Restauratie 911 SC deel 2

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s Restauratie 911 SC deel 2

  • Maker
    Discussie
  • Om de koude wintermaanden gezellig door te komen zijn we gisteren gestart met de grote schoonmaak van de achterkant van de SC.

    Op het programma staat: Volledige bakrevisie, revisie volledige ophanging, groot onderhoud blok, zuivermaken motorruimte en herlakken.
    Ik zal hier af en toe wat fotokes posten van de vordering der werken en zoals steeds proberen we zoveel mogelijk zelf te doen.

    Gisteren blok uit te SC gehaald en vandaag bak + koppeling gedemonteerd.
    Verder alle losse delen gedemonteerd om te laten stralen. Deze worden later opnieuw gelakt of gepassiveerd. We gaan voor originaliteit en alles wat kapot is wordt vervangen. Vandaag alvast begonnen met een beetje geluk, want zoals de vorige eigenaar beweerde werden kort voor ik de P. kocht nog de volledige koppeling vervangen en deze is als nieuw :applaus:
    Er waren ook nog 2 kleine lekjes en deze werden verholpen door het vervangen van de krukas keerringen en een nieuwe druksensor achter op het blok.







15 reacties aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 145)
  • Wim

      Geert, deze uitspoelen met zuivere petroleum.

        Kleine update;

        Telefoon gekregen met de melding dat mijn boite klaar is. Synchro en hondentanden van 1ste en 2de waren dood. De schakelmof is ook vervangen samen met alle dichtingen. De lagers waren nog in uitstekende staat.
        Ga ze volgende week ophalen en zal dan een fotoke posten.

        Vandaag ook bij Van Kessel 4 nieuwe motorsteunen gaan halen en een andere olietank. Met Mario na 50 minuten zoeken in de berg tankjes op zijn zolder ééntje gevonden die wel redelijk vuil was van buiten maar onder de smurrie was deze gewoon als nieuw 😀 Niet één vlekje roest te bekennen en dus gelijk meegenomen.
        Tevens nog even vermelden dat ze bij V.Kessel zeer fier zijn op hun nieuwe koffieautomaat voor de klanten :mrgreen:
        Intussen is deze tank reeds volledig proper gemaakt zodat ik deze kan lakken.

        Voor de zekerheid wil ik deze wel uitspoelen, kan er mij iemand een product aanraden met wat dit het beste kan gebeuren ❓

        Geert.

          Wat ik vreesde : de oliekanalen zijn te dicht bij de wand om een coating aan te brengen.

          Mvg guy

            Ben je hier wat mee ?
            Ik denk echter dat het een ouder model is .

              [quote=”Morris52″ post=115324]
              PS : als er nu iemand is die een olietank al eens open heeft gemaakt en kan zeggen of er al dan niet olieleidingen door de olietank lopen , dan zou ik het wel durven gebruiken want ik heb hier echt wel heel goede resultaten mee gehad.

              Mvg, Guy[/quote]

              Ik overweeg om binnenkort mijn oliebakje open te slijpen & grondig te reinigen…
              Naar mijn weten zit er een alleszinds al een ‘zeef’ in.
              Foto’s volgen!

                Ik zou er dan toch even over denken de de olie tank toch behoorlijk warm kan worden.
                Benzine tank niet 💡

                  Python , ik gebruik dat bij de restauratie van mijn oldtimer-moto’s
                  Is een heel goed product en heel efficient om je benzinetank te ontroesten en een beschermlaag aan te brengen.

                  MAAR ! in het geval van onze olietanken denk ik dat je problemen kan krijgen met verstopte leidingen
                  Dit product is zeer stroperig en bij het aanbrengen moet je je tank langzaam in alle richtingen blijven draaien tot het product begint te stollen.

                  Maar de olietank is niet enkel een lege doos , er zitten daar nog leidingen in verwerkt denk ik en als deze op enkele mm van bv de onderkant uitkomen , dan zal daar geen olie meer doorgeraken.

                  kost ongeveer 40euro voor een reservoir van 5 -10 liter , kan je voorstellen waarom ik dit enkel bij mijn oldtimer-moto’s gebruik.

                  PS : als er nu iemand is die een olietank al eens open heeft gemaakt en kan zeggen of er al dan niet olieleidingen door de olietank lopen , dan zou ik het wel durven gebruiken want ik heb hier echt wel heel goede resultaten mee gehad.

