restauratie 911 SC kleurcode targa beugel

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 restauratie 911 SC kleurcode targa beugel

  • Maker
    Discussie

  • koen
    Deelnemer

      We zijn er aan begonnen: de restauratie van mijn SC. Op het programma staat: reviseren van de motor, revisie van de ophanging, en spuiten van wagen. ik schat dat hij klaar moet zijn tegen juli-augustus.

      Mijn tangabeugel en raambagetjes zien er redelijk afgeleefd uit, dus wil deze ook opnieuw spuiten: heeft iemand een idee welke kleurcode dat mat zwart is? En welke matheid was deze origineel?

      Hier ook wat foto’s van de huidige toestand.

      Gr

      Koen

      Attachments:
      • IMG_3703.JPG
      • IMG_3716.JPG
      • IMG_3706.JPG
      • IMG_3709.JPG
    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
      • Onze eerste proefritjes zitten erop!!!!! Zalig!!!!! Hebben de motor niet open gedaan, alle metingen waren goed, dus zoals Wim me aanraadde , er dan beter afblijven. Motor draait zalig, en met de nieuwe Dansk uitlaat en zonder katalysator draait hij ook veel egaler…

        Meer zuurstof is…

        Hier wat foto’s van hoe hij er nu uit ziet… Carrosserie is nu volledig gedaan + alles Europees gezet. Ik heb ook al het leder van het interieur geschilderd, en een nieuw dashboard (tweedehands maar in goede staat) gemonteerd, en alles ziet er nu super netjes uit…

        Deze winter de ophanging en de onderkant onder handen pakken…

        Tot binnenkort op 1 van de meetings/ritjes!!!!

        Gr

        Koen

        Attachments:
        • IMG_4223.jpg
        • IMG_4230.jpg
        • IMG_4232.jpg
        • IMG_4233.jpg
        • IMG_4234.jpg
        XXX

          Super :up: :up: :up:

            Knap werk! Nog even doorbijten en je kan terug bollen! :up:

              we kunnen stilaan beginnen denken aan opbouwen: alle stukken zijn gespoten, nu nog eerst eens de motor de compressie nameten, en dan zien of we hem nu gaan open doen, of volgend jaar. Wil wel nog wat kunnen rijden dit jaar… 😀

              Attachments:
              • IMG_3857.JPG
              • IMG_3858.JPG
              • IMG_3963.JPG
              • IMG_3964.JPG
              • IMG_3966.JPG
              XXX

                Grondig aangepakt :up:

                  Hier een update van de restauratie: we zijn volop bezig geweest de carrosserie te bewerken: toch wat meer ‘plekjes’ dan ik dacht. Deze zijn allemaal grondig aangepakt, en hij kan de spuitcabine in. De grondlaag staat er nu op, dit weekend matschuren, dan de binnenruimtes en spatborden spuiten, en nadien de carrosserie. Alle losse onderdelen zijn staan ook in de grondverf, die dan ook matschuren en definitieve eindlaag erop.

                  En nadien kunnen we eindelijk beginnen aan de motor…;-)

                  Attachments:
                  • IMG_1396.JPG
                  • IMG_1398.JPG

                    Dank je Wim,
                    Van zodra de motor open ligt, ga ik het een en ander laten opmeten…. hopelijk valt het mee….
                    Hou jullie op de hoogte!
                    Nogmaals bedankt voor je reactie
                    Koen

                      Ik had het kunnen denken…. 🙁 🙁

                      self-help-is-a-pain-in-the-ass.jpg

                        ‘Bij mij zijn ze er met dit toestel doorgegaan’

                        Schrik er wel van hoor Luc, da gij nog kunt zitten … :ass: :happy:

                          F*ck…betrapt. Nu weet ineens iedereen waarom ik altijd de rapste ben….. :mrgreen:

                            Da is duidelijk nen afwasborstel enne, dat trekt nogal zeker zo een V8 achterin :think:

                            :happy:

                            Sorry, deze kon ik niet laten liggen ….

                              Bij mij zijn ze er met dit toestel doorgegaan om de wanden proper te maken. Ik dacht dat dit honen was maar blijkbaar noemt dit anders. 😎

                              cylinderwandenhonen.jpg

                              Wim

                                Als het blok al uit elkaar ligt/gaat zou ik de zuigers en de cilinderwanden op (laten) meten en bepalen of de speling tussen zuigers en cilinderwanden niet te groot is geworden, en ligt er ook aan hoeveel km het blok achter de kiezen heeft.
                                Normaal kun je deze niet honen of her ringen.
                                Maar als je een mooi slijtage patroon hebt op de wanden en ze binnen de tolerantie zitten zou ik het aandurven om opnieuw te ringen.

                                Wat is wijsheid. 😉

                                XXX

                                  Dat van die cilinders, da’s een vraagske voor de Wim :salut:

                                    Goe bezig :up:

                                    Dat wordt weer ene die een tweedé leven tegemoet gaat :first:

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.