere tolerantie op door de sleuf van het afstelbereik van het ontstekingspunt. Misschien is er zo een tand verschoven van de rotor tov. de krukas.

                                We zullen wel zien de zaterdag 🙄

                                Wim

                                  Zolang je niet aan de motor gedraaid hebt en er niks verandert is in de verdeler, zou dit normaal gesproken weer terug goed moeten zijn.
                                  Er vanuit gaande dat het voordien ook was. 😉

                                  Maar een na controle zal zeker niet verkeerd zijn.

                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 145)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.