Restauratie 911 SC deel 2

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s Restauratie 911 SC deel 2

  • Maker
    Discussie
  • Om de koude wintermaanden gezellig door te komen zijn we gisteren gestart met de grote schoonmaak van de achterkant van de SC.

    Op het programma staat: Volledige bakrevisie, revisie volledige ophanging, groot onderhoud blok, zuivermaken motorruimte en herlakken.
    Ik zal hier af en toe wat fotokes posten van de vordering der werken en zoals steeds proberen we zoveel mogelijk zelf te doen.

    Gisteren blok uit te SC gehaald en vandaag bak + koppeling gedemonteerd.
    Verder alle losse delen gedemonteerd om te laten stralen. Deze worden later opnieuw gelakt of gepassiveerd. We gaan voor originaliteit en alles wat kapot is wordt vervangen. Vandaag alvast begonnen met een beetje geluk, want zoals de vorige eigenaar beweerde werden kort voor ik de P. kocht nog de volledige koppeling vervangen en deze is als nieuw :applaus:
    Er waren ook nog 2 kleine lekjes en deze werden verholpen door het vervangen van de krukas keerringen en een nieuwe druksensor achter op het blok.







15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 145)
    • nochtans Wim weet ik een goed adres voor als ge een bluts zou rijden… :mrgreen:

      Wim

        Hoop dat Geert het mij niet kwalijk neemt, maar hier ga ik niet doorrijden.
        Staat meer dan 750km file in Nederland, en alles staat stil.

        Zal dan op de ring van Antwerpen ook wel een zooitje zijn.

        Dus zal voor later in de week zijn.

        Wim

          Dat is nu net het vervelende, dit gaat per kilo, en dat is trommelwerk.
          En je hebt hangende stukken, en dat is weer duurder.
          Dus ligt eraan wat je brengt en de hoeveelheid.
          Ik breng nu morgen van 3 auto’s weg, want hoe meer, hoe goedkoper.

          Dan komt er nog een ding bij.
          Ik heb al verschillende bedrijven gehad, maar tot nu toe is dit de beste, en dan mag van mij de prijs iets meer zijn.
          We werken tenslotte voor klanten die ook veel eisend zijn. 😉

          Dus prijs kan variëren van 80 tot ………….. euro, gelang de hoeveelheid en grootte van de stukken.

            war laten jullie dat passiveren doen en wat kost zoiets voor een emmer bouten zeg maar??
            Antwoord mag via PB evt..

            Wim

              [quote=”Gette” post=117140] De grootste hoop ligt nog te wachten bij CCR…[/quote]

              Die grootste hoop is al gespoten.
              En het kleine spul voor te passiveren breng ik morgenvroeg weg.

                Goe bezig Gette . :applaus:

                PB

                  Niks zo plezant als met nieuwe onderdelen aan de slag te mogen. :drink:

                    Verder doen zal ik zeker, nog maar een klein beetje zeer veel werk want hij zou tegen de lentemeeting toch klaar moeten zijn 🙄

                    Dit ligt nog te wachten, zijn enkel nog maar de nieuwe onderdeeltjes. De grootste hoop ligt nog te wachten bij CCR…

                      Doe zo verder ! Leuk om volgen ! :respect2:

                        man,man dat gaat vooruit :applaus:

                          Ziet er goed uit Gette 8)

                            He keeps on going!! :respect2:

                              Nog wat tijd gevonden om verder te knutselen.

                              De vervangen hondentanden van 1ste en 2de en de bak klaar voor montage

                              30 Euro voor een stukje motorbeplating… leve Porsche 🙄
                              De rest van de beplating is reeds gestraald en staat in de epoxy te wachten op zijn kleurtje

                              De gereviseerde kardans en startmotor

                              De nieuwe olietank, nieuw gelakt met nieuwe vlotter en uitgespoeld met zuivere petroleum 😉

                              De rest volgt !

                                Geert,

                                Ik doe het reinigen van alle onderdelen met petroleum ( zo’n wasbak )
                                Water en dreft zou ik in een gesloten bak niet gebruiken omdat er altijd wat water kan achterblijven
                                Met zoutzuur kan je interne roest verwijderen maar dit zou ik niet te lang laten inwerken omdat ook het metaal aangetast gaat worden

                                Mvg, Guy

                                  Wordt idd veel aanbevolen Wim.

                                  Maar je leest vanalles, diesel, zoutzuur 😕 , heet water en dreft….
                                  Best deze spoelen en onmiddellijk leegkappen of nog even laten staan voor een paar dagen te kunnen “inwerken” ?

                                  Geert.

                                15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 145)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.