Restauratie 911 T 1970

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s Restauratie 911 T 1970

  • Maker
    Discussie
  • Vandaag begonnen met het strippen van de 911 T. Hier en daar kwamen er wat blaasjes kijken, dus tijd om eraan te beginnen.. Eerst contact gezocht met Wim (CCR) en beslist om het strippen en demonteren van de auto voor eigen rekening te nemen. Moet lukken (ook voor leken/beginners) volgens Wim. In de loop van de week ga ik de verf(strip)beitels halen bij WIm en Timo, maar ik kon niet wachten. Met een plamuurmes gaat het ook (een beetje). Maar ik vrees dat de eerste lijken uit de kast gevallen zijn.. Ik rook al vlug een polyester geurtje.. Nadat ik de polyester verwijderd had, zag ik door het spatbord heen. Ik vrees dat er een nieuwe moet besteld worden… De kofferklep kan nog gered worden hoop ik. Ook hier zit een groene laag op, maar volgens mij geen polyester. Wel een leuk jobke trouwens. Je wordt er helemaal Zen van 😀 .
    Wordt vervolgd.. En foto’s zeggen meer dan woorden.
    P.s. De motor en versnellingsbak zijn weg voor revisie (Jurgen Bulen). Hier maak ik op termijn wel een extra draadje voor.

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 47)
    • Verfbrander en een mesje… Ik heb al 5 kg afval en begrijp het echt niet. Strakke kofferklep zonder gaten en toch zo veel plamuur… :puke: Kwestie van het passend te maken?? We gaan voor te real stuf!!

        Jesus de plamuur is heel goedkoop in de USA denk ik :wtf:

        En ga je er dan gewoon eerst met een verfbranner op en dan alles eraf steken met zo’n mesje? Gaat precies redelijk vlot?

        Keep on going!! :up:

          Vandaag nog een beetje verder gedaan 😀 . De verf is van de kofferklep, het rechterspatbord en de rechterdeur. Het spatbord heb ik al verwijderd. Maar ik vrees dat ik deze niet verder moet ‘ontlakken’ . Hier en daar toch wel behoorlijke gaten. De rechterdeur ziet er vrij goed uit (onderaan wel een gat) , maar misschien te repareren. Ik begrijp wel niet waarom ze zoveel plamuur gebruiken (op sommige plaatsen meer dan 2 mm) 🙁 Morgen zou ik de kofferklep willen schuren en de roestige delen willen proper maken. Wat heb ik hiervoor nodig? Slijptol? excentrische schuurmachine? Staalborstel? Allemaal vragen van een leek, maar ik vind het verdomd leuk :music: :music:
          Bijgaand de link naar de foto’s:

          http://www.mijnalbum.nl/Album=T7K78X3H#share

            Succes!! Ga het hier zeker volgen.

            XXX

              Volhouden Hans, mooi draadje om te volgen :respect2:

                Succes en blijven updaten hé, veel updaten 😉

                Wim

                  [quote=”hans 3″ post=220032]
                  P.s.: Denk je dat het spatbord nog te redden valt?
                  Ik kom waarschijnlijk zaterdagvoormiddag langs als het past. Ik breng lekkere Herentalse speculaasjes mee.. Zet de koffie maar klaar :happydance:[/quote]

                  Ik denk het niet Hans, en jij en ik weten ook wat daar achter zit. 🙁
                  We moeten het natuurlijk eerst even zien, maar als er (te)veel werk aan is een nieuw niks van prijs als aan de uren die we er anders aan moeten spenderen. 💡

                  En moet je teleurstellen voor a.s zaterdag voormiddag, want Timo en ik zijn de gehele dag weg voor de zaak.
                  Maar die speculaas en begin andere week ook nog goed zeker hè 😆

                    subscribed !!! :popcorn:

                      Deze ga ik zeker volgen :popcorn:

                        Geabonneerd! Regelmatig foto’s van de vorderingen posten.
                        Hans, succes met de restauratie.
                        Hopelijk heeft het roestvirus zich niet verspreid over de volledige wagen. Budgetteren en de restauratie spreiden over een bepaalde tijd is wat ik ook doe. Bij de start van een restauratie door een leek (zoals ik) gaan de meeste uitgaven naar het aanschaffen van degelijke gereedschap en machines. De onderdelen die ik nodig heb schaf ik aan wanneer ik ze werkelijk nodig heb. Je kan alles in één keer aankopen (smak geld) en laten stof vergaren, met de kans dat ze zoek geraken.

                          ik vreesde er al voor als ik Wim z’n post las :bounce:
                          als je er een van overzee koopt die blinkt als nieuw heb je blijkbaar altijd prijs, zoals hier al is geschreven is zijn er de laatste jaren al meer sunny Californian Porsche’s naar Europa vertrokken dan er daar ooit ingeschreven werden. Die gasten hebben geld geroken en weten dat er veel vraag is overal en helaas zijn de meeste kopers nadien goed gezien, voor 30 à 35 K krijg je tegenwoordig immers geen toppertje maar meestal een floppertje… eenmaal hier op de baan vallen de lijken blijkbaar één na één uit de kast als ik sommigen hun posts hier lees. Voor koopjes is het helaas al even te laat…wie kwaliteit wil bij aankoop moet veel meer neertellen dan dat.

                            Het zonnige Amerika.. Warm, weinig vocht en goed gerestaureerd 😐 .. Maar nu in goede handen.

                              is dat een europese of komt die uit het zonnige Californië?

                                Yep! Ik heb Dirk (eigenaar van de auto en schoonzoon) kunnen overhalen om de zaken deftig aan te pakken… Wel een project van 2 jaar (om de kosten te spreiden). En ik weet enkele specialisten zitten he.. 😀
                                P.s.: Denk je dat het spatbord nog te redden valt? Ik heb op wat sites gekeken, maar wat een prijzen.. Indien je er nog één kan vinden.. 1500 euro. In namaak 850, maar dat is geen optie zeker… :puke:
                                Ik kom waarschijnlijk zaterdagvoormiddag langs als het past. Ik breng lekkere Herentalse speculaasjes mee.. Zet de koffie maar klaar :happydance:

                                Wim

                                  @Hans, is dat ooit die bekende witte geweest van toen. 💡

                                15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 47)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.