                  Mvg, Guy

                    Ik kwam hier ook nog wat tegen ,wat denken jullie zou dat kunnen werken ?
                    HIER

                      Gette , ik kan me er iets bij voorstellen , hoe de reacties zijn als iemand met uitlaatpasta lekken gaat dichten 😀 😀

                      Wim idd , waarom heb ik daar niet aan gedacht ? En ik heb alles liggen om het te doen.
                      Bij het eerstvolgende onderhoud , haal ik de olietank er onderuit.

                      Gette , wat ik wel zou doen is de olietank beter beschermen tegen steenslag, want ook daar heeft Porsche te weinig rekening mee gehouden vind ik

                      Mvg, Guy

                      Wim

                        Vertinnen of hardsolderen is inderdaad de beste oplossing. 💡

                          Guy,

                          Lassen zal niet gaan denk ik, maar heb op Pelican wel al enkele Americanos hun verhaal gelezen en deze lossen het op met een laagje tin/lood.

                          Er zijn er daar ook al die bezig geweest zijn met uitlaatpasta etc. tot grote vreugde van enkele anderen 🙄
                          Zal maandag bij Van Kessel is horen wat hij nog liggen heeft…

                            Die oranje palen komen mij precies bekend voor 😀 ,eigenlijk is het uithalen van de blok toch beter gegaan dan verwacht :geek:

                            Vandaag de vorderingen gezien,en ge zijt weeral goe bezig,zoals in tverleden :respekt: ,spijtig dat ik altijd vo gans de week weg ben,had ik met plezier handje willen toesteken.voor ik bij de mijne zo ver zal zijn zal nog effe duren 🙁

                            Zoals Roger de boiwer zeg”wat je zelf doe ,doe je meestal beter” :respect2:

                              :first:

                              Ja watte , al goed vooruitgegaan … ik dacht al : we horen zo weinig van Gette .
                              Maar nu zie ik dat je toch niet stilgezetten hebt.

                              Voor de olietank > ik heb geprobeert om ze dicht te lassen , maar is zeer dun materiaal en telkens als je je lassen proper maakt , dan heb je elders een gaatje

                              Elk putje dat je ziet in het metaal is eigenlijk een gaatje in wording.

                              Heb geprobeert met polyester maar ik heb toch nog een heel klein lekje
                              Drupt niet, maar olietank is wel vochtig op die plaats.

                              Ik vrees dat vervangen de enige correcte oplossing is ( in mijn geval dan toch hé Gette ik weet niet hoe jouw olietank eruit ziet

                              Mvg, Guy

                              :respekt:

                                Jawel meneer, de wereld is niet vergaan dus gaat het werk aan onze roestbruine rustig verder 😀

                                Motorruimte volledig geschuurd, ontvet en alle losse kit verwijderd en nieuwe aangebracht.

                                Intussen is de motorruimte ook reeds gelakt en heb ik de elektrische rommel teruggeplaatst, sorry voor de telefoon foto 😕

                                Alles wat los kan aan het blok heb ik binnen gebracht voor het stralen en afwerken in een kleine obscure carroserie ergens in Hulst 😛 Zij hadden dit naar het schijnt nog al eens gedaan.
                                De achterbumper en zijkanten zijn binnen om te laten zandstralen en herlakken.
                                Verder alles wat los zit gedemonteerd op zoek naar roest.
                                Valt allemaal nog goed mee

                                Bumperophanging en carroseriebeugels losgemaakt, afgebroken vijzen uitgeboord en hertapt. Onze jongste zijne pamper een paar keer ververst en intussen vlug de olietank gedemonteerd.

                                Een uurtje of 2 uitgeleefd en dit was het resultaat…


                                Aan de bovenkant heb ik de indruk dat er enkele zeer kleine gaatjes zijn in de tank, ik ga deze met smeertin laten opleggen denk ik. Iemand een beter idee ❓
                                Maandag naar Van Kessel voor de 4 nieuwe motorsteunen en nog wat andere rubberonderdelen :driver:

                                  Zo’n boat petrol engine is misschien dan ook wat overkill voor je garage :happy: :mrgreen: :happy:

                                15 reacties aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 145)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.