Home › Forum › Porscheforum Fotoboek › Porsche Restauratie Foto’s › Restauratie 911 T 1973
- Dit onderwerp bevat 77 reacties, 22 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 jaren, 12 maanden geleden door
Hellraiser.
-
MakerDiscussie
-
19 april 2016 om 21:26
Beste Porsche-vrienden,
Zoals beloofd vinden jullie in bijlage de voortgang van de restauratie.
Ik heb een klein probleem als ik zelf de door mij op het forum gezette foto’s open. Misschien is er bij jullie wel iemand met meer verstand van computers. Ik krijg dan telkens maar een klein deel van de foto te zien. Dank bij voorbaat.
Groeten,
Peter.Attachments: -
MakerDiscussie
-
Het is weer even geleden, dus wordt het hoog tijd voor wat foto’s voor de geïnteresseerden. Alles wat men aan de buitenzijde van de motor ziet, zijn nog de originele onderdelen. Enkel van binnen zijn er nieuwe stukken geplaatst. Zoals jullie kunnen zien, heb ik een frame gemaakt om de motor in op te hangen. Enerzijds omdat de auto nog lang niet klaar is, en anderzijds omdat er waarschijnlijk (zeker 😕 ) wel van alles zal aan mankeren :sarcastisch :sarcastisch , vermits het de eerste keer is. Binnenkort hoop ik hem dan te kunnen starten en testen. :salut: :salut:
Attachments:Thx, Deepee. Je weet maar nooit, ik heb het aangepast. 😳
Grtz,
Peter.het internet is geduldig en kent rare kronkels. daarom is het niet verstandig om je GSM nr publiek te posten.
het is aan te raden je gegevens door te sturen via PM en je nummer te wissen in je post .@ Wim. Om terug te komen op je laatste bericht, hoe gaat dat in zijn werk met een offerte? Ik ga ervan uit dat jullie dat niet doen op basis van foto’s? ❓
Ik zal een mailtje doen naar ccr.
Grtz,
Peter.Thx, Drip. Dat van die kick, daar moogt ge gerust van zijn. Want het is een T-ke met injectie K-Jetronic, heel nieuw in 1973 en bestemd voor de Amerikaanse markt. Porsche is dat tot 1984 blijven bouwen, toen zaten ze aan de grens van het technisch kunnen van deze injectie. Het probleem is dat er nog weinig garagisten zijn, die weten hoe dit perfect af te stellen. Grote vraagtekens dus, maar we zijn in blijde verwachting 😀 😀 .
Grtz,
Peter.
De obligate foto’s… :salut: .Attachments::up: Waauuuw, jouw werkwijze is wel echt spic & span.
Dat starten dat gaat een kick geven, succes met de verdere opbouw :up:Ja, Drip, Wim weet waar hij over praat en zijne kleine kan mooie auto’s maken. :applaus: .
Het motorblok staat bijna in elkaar. Ik ben benieuwd of hij ook zal starten ❓ .
Nog een paar foto’s.
Grtz en bedankt voor je steun.
PeterAttachments:Bedankt, Bert, voor je reactie. Afgaande op wat ik gezien heb op hun site, ben ik er ook van overtuigd dat die jongens van CCR vakmannen zijn.
Grtz en :sleep: ,
Peter.Hey Peter, succes met het motorblok, fijn werkje waar je aan begonnen bent.
Koester de Targa * doe ik ook :happydance:
Carros, ‘t ja Wim weet nu echt heel veel van die zaken af :respect2: :respect2:@peter, De commentaren zijn zeker en vast niet slecht bedoeld :coolness: , maar eerder om je te beschermen voor de gevolgen van je werkwijze.
Als je ziet dat doorgeroeste versterkingen (dewelke Wim je heeft laten zien hier in het draadje) kunnen zorgen voor een doorgebogen carrosserie , 😯 dan weet je dat hier met de nodige aandacht moet aan gewerkt worden. :popcorn:Bij CCR zit je zeker en vast goed (Wim en Timo zullen je er hartelijk ontvangen) :drink:
Succes met je project :respect2:
:up: Voor je ordeDat is mijn (onze) zoon die dit werk doet. 😉
Is niet de bedoeling om je naar ons toe te halen, maar als je wilt mag dat natuurlijk. :engeltje:
Ik wil je puur beschermen en info geven voor wat er allemaal kan mis gaan als je niet oplet, ook voor de dingen die je zelf doet.
En net als met je motor en dergelijke dikke :up:Hey, Wim. Ik heb het hele draadje gelezen en een kijkje genomen op hun site. Indrukwekkend, die jongens van CCR doen meer dan mooi werk, dat mag gezien worden. :applaus: :applaus: Misschien moet ik hen maar eens een offerte vragen om mijn karros af te werken? Ik volg momenteel avondles voor het restaureren van oldtimers, maar om die graad van afwerking te bereiken is er meer nodig. 😐 😐 En deze auto verdient dat wel.
Grtz,
Peter.Thx, Foost, voor je positieve comment! Het wordt erg geappreciëerd.
Het is zoals je opmerkte, netheid is een conditio sine qua non bij de opbouw van een Porsche-motor. Wayne Dempsey kan het maar niet genoeg benadrukken in zijn boek (mijn leidraad).
Het vraagt inderdaad veel inzet, en met die smak geld valt het nogal mee, want er moesten geen vitale (lees: dure) onderdelen worden vervangen. Geen krukkenas, nokkenas, oliepomp, zuigers of cylinders, die waren allemaal nog in prima staat. Althans zo heeft een goede vriend mij verzekerd. Hij prepareert al Porsche-motoren voor de racerij, toen wij nog in de wieg lagen.
In bijlage enkele foto’s.
Grtz en nogmaals bedankt.
Peter.Attachments:
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.