Restauratie 911 SC deel 2

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s Restauratie 911 SC deel 2

  • Maker
    Discussie
  • Om de koude wintermaanden gezellig door te komen zijn we gisteren gestart met de grote schoonmaak van de achterkant van de SC.

    Op het programma staat: Volledige bakrevisie, revisie volledige ophanging, groot onderhoud blok, zuivermaken motorruimte en herlakken.
    Ik zal hier af en toe wat fotokes posten van de vordering der werken en zoals steeds proberen we zoveel mogelijk zelf te doen.

    Gisteren blok uit te SC gehaald en vandaag bak + koppeling gedemonteerd.
    Verder alle losse delen gedemonteerd om te laten stralen. Deze worden later opnieuw gelakt of gepassiveerd. We gaan voor originaliteit en alles wat kapot is wordt vervangen. Vandaag alvast begonnen met een beetje geluk, want zoals de vorige eigenaar beweerde werden kort voor ik de P. kocht nog de volledige koppeling vervangen en deze is als nieuw :applaus:
    Er waren ook nog 2 kleine lekjes en deze werden verholpen door het vervangen van de krukas keerringen en een nieuwe druksensor achter op het blok.







15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 145)
    • 2 Draadjes, massa en signaal, zitten idd. mee in de kabelboom van het rechter achterlicht :salut:

        Schön!

        Mss een beetje offtopic, maar nu je de boel toch uit mekaar hebt, kan je zo meteen zien hoe de
        bekabeling naar de vlotter van het olietankje loopt? Ben die van mij nl. kwijt 😳

        EDIT: heb’t al gevonden op de schema’s, zou mee in de connector van het achterlicht moeten zitten.

        XXX

          Nice Work Gette :respekt:

          PB

            We hopen met je mee. [IMG]http://i717.photobucket.com/albums/ww173/prestonjjrtr/Smileys/Smiley10.gif[/IMG]

              Hehe, ben hier den boel aan het afronden. Motor is volledig samengebouwd, enkel de boite moet er nog tegen en dan de beplating er nog rond. Door het geknoei met de alternator was de goesting even over om er na het werk, de kinderen en de madam 😛 nog zoveel tijd in te steken.

              Vandaag echter de achterkant gaan ophalen, bumper + zijkanten laten stralen en opnieuw in de lak.
              Daarna komst het mooiste werk blokje er terug in en hopen dat alles werkt 🙄

              De kantelnokken van de gaspedaal, al die bussen zijn totaal uitgesleten maar na lang zoeken via mijn vriendje Rose Passion toch de juiste gevonden.

              Voor de nieuwe alternator met interne regelaar moesten de gaten in de behuizing een beetje uitgeboord worden en moest er in de airduct een uitsparing gemaakt worden voor de regelaar.


              Ben er ook achter gekomen dat de vijsjes van Porsche geen vervaldag hebben, zitten dus geen bewaarmiddelen of paardenvlees in 😛

              De binnenkant, klaar voor de lawaaimaker terug te ontvangen…

              XXX

                Gette, met uw avatar te wijzigen krijg ik iedere keer die megavelg te zien :respekt: , over een teaser gesproken. Ik ben benieuwd om ze in’t echt te zien.
                Als de mijne klaar geraakt ergens april… dan zullen we elkaar wel eens treffen zeker… :relaxman:

                  Gette,

                  Als je de koelvin nodig hebt voor de interne alternator , dan mag je deze gerust komen ophalen.

                  Het is idd zo dat er een opening voorzien werd onderaan omdat de regelaar anders in de weg zit

                  Ik heb mijn koelvin aangepast en de koelvin van de alternator met interne regelaar niet gebruikt.

                  De ringen en de moer zijn Idd ook van verschillende diameter , maar deze heb ik zelf gebruikt , dus daar kan ik niet mee helpen

                  Mvg, Guy

                    Ich habe das gefunden 💡

                    new alternator

                      Bwa, is precies toch iets meer werk.

                      Van de extrene regelaar komen 3 draden, bruin = massa, de zwarte en de blauwe.
                      Daar geraak ik wel wijs uit, maar nu lees ik op Pelican dat wanneer je van een externe naar een interne regelaar gaat ook de koelvin achter op de alternator moet vervangen en de ringen + de schroef om deze vast te zetten aan de fan.

                      De onderdelen verschillen idd tussen een SC model 78 en model 83 met interne regelaar als ik de schema’s bekijk op RP.

                      Iemand meer info ?

                        Aanpassen aan de kabelboom valt wel mee voor de alternator met interne regelaar.

                        Zwarte draad DF aan alternator isoleren
                        Externe regelaar (fiche) afkoppelen (eventueel ook isoleren)

                        Je hoeft nergens in orginele bekabeling te snijden

                        Is eigelijk heel simpel , maar ik heb het toch ook even bij Johan gecheckt om zeker te zijn. 😉

                        Mvg, Guy

                          Bwa, da valt wel mee.
                          Ze zijn gewoon een deel van de schemas vergeten online te zetten bij RP.
                          Op de schemas van een 2.7 staat hij wel op … na een paar uur zoeken dus 🙄

                          Vandaag nog grandioos nieuws gekregen van het revisiebedrijf waar de alternator binnen is. Meneer het is een wonder dat uw auto niet in brand is gevlogen, aan die alternator is geen beginnen meer aan 😯

                          Resultaat; + 300 euro bij op de kosten voor een nieuwe met interne regelaar deze keer, dus weer wat aanpassen aan de kabelboom !

                          XXX

                            Gette, moeilijk onderwerp precies… 😎

                              Trouwens nog een vraagje; weet iemand een schema staan van het onderdeel op de foto. Het is de link tussen de gaskabel naar de gasklep welke op het blok is geschroefd. De link die op dat asje op de bak zit heb ik reeds verschillende malen gevonden maar deze niet.
                              Er zit veel speling op de as en ik vermoed dat de bussen versleten zijn.

                              Heb al liggen zoeken op verschillende sites maar nergens geen deftig schema of partnummer van gevonden.

                                [quote=”cabrio wim” post=120107]
                                De bouten en moeren die wij bestellen via onze leverancier worden ook al niet meer in geel geleverd, en kreeg daar hetzelfde verhaal van te horen.[/quote]

                                Idem hier, bestel ik bepaalde vijsjes en moertjes speciaal bij Rose Passion omdat ze daar op de foto mooi geel zien. Maar in het zakje zijn ze gewoon neurtraal verzinkt. Kan je dus beter een doosje in de Gamma gaan halen 😕

                                Heb nu al spijt dat ik die paar extra plaatjes etc. niet gedemonteerd heb om mee te laten passiveren.

                                Wim

                                  Procedure is te vervuilend, dus ze mogen de producten opgebruiken werd mij verteld daar, maar daarna is het finito voor geel te passiveren.

                                  De bouten en moeren die wij bestellen via onze leverancier worden ook al niet meer in geel geleverd, en kreeg daar hetzelfde verhaal van te horen.

                                  Is dus net als het KTL bad van de carrosserieën, als een klant dit nog wilt moeten we daarvoor ook al uitwijken naar Duitsland, hier geen bedrijf meer te vinden. 🙁

                                15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 145)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.