Restauratie 911 SC deel 2

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s Restauratie 911 SC deel 2

• Maker
    Discussie
  • Om de koude wintermaanden gezellig door te komen zijn we gisteren gestart met de grote schoonmaak van de achterkant van de SC.

Op het programma staat: Volledige bakrevisie, revisie volledige ophanging, groot onderhoud blok, zuivermaken motorruimte en herlakken.
    Ik zal hier af en toe wat fotokes posten van de vordering der werken en zoals steeds proberen we zoveel mogelijk zelf te doen.

Gisteren blok uit te SC gehaald en vandaag bak + koppeling gedemonteerd.
    Verder alle losse delen gedemonteerd om te laten stralen. Deze worden later opnieuw gelakt of gepassiveerd. We gaan voor originaliteit en alles wat kapot is wordt vervangen. Vandaag alvast begonnen met een beetje geluk, want zoals de vorige eigenaar beweerde werden kort voor ik de P. kocht nog de volledige koppeling vervangen en deze is als nieuw :applaus:
    Er waren ook nog 2 kleine lekjes en deze werden verholpen door het vervangen van de krukas keerringen en een nieuwe druksensor achter op het blok.

15 reacties aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 145)
    • Mja en ik moet me eens een ander vuurke aanschaffen,
      na een kwartierke ben ‘k al high van de petrol en ruikt het
      binnen naar nen ouden boot 😐

Ja kachel aansteken maar eer mijn garage warm is ,is mijn goesting ook over :sarcastisch 😉

Python,

Als je hard werkt , krijg je het ook warm.

Een een beetje verwarming in de garage kan natuurlijk ook geen kwaad.

Mvg, Guy

Amai , jullie krijgen s’morgens een portie krachtvoeder of zo te eten zeker ? :wtf:
            Da gaat hier pressies al aan het zelfde tempo vooruit als bij de Morris52 . :happy: 😉

Ik zou aan de mijne ook eens moeten beginnen maar telkens als ik buiten kijk is men goesting al over van de kou 😕

@hellraiser

Ik had ne smeerput maar heb hem dicht gedaan 😳

Dat ziet er goed uit , een goede basis om een mooi blinkende motor op te bouwen .

:applaus:

Mvg, Guy

Dat ziet er inderdaad nog zeer proper uit :applaus:

Goed nieuws tegengekomen onder de blowerkap !
                  De vorige eigenaar beweerde dus er nog voor redelijk wat centen in het blok geinvesteerd werden vlak voor de (noodgedwongen) verkoop aan mij.

De cilinders zijn perfect proper en werden gestraald. Dit bevestigd ons vermoeden dat het blok nog niet zo lang geleden een grondige aanpak heeft gekregen. Morgen gaat de boite open en weet ik wat er te vervangen valt 🙄

😎

De Guy heeft Gette besmet met zn restauratievirus…Dit zijn topiks om duimen bij af te likken. Btw : prachtige einddemper, dat zou k ns in life willen horen klinken !
                      Lots of fun toegewenst !
                      den james

Je kan er ook nog altijd een put onder plaatsen he,
                        een kennis van me lost het ook zo op 🙂

[quote=”python” post=114632][quote=”Ghost” post=114603]

@Python
                          zul een brug kost niet veel hoor.
                          Even goed rond kijken, ik heb de mijn gekocht gehad voor 200 euro.[/quote]

Ja zeker, maar het probleem is da mijn garage niet hoog genoeg is :cry:[/quote]

😀 Ik krijg mijn auto’s ook maar op knie hoogte hoor.
                          Toch nog altijd beter dan er te moeten onder kruipen :happy:

Succes me je project Gette :first: :respect2:
                            ik ga dit met plezier volgen :applaus:

[quote=”Ghost” post=114603]

@Python
                              zul een brug kost niet veel hoor.
                              Even goed rond kijken, ik heb de mijn gekocht gehad voor 200 euro.[/quote]

Ja zeker, maar het probleem is da mijn garage niet hoog genoeg is 😥

Veel succes gewenst met je project(je) 😀
                                Respect hiervoor.
                                ciao,
                                Luc

Succes en :respect2: Gette

15 reacties aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 145)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.