Restauratie 911 T 1970

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s Restauratie 911 T 1970

  • Maker
    Discussie
  • Vandaag begonnen met het strippen van de 911 T. Hier en daar kwamen er wat blaasjes kijken, dus tijd om eraan te beginnen.. Eerst contact gezocht met Wim (CCR) en beslist om het strippen en demonteren van de auto voor eigen rekening te nemen. Moet lukken (ook voor leken/beginners) volgens Wim. In de loop van de week ga ik de verf(strip)beitels halen bij WIm en Timo, maar ik kon niet wachten. Met een plamuurmes gaat het ook (een beetje). Maar ik vrees dat de eerste lijken uit de kast gevallen zijn.. Ik rook al vlug een polyester geurtje.. Nadat ik de polyester verwijderd had, zag ik door het spatbord heen. Ik vrees dat er een nieuwe moet besteld worden… De kofferklep kan nog gered worden hoop ik. Ook hier zit een groene laag op, maar volgens mij geen polyester. Wel een leuk jobke trouwens. Je wordt er helemaal Zen van 😀 .
    Wordt vervolgd.. En foto’s zeggen meer dan woorden.
    P.s. De motor en versnellingsbak zijn weg voor revisie (Jurgen Bulen). Hier maak ik op termijn wel een extra draadje voor.

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 47)
    • Vandaag nog een beetje verder gedaan. Leuke verrassingen tegengekomen, maar WIm heeft er alvast een goed oog in 😀 . Hij heeft er al slechtere gezien…

        😯
        Goed bezig alvast, nog ff doorbijten. :respect2:

          Ben je wel zeker dat het geen kleimodel is? :mrgreen: :respekt:

          b1dd899457140bf99c0d30fe6bcb32ce.jpg

            van gewichtsbesparing gesproken 😐 er past na de werken zo een RS badge op de motorklep ❗

              :respekt: :respekt: :respekt: Zit nu aan een goeie 10 kg.. Maar nog niet half… :puke:

              Wim

                Goed bezig Hans, weet je ook eens wat voor monniken werk dit is. :mrgreen:

                Krijg alleen weer de kriebels met die Los Americanos, en de zwaarste van plamuur die wij ooit binnen gehad hebben was bijna 25 kg.

                  Poort dicht voor enkele dagen… :happydance:

                    P.s. Ik kan maar één foto per post toevoegen…

                    Linkerspatbord:

                      Zonder woorden:

                      Gedaan voor deze week :music: Komt ooit goed!!

                      Wim

                        Hans, dat laatste laagje gewoon nog even laten zitten na verf afhalen.
                        Eerst carrosserie geheel verf afhalen net als op kofferklep, alles wat mogelijk is demonteren en dan op laatst pas alles blank maken.

                        Spatborden zijn voor de oud ijzerboer als ik het zo kan zien, zal aan werkuren duurder worden als deze vervangen voor nieuwe. 💡

                          Zo zie ik het ook, body onderdelen die te ver zijn >> vervangen!
                          btw :respect2: :respect2:

                            Ik bedoelde niet verder doen met rechtervleugel, begin al aan het dak of iets anders

                            XXX

                              Ook Duits staal roest 🙁

                                Erik,
                                Ik wil gerust nog wat verf verwijderen, maar als het ‘wegwerp’ is lijkt met het verloren tijd…Ik zou deze klus graag klaren bij Wim en Timo en meteen feedback krijgen… Jij weet hoe belangrijk het is he… :applaus:

                                  ik zou nog wat verf verwijderen tot de kas kaal is en dan eens aan wim vragen wat nog bruikbaar is, rechtervleugel ziet er niet te best uit.
                                  Dan kan je eventueel in overleg roest verwijderen, laten stralen of vervangdelen gebruiken.

                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 47)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.